قیمت سهام استقلال و پرسپولیس چقدر است؟

قیمت سهام استقلال و پرسپولیس چقدر است؟

پس از کشمکش‌های بسیار، بالاخره از امروز، ۱۵ اسفند ۱۴۰۰، سهام دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در بورس عرضه شده و قابل خریداری خواهد بود.

پس از پیگیری‌های مداوم از سوی دولت سیزدهم، طلسم ۲۴ ساله واگذاری سرخابی‌ها شکست و حدود ۱۰ درصد از سهام این دو باشگاه پرطرفدار از امروز به مدت ۳۰ روز در بورس قابل خریداری خواهد بود.

جزئیات عرضه سهام پرسپولیس و استقلال

بر اساس آخرین اطلاعیه منتشرشده از سوی فرابورس، ۱۱.۵ درصد از سهام باشگاه استقلال و ۱۰ درصد از سهام باشگاه پرسپولیس عرضه خواهد شد. بر این اساس یک میلیارد و ۲۳۶ میلیون و ۹۹ هزار و ۶۵۶ سهم جدید استقلال ناشی از سلب حق تقدم در نماد معاملاتی «استقلال» از تاریخ ۱۵ اسفندماه به مدت ۳۰ روز پذیره‌نویسی خواهد شد. این رقم برای باشگاه پرسپولیس یک میلیارد و ۳۴ میلیون و ۸۴۰ هزار و ۵۶۷ سهم جدید خواهد بود که مشابه باشگاه استقلال به مدت ۳۰ روز قابل پذیره‌نویسی است.

قیمت سهام استقلال و پرسپولی چقدر است؟

همچنین قرار بر این است به هر یک از هواداران باشگاه استقلال تعداد یک هزار و ۳۰ سهم با قیمت دو هزار و ۹۱۰ ریال تعلق گیرد. آمار موجود حاکی از آن است که هر سهامدار نیازمند ۳۰۰ هزار تومان نقدینگی برای مشارکت در این پذیره نویسی است.

در سهام باشگاه پرسپولیس به هر سهامدار تعداد ۸۸۵ سهم با قیمت سه هزار و ۳۸۷ ریال اختصاص پیدا می‌کند و سهامداران برای خرید سهام این باشگاه نیز نیاز به ۳۰۰ هزار تومان نقدینگی دارند.

قیمت سهام استقلال و پرسپولی چقدر است؟

ارزش برند سرخابی‌ها

گفتنی است ارزش نهایی باشگاه پرسپولیس سه ‌هزار و ۲۱۰ میلیارد تومان و ارزش نهایی باشگاه استقلال دو هزار و ۷۸۰ میلیارد تومان اعلام شد. این ارزش‌گذاری از سوی کارشناسان رسمی دادگستری از دارایی‌های این دو باشگاه و به‌ویژه دارایی نامشروط که برند دو باشگاه بوده، انجام شد و به تصویب اعضای هیات واگذاری رسید.

توصیه فرابورس به متقاضیان

نکته بسیار مهم برای مشارکت در این پذیره‌نویسی توجه به شیوه واگذاری این دو باشگاه از طریق «افزایش سرمایه از محل صرف سهام» است که به معنی بلوکه شدن سرمایه سهامداران به مدت نامشخص خواهد بود.

در راستای این تصمیم میثم فدایی، مدیرعامل فرابورس ایران از مدیران عامل دو باشگاه و هواداران خواست چه در عرضه اولیه و چه در معاملات ثانویه از ایجاد هرگونه هیجان روی قیمت تابلو اجتناب کنند تا شاهد اثرات ناگوار نظیر اتفاقات سال ۹۹ نباشیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر از واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال روی نام این دو باشگاه کلیک کنید.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود