روش های پاکسازی پوست در خانه

روش های پاکسازی پوست در خانه

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

یکی از روتین های پوستی مهم که نیاز است همواره به آن اهمیت دهید، پاکسازی منظم پوست می باشد که کمک می کند تا تنفس پذیری پوست شما بالا رفته و بهتر رطوبت مورد نیاز برای رشد هرچه بهتر سلول های پوستی فراهم شود. منافذ پوست با توجه به عوامل مختلف می تواند مسدود شده و این مورد از اصلی ترین دلایلی می باشد که می تواند باعث شود تا پوست شما دچار مشکلات مختلفی مانند ایجاد چین و چروک در قسمت های مختلف و یا حتی جوش و آکنه در پوست شود. به همین خاطر نیاز است تا با استفاده از محصولات مناسب، پوست خود را پاکسازی نموده و با آبرسانی درست آن ها پوستی سالم و شاداب داشته باشید.

با توجه به چربی که خود پوست تولید می کند و یا سلول های پوستی مرده، منافذ پوست می توانند بسته شوند و به همین دلیل نیز شما نیاز به لایه برداری و پاکسازی روزانه پوست خود دارد، از طرفی نیز اگر از محصولات آرایشی نیز استفاده می کنید این نیاز پوست شما برای سلامتی را دو چندان می کند. ما در این مقاله قصد داریم تا با معرفی روش های پاکسازی صورت در خانه و استفاده از محصولات مراقبت از پوست به شما کمک نماییم تا پوستی سالم و عاری از هرگونه عارضه ای داشته باشید.

روش های پاکسازی پوست در خانه

محصولات مناسب برای پاکسازی صورت

بدون شک مناسب ترین محصولی که از آن می توانید برای مراقبت از پوستتان استفاده نمایید، محصولی می باشد که با پوست شما سازگاری بوده و بتواند تاثیرگذاری دلخواه شما را بر روی پوست بگذارد. محصولاتی هم که می توانید برای پاکسازی صورت خود انتخاب نمایید نیز باید این قابلیت ها را داشته باشند تا بتوانید به راحتی از آن ها استفاده نمایید. تونر ها، میسلار واتر ها، ژل های شستشو و انواع اسکراب ها از محصولاتی می باشند که می توانید برای پاکسازی پوست صورت خود از آن ها استفاده نمایید تا پوستی شاداب و با طراوت داشته باشید.

عملا همه این محصولات برای پاکسازی پوست استفاده می شوند اما هرکدام کاربرد مختلفی داشته و استفاده از همه آن ها در روتین پوستی می تواند پوستی سالم و زیبا را برای شما فراهم آورند. در ادامه با کاربرد هر یک از این محصولات و بهترین برند های مراقبت از پوست که می توانید به راحتی از آن ها را استفاده نمایید نیز خدمت شما عزیزان معرفی خواهیم کرد تا بتوانید با استفاده از آن ها پوستتان را به صورت موثر پاکسازی نمایید.

لزوم پاکسازی آرایش به صورت کامل

استفاده از محصولات آرایشی به دلیل کمکی که در زیبایی هر فرد می کنند بسیار محبوب می باشند. اما این محصولات به دلیل بافت بسیار ریزی که دارند می توانند به راحتی در منافذ پوست نفوذ کرده و تنها با استفاده از آب خالی و یا شونده های معمولی نیز نمی توان آن ها را به طور کامل پاکسازی کرد. اگر محصولات آرایشی نیز به طور کامل از روی پوست پاکسازی نشوند نیز می توانند مشکلات مختلفی را برای پوست ایجاد نمایند، مانند چین و چروک و خشکی پوست و حتی ایجاد جوش در قسمت های مختلف صورت. به همین خاطر است که بسیار توصیه می شود با استفاده از محصولات مراقبت از پوست، آرایش صورت را به طور کامل پاکسازی کرده و هیچوقت با آرایش به رخت خواب نروید.

از طرفی نیز استفاده از شوینده های معمولی به دلیل اینکه قدرت پاک کنندگی بالایی دارند می توانند چربی طبیعی پوست را از بین برده و به پوست شما آسیب بزنند. پیشنهاد می کنیم برای اینکه بتوانید آرایش صورت خود را به صورت کامل پاکسازی نمایید از آرایش پاک کن نوتروژینا استفاده کنید که خواص فوق العاده آن و همچنین توان پاک کنندگی مناسبی که دارد، می تواند ریز ترین ذرات آرایشی را نیز از پوست شما پاکسازی کرده و پوست شما را تمیز و با طراوت نماید.

استفاده از میسلار واتر ها برای پاک کردن آرایش

میسلار واتر ها را می توان از محصولات مراقبت از پوستی دانست که می توانید به راحتی با استفاده از آن آرایش صورت خود را پاک کرده و پوستی سالم و شاداب داشته باشید. میسلار واتر ها در واقع از ذرات ریزی به نام میسل تشکیل شده اند که باعث می شوند تا بتوان آب را با ذرات ریز محصولات آرایشی پیوند داد. همانطور که می دانید بافت ذرات آرایشی چرب بوده و نمی توان با استفاده از آب خالی آن ها را از منافذ پوست پاکسازی کرد. به همین دلیل استفاده از میسلار واتر ها به دلیل ویژگی های که گفته شد می توان به شما کمک نماید تا آرایش خود را بدون هیچ دردسری از روی پوست خود پاکسازی نمایید.

بیشتر میسلار واتر ها علاوه بر خواصی که در پاکسازی پوست دارند، غنی شده با مواد و ترکیبات عالی دیگری نیز می باشند که باعث می شوند تا پوست شما نرم تر شده و به تغذیه و ترمیم بافت پوست نیز کمک می کنند. کافی است در هنگام خرید این محصولات به این نکته دقت نمایید که محصولی که خریداری می نمایید هم از کیفیت کافی برخوردار بوده و هم مناسب پوست شما باشد تا آسیبی به پوست شما وارد نشود.

روش های پاکسازی پوست در خانه

پاک کردن صحیح آرایش چشم

پوست دور چشم از حساسیت بسیار بالایی برخوردار بوده و معمولا محصولات آرایشی که برای چشم و دور چشم استفاده می شوند ضد آب می باشند تا بتوانند برای مدت های طولانی بر روی پوست باقی بمانند. به همین خاطر است که پوست دور چشم در برابر آرایش می تواند بیشتر آسیب دیده و کدر شود و شما نیاز است به خوبی از پوست این قسمت از صورت اهمیت بدهید. توصیه می شود تا برای پاکسازی آرایش دور چشم حتما از آرایش پاک کن دور چشم استفاده نمایید تا بتوانید به صورت موثر و کامل آرایش چشم خود، هرچند ضد آب را نیز پاکسازی نمایید و مانع از آسیب دیدگی پوست دور چشم خود شوید. نکاتی که باید در پاک کردن آرایش چشم خود به آن دقت کنید این است که در هنگام پاکسازی آرایش چشم خود از مالش بیش از اندازه آن خودداری نمایید و زیاد فشار ندهید.

نکته دیگری که نیاز است به آن اهمیت دهید این است که سعی کنید از برخورد اسکراب ها و ژل های شستشوی صورت با پوست دور چشم خودداری نمایید تا پوستتان سالم و شاداب باقی بماند. محلول آرایش پاک کن چشم نوتروژینا محصولی می باشد که از کیفیت بالایی برخوردار بوده و طراحی شده برای پوست حساس دور چشم می باشد که همین دلیل می تواند هم برای پوست دور چشم شما مفید بوده و هم آرایش چشم شما را به راحتی پاکسازی نماید.

استفاده از تونر ها برای سلامت پوست

از مهم ترین محصولات مراقبت از پوستی دیگر که استفاده از آن می تواند کمک بسیاری به سلامت پوست بکند، تونر های صورت می باشد که بعد از پاکسازی آرایش می تواند به شما کمک نماید تا پوستتان را تغذیه و ترمیم نمایید. اصلی ترین خاصیت تونر ها تنظیم pH پوست می باشد که البته بسیاری از این محصولات با مواد مغذی دیگری نیز غنی شده می باشند که کمک می کنند پوست شما لطیف تر و شاداب تر نیز شود. بیرونی ترین لایه پوست که به عنوان یک لایه محافظ عمل می کند حالت اسیدی داشته و استفاده از شوینده های مختلف که خاصیت قلیایی دارند باعث می شوند تا پوست آسیب دیده و دیگر عملکرد قبل را نداشته باشد.

تونر ها نیز با کمکی که به تتظیم pH پوست می کنند این لایه محافظتی را ترمیم کرده و کمک می کنند تا پوستی سالم تر و شاداب تر داشته باشید. البته باید در هنگام خرید این محصولات نیز دقت نمایید تونر هایی که خریداری می کنید نیز سازگار با پوست شما باشند تا بتوانید نتیجه خوبی از استفاده این محصولات بگیرید. برای خرید تونر پوست می توانید به سایت ماه وش مراجعه نمایید تا بهترین محصولات در زمینه مراقبت از پوست را مشاهده و خریداری نمایید.

ژل شستشوی صورت و تفاوت آن با میسلار واتر

ژل های شستشوی صورت یا فیس واش ها محصولاتی هستند که برای پاکسازی صورت از آلودگی ها و چربی های اضافی به کار می روند و به طور کلی شوینده ای ملایم برای پوست می باشند که می توان از آن ها استفاده کرد. میسلار واتر ها نیز همانطور که در بالا گفته شد برای پاکسازی صورت به دلیل اتصالی که بین چربی ها و آب ایجاد می کنند مورد استفاده قرار می گیرند. اما این دو محصول تفاوت عمده ای که دارند موارد مصرف آن ها می باشد که میسلار واتر ها برای پاکسازی آرایش صورت مورد استفاده قرار می گیرند اما می توان از ژل های شستشو برای پاکسازی کامل صورت از تعریق و آلودگی و حتی چربی اضافه پوست استفاده کرد.

به همین ترتیب استفاده همزمان از این دو محصول در روتین پوستی می تواند تاثیرگذاری بالایی روی سلامت پوست داشته باشد. توصیه مهمی که بیشتر متخصصان پوستی دارند پرهیز از استفاده صابون ها برای پاکسازی پوست می باشد که به دلیل قدرت پاک کنندگی بالای این محصولات چربی و رطوبت طبیعی پوست نیز از دست می رود. فیس واش ها محصولات مناسبی می باشند که علاوه بر اینکه کمک می کنند تا پوستتان را به صورت موثر پاکسازی نمایید، از رطوبت و چربی طبیعی پوست نیز محافظت می کنند.

اسکراب ها و نقش آن ها در سلامت پوست

اسکراب ها محصولاتی می باشند که به لایه برداری و پاکسازی پوست کمک کرده و می توانند باعث شوند تا پوستی نرم و درخشان داشته باشید. سلول های پوستی نیز همانند دیگر سلول های بدن تکثیر شده و از بین میبرند و سلول های مرده پوست که در منافذ پوست باقی می مانند باعث مسدود شدن منافذ پوست شده و مانع از آب رسانی و تنفس پذیری سلول های پوستی می شوند که این موضوع می تواند برای سلامت پوست مضر باشد. اسکراب ها محصولاتی لایه بردار هستند که کمک می کنند تا این سلول های مرده را به راحتی از سطح پوست پاکسازی کرده و همچنین چربی اضافه پوست را نیز از بین ببرند که همین موضوع برای سلامت پوست و همچنین کمک به طراوت و شادابی آن بسیار کمک کننده می باشد.

بهترین برند های تونر و میسلار واتر

همانطور که اشاره شد نمی توان بهترین برند را برای محصولات مراقبت از پوست نام برد و محصول خوب محصولی است که با پوست شما سازگار بوده و بتواند نتیجه دلخواه شما را به دنبال داشته باشد. اما برند هایی مانند سیمپل، نوتروژینا، فارماسی و بادی شاپ از جمله برند هایی می باشند که استفاده از این محصولات مورد رضایت افراد مختلفی می باشد که شما نیز می توانید با خرید این محصولات و استفاده از آن ها نتیجه دلخواه خود را بر روی پوست بگیرید، چرا که این محصولات از کیفیت بالایی برخوردار بوده و توسط متخصصان پوستی طراحی و تولید شده اند.

به خصوص برند نوتروژینا که توانسته محصولات فوق العاده ای را در زمینه مراقبت از پوست تهیه و به بازار عرضه نماید که همین موضوع محبوبیت بالایی را برای محصولات نوتروژینا ایجاد کرده است. شما عزیزان می توانید بای مشاهده و خرید محصولات نوتروژینا به سایت ماه وش مراجعه نموده و پس از مطالعه کامل ویژگی های محصولات از آن ها خرید و استفاده نمایید تا نتیجه دلخواه خود را مشاهده نمایید.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود