پاسپورت دومینیکا یا اقامت اروپا؟

پاسپورت دومینیکا یا اقامت اروپا؟

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

امروزه شرایط و تحریم‌هایی که علیه شهروندان ایرانی اتفاق افتاده است، باعث شده آزادی سفر محدود باشد. همین موضوع عاملی بوده تا کسانی که توانایی سرمایه‌گذاری دارند، دنبال آزادی سفر باشند. آزادی سفری که به افراد اجازه می‌دهد در هر شرایطی، به کشور و مقصد موردنظر خود سفر کنند. حتی در شرایط خاص، در شرایط جنگ یا در شرایطی که اقتصاد ایران دچار مشکل می‌شود، کشوری که پاسپورت دوم آن را دارند، خانه دوم افراد است. خانه‌ای که می‌‌توان هم در شرایط اضطراری روی اقامت در آن حساب کرد و مهم‌تر از آن، بدون هیچ مانعی، آزادی سفر می‌دهد.

همین موضوع بهانه‌ای شده تا افراد متمول و کسانی که سرمایه قابل قبولی دارند، دنبال برنامه‌های مختلف برای سرمایه‌گذاری و دریافت پاسپورت دوم با آزادی سفر باشند. دو مورد از بهترین گزینه‌هایی که پیش روی ایرانیان قرار دارد، پاسپورت پرتغال و پاسپورت دومینیکا است. هرکدام از این دو برنامه هم شرایط و مزیت‌های مختلفی دارند که باعث می‌شود انتخاب بین این دوراهی را باتوجه‌به شرایط شخصی سرمایه‌گذار آسان‌تر کند. اطلاعاتی درباره این دو برنامه دارید؟ اگر پاسختان منفی است، پس دعوت می‌کنیم تا پایان همراه ما بمانید و درباره دو برنامه پاسپورت دومینیکا یا اقامت اروپا اطلاعات کامل‌تری کسب کنید.

راهنمای اخذ پاسپورت دومینیکا

دریافت اقامت اروپا از طریق ویزای انجل و خرید ملک در پرتغال

اگر هدف از سرمایه‌گذاری داشتن آزادی سفر و پاسپورت قدرتمند است، پرتغال می‌تواند برنامه‌های بسیار مفید و قابل‌توجهی داشته باشد. دریافت اقامت اروپا از طریق ویزای انجل و خرید ملک در پرتغال از جمله برنامه‌های کشور پرتغال برای سرمایه‌گذاران و افراد توانمندی است که می‌توانند در این برنامه‌ها شرکت کنند. هرکدام از این دو برنامه شرایط و ویژگی‌های خاص خود را دارند که می‌توانند نسبت به شرایط شخص فرد متقاضی برتری پیدا کنند. در یک توصیف کلی، اگر سرمایه و توانایی لازم برای استفاده از برنامه‌های پرتغال را دارید، این برنامه علاوه بر امکان داشتن آزادی سفر به کشورهای مختلف، مثل کشور‌های حوزه شنگن، شما را به امکانات دیگری هم می‌رساند. از جمله این امکانات حق زندگی، کار، تحصیل و استفاده از خدمات درمانی در کشور پرتغال است.

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که باعث شده برنامه‌های خرید ملک و ویزای انجل پرتغال موردتوجه سرمایه‌گذاران قرار بگیرد، نداشتن شرط حضور است. به‌خاطرنداشتن شرط حضور به‌راحتی می‌توانید در ایران اقامت داشته باشید. به کار، زندگی روزمره و همه تعلقاتی که در این کشور دارید پایبند بمانید و هر زمانی که نیاز داشتید، از آزادی سفر پاسپورت پرتغال و اقامت اروپا استفاده کنید.

نگاهی مختصر به ویژگی‌های کشور پرتغال

درباره برنامه‌های اخذ اقامت پرتغال توضیح مختصری دادیم. گفتیم که این برنامه‌ها چطور می‌توانند مسیر رسیدن به آزادی سفر را هموار کنند. بد نیست پیش از صحبت دقیق‌تر درباره ویزای انجل و خرید ملک در پرتغال، درباره شرایط و موقعیت این کشور هم صحبتی داشته باشیم. پرتغال یکی از امن‌ترین و بهترین کشورهای اروپایی است. موقعیت جغرافیایی آن در جنوب غربی اروپا و کرانه اقیانوس اطلس است. پرتغال و اسپانیا، شبه‌جزیره ایبری را تشکیل می‌دهند و دو مجمع‌الجزایر خود‌مختار هم داخل پرتغال وجود دارد. این کشور را با ۱۸ استان و جمعیتی حدود ۱۱ میلیون نفر می‌شناسند.

راهنمای اخذ پاسپورت دومینیکا

زبان رسمی این کشور پرتغالی است و عضو اتحادیه اروپا، ناتو و منطقه شنگن محسوب می‌شود. علاوه بر زبان پرتغالی، انگلیسی هم در مناطق توریستی و خصوصاً قشر جوان آن بسیار مورداستفاده قرار می‌گیرد. پرتغال را می‌توان کشوری توسعه‌یافته دانست که بر ساخت و تولید، ماهیگیری و گردشگری تکیه دارد. با همین مقدمه و شناخت درباره کشور پرتغال، سراغ فرصت‌های اخذ شهروندی پرتغال برویم و در ادامه بررسی دقیق‌تری روی آنها داشته باشیم.

ویزای انجل پرتغال

برنامه ویزای انجل (Portugal Highly Qualified Activity Residence Visa) برنامه‌ای است که تحت‌نظر شرکت حامی استارتاپ (شرکت انکوباتور) انجام می‌شود و یکی از برنامه‌های مورد تأیید دولت است. این برنامه مسیری استراتژیک و هموار را برای افرادی می‌سازد که ذهن اقتصادی، بیزینسی، خلاق و حرفه‌ای دارند. ویزای انجل پرتغال ترکیبی از برنامه‌های سرمایه‌گذاری و استارتاپ است. این برنامه را به‌عنوان راحت‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین روش برای اخذ شهروندی اتحادیه اروپا یا اقامت دائم پرتغال می‌شناسند. از همه مهم‌تر، برنامه ویزای انجل حتی یک روز هم شرط اقامت فیزیکی ندارد و متقاضیان می‌توانند بدون حضور فیزیکی در کشور مقصد، تعهدات و برنامه‌های خود را مدیریت کنند. همچنین هزینه ویزای انجل تقریباً نصف هزینه خرید ملک در پرتغال است.

روند کار ویزای انجل پرتغال

اگر دنبال ارزان‌ترین و سریع‌ترین روش برای اخذ شهروندی اروپا از طریق اقامت پرتغال هستید، مطمئناً ویزای انجل یکی از بهترین انتخاب‌ها است. این برنامه، یک برنامه ترکیبی از سرمایه‌گذاری و استارتاپ است. هر فرد متخصص و ماهری که در رشته و زمینه خود فعالیت دارد یا ایده قابل قبولی دارد، می‌تواند از این برنامه استفاده کند. متقاضیان برای دریافت این ویزا باید یک طرح تجاری مرتبط به دانشگاه HQA را ارائه دهند. این طرح باید به صورتی باشد که مرکز رشد کسب‌وکار دانشگاه HQA بتواند میزبانی آن را به عهده بگیرد. متقاضیان مدل اولیه کسب‌وکار خود را به شرکت پشتیبان، یعنی شرکت انکوباتور معرفی می‌کنند و بعد از بررسی و تأیید، طرح پیشنهادی آنها ۳ سال به‌صورت تحقیق و توسعه جلو می‌رود.

اقامت اروپا از طریق خرید ملک در پرتغال

برای اخذ اقامت پرتغال روش‌های دیگری هم وجود دارد. یکی از این روش‌ها خرید ملک در پرتغال است. اخذ اقامت پرتغال از طریق ملک نیازی به کمک بلاعوض به دولت‌ها یا خرید و سرمایه‌گذاری در املاک محدود و تأیید شده دولتی ندارد. متقاضی اخذ اقامت از طریق خرید ملک می‌تواند هر ملکی که برای فروش در پرتغال موجود باشد را خریداری کرده و از طریق خرید آن، برای دریافت اقامت اقدام کند. لازم به ذکر است که این برنامه هم مثل برنامه ویزای انجل شرط حضور فیزیکی طولانی‌مدت ندارد. در واقع تنها شرط حضور آن یک هفته در تمام طول سال است.

نکاتی که در برنامه اخذ اقامت از طریق خرید ملک باید در نظر داشته باشید، بسیار مهم است. برای مثال، خرید ملک به‌خودی‌خود آسان نیست، خصوصاً اگر در شهر یا کشور دیگری باشید. درنتیجه بهتر است خرید و مراحل عملی کردن برنامه خود را با مشورت افراد متخصص و باتجربه در این مسیر جلو ببرید. با‌این‌حال اگر می‌خواهید درآمدی یورویی در اروپا داشته باشید، می‌توانید با اجاره دادن ملک به در آمد برسید یا اگر دوست دارید در پرتغال زندگی کنید، این برنامه آسان‌ترین روشی است که امکان زندگی در پرتغال را فراهم می‌کند. البته در نظر داشته باشید که برای این کار سراغ دفترها و مشاورهای مهاجرتی قابل اعتماد بروید. افرادی که با حسن سابقه و صداقت در کارشان، می‌توانند اطمینان شما را برای انجام درست مراحل جلب کنند.

دریافت پاسپورت دوم از طریق برنامه CBI دومینیکا

علاوه بر برنامه‌های کشور پرتغال برای اخذ اقامت اروپا و فراهم شدن شرایط درخواست پاسپورت دوم برای آزادی سفر، برنامه‌ها و شرایط دیگری هم وجود دارد. یکی از این گزینه‌ها، برنامه CBI دومینیکا است. درباره این برنامه اطلاعاتی دارید؟ در ادامه هم از کشور دومینیکا و هم از برنامه CBI دومینیکا با شما صحبت خواهیم کرد.

نگاهی مختصر به ویژگی‌های کشور دومینیکا

کشور دومینیکا (Dominica) کشور جزیره‌ای در شرق دریای کارائیب و جنوب شرقی فلوریدای آمریکا است. این کشور را با نام جزیره طبیعی کارائیب می‌شناسند و به‌خاطر آب‌وهوا و شرایط زیست‌محیطی منحصر‌به‌فردی که دارد، به آن بهشت استوایی کارائیب می‌گویند. در مجمع‌الجزایر دومینیکا ۳۶۹ رودخانه آب شیرین و چشمه‌های آبگرم در دسترس است. همچنین این کشور را محل زندگی طوطی سیرو بومی و نهنگ‌های غول‌پیکری می‌دانند که در دریای آبی عمیق جزیره حضور دارند. دومینیکا که در سال ۱۹۸۷ به استقلال رسید، هم‌اکنون عضو کشورهای مشترک‌المنافع بریتانیا است و حدود ۰۰۰,۷۳ نفر جمعیت دارد. نکته مثبتی که درباره کشور دومینیکا باید به آن اشاره کرد، زبان رسمی آن است. زبان رسمی این کشور زبان انگلیسی است و در بخشی از مناطق آن هم فرانسوی و کریول دومینیکایی صحبت می‌شود.

دولت دومینیکا یک دولت دموکراتیک است که یکی از تمرکزهای اصلی آن حمایت قوی قانون اساسی از سرمایه‌گذاری است. سیستم حقوقی آن بر اساس حقوق عمومی انگلیسی تعریف شده و تولید ناخالص داخلی دومینیکا تقریباً ۵۰۰ میلیون دلار است. ازآنجایی‌که دولت این کشور نگاه ویژه‌ای به برنامه‌های سرمایه‌گذاری دارد، برنامه اخذ شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری دومینیکا هم بسیار مورد تأیید و قبول آن واقع شده است. این برنامه به متقاضیان خود اجازه می‌دهد تا از طریق سرمایه‌گذاری در دومینیکا بتوانند برای دریافت شهروندی و پاسپورت دومینیکا اقدام کنند. افرادی که شهروندی و پاسپورت دومینیکا را دارند به‌راحتی می‌توانند با استفاده از قدرت پاسپورت دومینیکا به بیش از ۱۴۰ کشور، از جمله کشورهای حوزه شنگن سفر کنند. همچنین دارندگان پاسپورت دومینیکا می‌توانند برای دریافت ویزا B2 اقدام کنند و امکان سفری آسان و بدون محدودیت به آمریکا داشته باشند. از همه مهم‌تر برنامه CBI دومینیکا یک برنامه سرمایه‌گذاری ارزشمند و ارزان است.

در حال حاضر دو گزینه سرمایه‌گذاری در برنامه CBI دومینیکا وجود دارد. افراد می‌توانند از طریق این دو روش برای دریافت شهروندی دومینیکا و پاسپورت آن اقدام کنند. این دو روش شامل سرمایه‌گذاری در صندوق تنوع اقتصادی یا سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات مورد تأیید دولت است.

متقاضیان با سرمایه‌گذاری در صندوق تنوع اقتصادی، در عوض کمک بلاعوض به صندوق می‌توانند درخواست دریافت پاسپورت دومینیکا را داشته باشند. روش سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات مورد تأیید دولت هم از متقاضیان می‌خواهد تا مبلغ مشخصی را در یکی از پروژه‌های املاک و مستغلات سرمایه‌گذاری کنند و حداقل به مدت ۳ سال، این سرمایه را نگه‌دارند. در هر دو این روش‌ها، متقاضیان به‌محض تأیید سرمایه‌گذاری خود می‌توانند برای پاسپورت دوم اقدام کنند و بدون شرط حضور و زمان، پاسپورت قدرتمند دومینیکا را دریافت کنند.

مزایا برنامه شهروندی دومینیکا

برنامه CBI دومینیکا در مقایسه با برنامه‌های CBI دیگر کشورها، برای پنج سال پیاپی در رتبه اول قرار گرفته است. این برنامه به‌خاطر مزایای ویژه‌ای که دارد، موفق شده به‌عنوان یک برنامه ارزشمند در تمام جهان شهرت پیدا کند. از جمله نکات مثبت و مزایای این برنامه تعریف وابستگان برای افراد متقاضی است. به‌این‌ترتیب، وابستگان افراد متقاضی دریافت شهروندی و پاسپورت دومینیکا می‌توانند با پرداخت هزینه‌های لازم، از این برنامه استفاده و برای داشتن شهروندی و پاسپورت این کشور اقدام کنند. دیگر مزایای این برنامه را در ادامه مرور خواهیم کرد:

  • شهروندی مادام‌العمر، قابل‌اجرا برای نسل‌های آینده
  • سفر بدون ویزا یا با ویزای فرودگاهی به بیش از ۷۵ درصد جهان
  • بدون نیاز به ارائه مدرک زبان
  • زمان پردازش سریع
  • بدون نیاز به تحصیلات یا تجربه مدیریتی خاص
  • بدون شرط حضور
  • برنامه‌ای ارزان و اقتصادی
  • سرمایه‌گذاری ارزشمند
  • توانایی زندگی، کار و استقرار در سایر کشورهای عضو CARICOM

مقایسه برنامه دومینیکا با برنامه‌های اقامتی پرتغال

درباره سه برنامه مختلف صحبت کردیم. از مزایای و ویژگی‌های هرکدام گفتیم و اطلاعاتی کلی درباره کشورهای مقصد با شما به اشتراک گذاشتیم. اگر قرار باشد در مقام مقایسه این برنامه‌ها بنشینیم، به نظر شما کدام یک از این برنامه‌ها نسبت به دیگری برتری دارد؟

واقعیت این است که اگر قرار باشد برتری خاصی برای هر یک از این برنامه‌ها مشخص کنیم، به پاسخی قطعی نخواهیم رسید. هرکدام از این برنامه‌ها شرایط خاص خود را دارند که نسبت به شرایط فرد متقاضی، برتری پیدا می‌کنند. برای مثال اگر قصد سرمایه‌گذاری زیادی دارید و می‌خواهید صرفاً از طریق سرمایه‌گذاری شهروند کشور پرتغال شوید، خرید ملک در پرتغال بهترین و مناسب‌ترین راه است. اگر قصد استفاده از توانایی‌های مدیریتی و تجارتی خود را دارید و می‌خواهید از این طریق به اقامت اروپا و پاسپورت پرتغال برسید، برنامه ویزای انجل پیشنهاد ما به شماست.

این موارد در حالی است که برای دریافت پاسپورت دومینیکا نیاز به اثبات هیچ توانایی خاصی در فرد متقاضی نیست. همچنین ضرورتی برای ارائه مدرک زبان وجود ندارد. علاوه بر همه اینها، هزینه‌ای که برای سرمایه‌گذاری باید در نظر داشته باشید هم بسیار کمتر از برنامه خرید ملک در پرتغال است.

بهترین برنامه برای اقامت و اخذ پاسپورت دوم

فرقی نمی‌کند کدام یک از برنامه‌های پرتغال یا دومینیکا را انتخاب کنید، در نهایت آن چیزی که تعیین‌کننده است، شرایط و توانایی سرمایه‌گذاری شماست. اگر می‌توانید توانایی‌های مدیریتی و تجاری خود را ثابت کنید و دوست دارید طی یک برنامه دقیق و تجاری پیش بروید، برنامه ویزای انجل بهترین انتخاب برای شما است. اگر سرمایه بیشتری دارید و قصد دارید سرمایه‌گذاری ملکی در اروپا داشته باشید، سراغ خرید ملک در پرتغال بروید.

همچنین اگر شرایط برای شما به‌گونه‌ای است که فقط می‌توانید از یک برنامه اقتصادی و ارزان‌تر استفاده کنید و ترجیح می‌دهید بدون اثبات توانایی‌های مختلف خود، سریع‌تر به پاسپورت دوم و آزادی سفر برسید، بدون شک دومینیکا بهترین انتخاب است. دومینیکا بهترین گزینه است تا با یک سرمایه‌گذاری کم و بدون اثبات هیچ‌گونه توانایی فردی و مدیریتی به پاسپورت دوم و آزادی سفر برسید.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود