اپلیکیشن Truth Social دونالد ترامپ امروز در دسترس کاربران IOS قرار می گیرد

اپلیکیشن Truth Social دونالد ترامپ امروز در دسترس کاربران IOS قرار می گیرد

رئیس جمهور سابق ایالات متحده که سال گذشته از رسانه های اجتماعی بیرون انداخته شد، قصد دارد با راه‌اندازی اپلیکیشن خود با نام تروث سوشال (Truth Social) به این عرصه بازگردد. این اپلیکیشن که به کاربران اجازه به اشتراک گذاری یک پست را می‌دهد، از امروز در اپ استور اپل قابل دسترسی و دانلود خواهد بود.

این اپلیکیشن که به کاربران اجازه می‌دهد یک پست یا در واقع «حقیقت» را به اشتراک بگذارند، بازگشت دونالد ترامپ به رسانه های اجتماعی را در پی خواهد داشت که حدود یک سال است از حضور در پلتفرم‌‌های اصلی تعلیق شده است.

اپلیکیشن Truth Social امروز در اختیار کاربران سیستم عامل IOS قرار می گیرد

در تبلیغات این اپلیکیشن که به عنوان «خیمه بزرگ امریکا» معرفی شده، تلاش شده تا با تکیه بر آزادی بیان بدون تبعیض علیه ایدئولوژی‌های سیاسی مختلف، کاربران را تشویق به استفاده از آن کنند. سرمایه‌گذار Truth Social گروه رسانه و فناوری ترامپ (TMTG) به رهبری «دِوین نانز»، نماینده جمهوری‌خواهد سابق امریکاست. این شرکت در میان تعداد فزاینده شرکت‌های فناوری قرار می‌گیرد که این روزها خود را به عنوان قهرمانان آزادی بیان معرفی می‌کنند و هدف اصلی‌شان جذب مخاطبانی است که احساس می‌کنند در رسانه های اجتماعی اصلی نظیر توییتر، فیس بوک و یوتیوب به نوعی سرکوب می‌شوند. تاکنون هیچ‌یک از این شرکت‌ها شامل رقبای توییتر ازجمله Gettr و Parler و سایت ویدیویی Rumble نتوانسته‌اند محبوبیتی نظیر همتایان اصلی خود به دست آورند.

رونمایی عمومی از این اپلیکیشن این هفته آغاز و تا پایان ماه مارس به‌طور کامل در ایالات متحده عملیاتی خواهد شد. پرسش و پاسخ‌ها از مدیر اجرایی این اپلیکیشن حاکی از آن بود که ویژگی‌های این استارتاپ بسیار شبیه به توییتر است. پست‌های اپلیکیشن Truth Social که با عنوان «truth» شناخته می‌شوند هنوز امکان ویرایش ندارند. گفتنی است امکان ویرایش پست‌ها پس از انتشار چیزی است که کاربران توییتر مدت‌هاست به دنبال آن بوده‌اند. از سویی در این پلتفرم قابلیت ارسال پیام مستقیم بین کاربران و همچنین بلاک کردن وجود دارد.

اپلیکیشن Truth Social امروز در اختیار کاربران سیستم عامل IOS قرار می گیرد

اپلیکیشن Truth Social امروز در اختیار کاربران سیستم عامل IOS قرار می گیرد

در ۱۵ فوریه دونالد جونیور ترامپ، پسر ارشد آقای ترامپ، تصویری از اکانت پدرش در اپلیکیشن Truth Social را در توییتر منتشر کرد که در آن نوشته بود: «آماده باشید! رئیس جمهور محبوبتان به زودی به دیدارتان می‌آید»

سال گذشته پس از حمله حامیان دونالد ترامپ به ساختمان کنگره امریکا در ششم ژانویه، رسانه های اجتماعی ازجمله توییتر، فیس بوک و یوتیوب، او را متهم به انتشار پیام‌هایی برای تحریک خشونت کرده و اقدام به بستن حساب‌های کاربری‌اش کردند.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود