مصوبه جدید مجلس: مالیات سلبریتی ها هم مشخص شد

مصوبه جدید مجلس: مالیات سلبریتی ها هم مشخص شد

نمایندگان مجلس به پیشنهاد اخذ مالیات از هنرمندان و پزشکان با درآمد بالای ۲۶۰ میلیون تومان در سال رای موافق دادند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز گذشته، ۱۴ اسفند، در جریان بررسی بخش درآمد لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ با ۱۷۱ رای موافق، ۲۹ رای مخالف و ۷ رای ممتنع از مجموع ۲۱۳ نماینده حاضر با پیشنهاد روح‌الله نجابت، نماینده مردم شیراز، مبنی بر اخذ مالیات از هنرمندان با درآمد بالای ۲۶۰ میلیون تومان موافقت کردند.

بر اساس این طرح، معافیت مالیاتی بازیگری، خوانندگی در اجرای زنده، تهیه‌کنندگی، نشر و تکثیر موسیقی و حراجی آثار هنری تا سقف دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در سال قابل اعمال است و بیش از این رقم، بسته به نرخ قانون مالیات‌های مستقیم مشمول مالیات خواهد بود.

همچنین معافیت مالیاتی فعالیت‌های مربوط به انتشارات کتاب‌های کمک‌درسی نیز حذف خواهد شد.

سلبریتی‌ها، پزشکان و مافیای کنکور مشمول مالیات شدند

پزشکان هم باید مالیات بپردازند

نمایندگان همچنین لایحه مربوط به معافیت مالیاتی پزشکان عمومی، متخصص و فوق تخصص، فرهنگیان، مشاوران و مربیان تربیتی شاغل در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته کشور و مناطق صعب‌العبور تا سقف دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال را به دلیل مغایرت با برنامه ششم توسعه حذف کردند. برای حذف این لایحه ۱۵۰ رای موافق، ۴۸ رای مخالف و ۶ رای ممتنع از مجموع ۲۱۷ نماینده حاضر به دست آمد.

جزء الحاقی دیگری که روز گذشته به دلیل مغایرت با قانون مالیات‌ها با ۱۴۳ رای موافق، ۵۱ رای مخالف و ۱۰ رای ممتنع از مجموع ۲۱۸ رای حذف شد مربوط به اعضای هیات علمی بالینی تمام‌ وقت جغرافیایی و نیز پزشکان متخصص و فوق تخصص بالینی تمام وقت جغرافیایی شاغل در بخش‌های دولتی بود که مشمول پرداخت مالیات با نرخ ۱۰ درصد هستند.

در جریان بررسی این دو جزء نمایندگان مجلس پیشنهادات متعددی برای اصلاح مطرح کردند اما مورد تصویب قرار نگرفت. به دلیل مغایرت این دو جزء با برنامه ششم توسعه، اصلاح آنها نیازمند دوسوم آرای نمایندگان بود که به دلیل حاصل نشدن این میزان، حذف این دو به رای گذاشته شد که مورد موافقت نمایندگان قرار گرفت.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • امید اسفند ۱۶, ۱۴۰۰

    کارگر و کارمند هم با ۶۰ میلیون در سال باید مالیات بدن…چقدر عدالت