استفاده مرزبانان آمریکایی از سگ های رباتیک برای گشت زنی در مرز مکزیک + ویدیو

استفاده مرزبانان آمریکایی از سگ های رباتیک برای گشت زنی در مرز مکزیک + ویدیو

عکس هایی که منتشر شده به صحنه های یک فیلم علمی تخیلی شبیه هستند. سگ های رباتیک که در مرز امریکا و مکزیک در حال گشت زنی هستند و در جستجوی کالای قاچاق از زمین های پر از پستی و بلندی بالا می روند. این تصاویر اما متعلق به فیلمی سینمایی نیست.

استفاده از سگ های رباتیک برای گشت زنی در مرز مکزیک

به گزارش CNN، وزارت امنیت ایالات متحده امریکا اخیراً با انتشار این تصاویر، جزئیاتی را در خصوص نحوه ی آزمایش این تکنولوژی جدید فاش کرده است. مقامات معتقدند این ربات ها می توانند خطراتی را که متوجه نیروهای مرزی است، کاهش دهند.

جزئیات مربوط به این آزمایش بعضی را غافلگیر کرده و واکنش های بسیاری را به خصوص در شبکه های اجتماعی در پی داشته است و برخی این تصاویر را با تصویرهای آخرالزمانی سریال «آینه سیاه» (Black Mirror) مقایسه کرده اند.

سگ رباتیک

با این وجود، ویکی گابکا (Vicki Gaubeca) مدیر ائلاف جوامع مرکزی جنوبی، این فناوری را نگران کننده نامیده و گفته است که به جای اتلاف پول مالیات دهندگان بهتر ست این هزینه ها صرف بهبود سیستم هایی شود که ماموران مرزی را برای انجام مسئولیت خود مهیا می کند. او که خود را هم علاقه مند به سگ ها و هم تکنولوژی عنوان می کند، می گوید هیچ چیز جالبی در توصیفات دولت از این سگ های رباتیک وجود ندارد.

سال هاست که سازمان او هشدار داده است که نظامی سازی مرزها، مهاجران را در معرض خطر قرار می دهد و به گفته ی او موضوع سگ های رباتیک، مثالی در تایید این گفته است.

با این حال، شرکت Ghost Robotics مستقر در فیلادلفیا که سازنده ی این ربات هاست می گوید که چیزی برای ترس وجود ندارد. جیرن پاریک (Jiren Parikh) مدیر عامل این شرکت می گوید: «ما تمرکزمان را بر روی انجام کار درست گذاشته ایم. ما می خواهیم به امنیت ملی و کشورمان کمک کنیم.»

سگ رباتیک مرز مکزیک و امریکا

سخنگوی وزارت امنیت داخلی می ‌گوید این پروژه همچنان در مرحله ی تحقیق و توسعه است و در حال حاضر هیچ جدول زمانی برای به کار گیری و استقرار سگ ‌ها وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

با فلیپی آشنا شوید؛ ربات سرآشپز که می‌تواند ۳۰۰ همبرگر در روز بپزد

رونمایی از ربات بسکتبالیست در المپیک توکیو

منبع: CNN
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • radin.bhr اسفند ۱۵, ۱۴۰۰

    اینا روبات میسازن
    ما اینترنت رو قطع میکنیم
    خدایی جهان سوم برای ما کمه ما جهان پنجمیم