قرارداد گیمر معروف ژاپنی به دلیل اظهارات جنجال برانگیزش علیه مردان کوتاه قامت فسخ شد

قرارداد گیمر معروف ژاپنی به دلیل اظهارات جنجال برانگیزش علیه مردان کوتاه قامت فسخ شد

قرارداد کانا تانی (تانوکانا) که یکی از برجسته ترین گیمرهای ژاپنی در بازی های رایانه ای مبارزه ای است توسط شرکت Cyclops Athletic Gaming و به واسطه ی اظهارات بحث برانگیز این دختر جوان گیمر فسخ شد.

در دنیای بازی های رایانه ای که اغلب، شمار پسران و مردها در آن ها بسیار بیشتر از بانوان است، تانوکانا با رکوردهای فوق العاده اش در بازی Tekken یک سر و گردن از دیگران بالاتر است.

با این وجود در روز پنجشنبه کامنت های استریم لایو این گیمر مشهور ژاپنی جنجالی شد. او گفت که به نظرش مردهایی که قدشان از ۱۷۰ سانتی متر کوتاه تر است، «حقوق بشر» در موردشان صدق نمی کند و باید به فکر عمل جراحی افزایش قد باشند.

همین باعث شد که شرکت ژاپنی بازی های رایانه ای Cyclops Athletic Gaming که اسپانسرهای اصلی اش ردبول و Alienware هستند او را اخراج کنند.

گیمر ژاپنی

این اولین باری نیست که کامنت های تانوکانا جنجال به پا می کند. بنابر گزارش Kotaku، در سال ۲۰۲۰ او به یکی از کاربرهایی که مشغول تماشای استریمش بود، گفته بود که «خودش را بکشد بهتر است» چرا که «در جمع آشغال های جامعه از همه آشغال تر است.»

رسانه ی Kotaku به این نکته اشاره می کند که واژه ژاپنی که برای عبارت «حقوق بشر» استفاده می شود «jinken» است که در دنیای بازی های کامپیوتری می تواند معنای متفاوتی داشته باشد. حالا برخی بر سر این موضوع بحث می کنند که شاید منظور این گیمر چیز دیگری بوده است.

از زمان این اتفاق تا حالا، تانوکانا چندین بار معذرت خواهی کرده است اما بسیاری افراد از او به خاطر صادقانه نبودن عذرخواهی اش انتقاد کرده اند. او در پاسخ به برخی انتقادات در توئیتی گفت که «علاقه اش به مردهای قدبلند را بد بیان کرده است.»

گیمر ژاپنی

 شرکت Cyclops Athletic Gaming بیانیه ای منتشر کرد و از تصمیمش برای «قطع همکاری با خانم تانوکانا» خبر داد چرا که این شرکت «تبعیض و یا اهانت به دیگران» را برنمی تابد. بعد از این قضیه، تانوکانا چندین توئیت منتشر و در آن ها از اظهاراتش ابراز پشیمانی کرد اما استریم های ضبط شده وی حذف شدند.

طبق مطالعه ای که در سال ۲۰۱۸ انجام شده، متوسط قد مردان در ژاپن ۱۷۰ سانتی متر است.

بیشتر بخوانید:

یوسین بولت: «بازی ماریو کارت مرا قهرمان المپیک کرد» + ویدیو

۱۰ بازیگر مشهوری که گیمرهایی حرفه ای هستند؛ از دانیل کریگ تا وین دیزل

گیم اوور! کاهش دوباره ساعات مجاز بازی آنلاین برای کودکان چینی به ۳ ساعت در هفته

منبع: Yahoo
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۲ نظر

ورود

  • ۱۷۵ م اسفند ۱, ۱۴۰۰

    « نفهم بیشعور است دیگر 🙂 » شما بخوانید نفهم بیشعور است دیگر 🙂

  • 184م اسفند ۱, ۱۴۰۰

    حقش اینه جریمش کنند به ۶ ماه روزی ۵ ساعت همنشینی با مرد زیر ۱.۶۰ البته ب دلخواه انتخاب چهره و اخلاق. تا حالش جا بیاد. ??