جوان‌‌ ترین و مسن‌‌ ترین ورزشکاران حاضر در المپیک پکن چند سال دارند؟

جوان‌‌ ترین و مسن‌‌ ترین ورزشکاران حاضر در المپیک پکن چند سال دارند؟

امروز دوره دیگری از المپیک‌های زمستانی به پایان می‌رسد. طیف وسیعی از سنین در بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن به رقابت پرداختند. جوان‌ترین شرکت‌کنندگان، آنزکا ایندراکوا و کامیلا والیِوا هر دو ۱۵ ساله‌اند و مسن‌ترین رقبا کلودیا پچشتاین، اسکیت‌باز آلمانی و نیک بامگارتنر امریکایی هستند که به ترتیب ۴۹ و ۴۰ سال سن دارند.

آنزکا ایندراکوا، شرکت‌کننده ۱۵ ساله رشته اسکی پرش

آنزکا ایندراکوا که برای اولین بار در مسابقات المپیک شرکت کرد، تنها ۱۵ سال دارد. مسابقه اسکی پرش این اسکیت‌باز اهل جمهوری چک در رشته انفرادی تپه معمولی زنان، در روزهای اول بازی‌ها برگزار شد و ایندراکورا در رده ۳۰ قرار گرفت.

کامیلا والیِوا، شرکت‌کننده ۱۵ ساله رشته اسکیت نمایشی

کامیلا والیِوای روسی، در بازی‌های المپیک زمستانی به یکی از محبوب‌ترین‌ها نزد عموم تبدیل شد. او در ۱۵ سالگی و در اولین حضور خود در رده بزرگسالان، دنیای اسکیت نمایشی را تحت تاثیر قرار داد. اما والیِوا اخیرا با مثبت شدن آزمایش تریمیتازیدین، داروی قلبی که توسط مقامات جهانی ضددوپینگ ممنوع اعلام شده، خبرساز شد. این دارو عموما برای درمان بیماری‌های مرتبط با قلب استفاده می‌شود، اما توسط برخی از ورزشکاران به عنوان راهی برای افزایش استقامت مصرف می‌شود.

جوان ترین و مسن ترین ورزشکاران المپیک زمستانی 2022 چین چند سال سن دارند؟

آلیسا لیو، شرکت‌کننده ۱۶ ساله رشته اسکیت نمایشی

این اسکیت‌باز امریکایی سال ۲۰۱۹ وقتی تنها ۱۳ سال داشت، قهرمان اسکیت نمایشی بزرگسالان شد. لیو، ستاره اسکیت‌ نمایشی، امسال در ۱۶ سالگی برای اولین بار برای شرکت در بازی‌های المپیک زمستانی به پکن رفت.

جوان ترین و مسن ترین ورزشکاران المپیک زمستانی 2022 چین چند سال سن دارند؟

ماتژ شوانسر، شرکت‌کننده ۱۷ ساله رشته اسکی آزاد

شوانسر اتریشی در سنین پایین به اسکی علاقه‌مند شد و در ۱۰ سالگی در یک مدرسه متمرکز بر ورزش ثبت‌نام کرد. او در ۱۵ سالگی مدال طلای مسابقات المپیک جوانان ۲۰۲۰ را به خانه برد و در اولین حضور خود در المپیک در رشته اسلوپ‌استایل در جایگاه هشتم و در رشته بیگ‌ اِیر در جایگاه ۲۶ قرار گرفت.

جوان ترین و مسن ترین ورزشکاران المپیک زمستانی 2022 چین چند سال سن دارند؟

جردن استولز، شرکت‌کننده ۱۷ ساله رشته اسکی سرعت

جردن استولز امریکایی، اسکیت‌باز سرعتی، با نمایش خیره‌کننده‌اش در ماده هزار متر مردان در مسابقات انتخابی المپیک ایالات متحده به بازی‌های زمستانی پکن راه یافت. او با رکورد ۱:۰۷:۶۲ موفق به شکستن رکورد مربی سابق خود، شانی دیویس، شد. استولز در ماده ۵۰۰ متر مردان در پکن سیزدهم و در ماده ۱۰۰۰ متر چهاردهم شد.

هانائه کوبو، شرکت‌کننده ۳۹ ساله رشته هاکی  

هانائه کوبوی ژاپنی، متولد سال ۱۹۸۲ مسن‌ترین بازیکن‌ هاکی است که در المپیک پکن شرکت کرده است. او تاکنون در بازی‌های زمستانی آسیایی چهار مدال کسب کرده و در بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ حضور داشته است.

نیک بامگارتنر، شرکت‌کننده ۴۰ ساله رشته اسنوبرد

نیک بامگارتنر با ۴۰ سال سن، مسن‌ترین بازیکن المپیکی نماینده امسال تیم امریکاست. پیش از این او در بازی‌های المپیک ۲۰۱۰، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ نیز شرکت کرده است.

امسال او در مسابقات اسنوبرد کراس مردان دهم شد و همراه با لیندزی جیکوبلیس ۳۶ ساله در اسنوبرد کراس ترکیبی مدال طلا را کسب کرد. این دو مسن‌ترین اسنوبردبازانی هستند که موفق به کسب مدال شده‌اند. بامگارتنر پس از کسب مدال طلا گفت: «برای گرفتن چیزی که از زندگی می‌خواهید، هرگز دیر نیست.»

یوهان کلَری، شرکت‌کننده ۴۱ ساله اسکی آلپاین

یوهان کلَری، عضو تیم اسکی آلپاین فرانسه، در ماده سراشیبی مردان مدال نقره گرفت و به مسن‌ترین مدال‌آور بازی‌های پکن تاکنون تبدیل شد. این اولین مدال المپیک او پس از شرکت در پنج بازی زمستانی قبلی بود.

تورگر نرگارد، شرکت‌کننده ۴۷ ساله رشته کرلینگ

نرگارد با ۴۷ سال سن مسن‌ترین شرکت‌کننده مرد در رقابت‌های پکن است. این قهرمان کرلینگ ششمین بار است که در بازی‌های المپیک شرکت می‌کند. او در اولین حضور خود در سال ۲۰۰۲ مدال طلا را به خانه برد و در سال ۲۰۱۰ موفق به کسب مدال نقره شد. نرگارد اولین کرلینگ‌کاری است که در شش دوره متوالی از بازی‌های المپیک زمستانی شرکت کرده است.

کلودیا پچشتاین، شرکت‌کننده ۵۰ ساله رشته اسکی سرعت

این اسکیت‌باز آلمانی دارنده پنج مدال طلا، مسن‌ترین زنی است که تاکنون در بازی‌های المپیک زمستانی شرکت کرده و دومین فردی است که در هشت دوره از این بازی‌ها حضور داشته است. او در ۲۲ فوریه، دو روز پس از مراسم اختتامیه پکن ۵۰ ساله می‌شود. پچشتاین که در ماده سرعت فعالیت می‌کند، در طول دوران حرفه‌ای خود تا کنون موفق به کسب ۹ مدال شده است.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود