حمله کیهان به اعتراض حمید فرخ نژاد به جنگ اوکراین و واکنش تند او + ویدئو

حمله کیهان به اعتراض حمید فرخ نژاد به جنگ اوکراین و واکنش تند او + ویدئو

پس از آنکه حمید فرخ نژاد اعلام کرد در اعتراض به جنگ اوکراین جایزه ی خود از جشنواره روسیه را پس می دهد، روزنامه کیهان در مطلبی به انتقاد از وی پرداخت، امری که واکنش تند فرخ نژاد را در پی داشت.

فرخ نژاد چند روز قبل با انتشار ویدئویی در اینستاگرامش اعلام کرد تندیسی که از جشنواره بین المللی فیلم مسکو دریافت کرده بود را به دلیل حمله روسیه به اوکراین بازمی گرداند. این جایزه در سال ۸۴ به دلیل نقش آفرینی فرخ نژاد در فیلم ضد جنگ «طبل بزرگ زیر پای چپ» ساخته ی کاظم معصومی به او اهدا شده بود.

روزنامه کیهان در انتقاد از حمید فرخ نژاد نوشت:

واکنش‌ها به اقدام نمایشی یک بازیگر پرحاشیه؛

بازیگری که قبلا گفته بود، ۸۰ میلیون ایرانی فدای یک تار موی پسرم که در آمریکا زندگی می‌کند و هر ماه برایش دلار ارسال می‌کنم، در یک نمایش مبتذل، از خودش تصویر گرفت و گفت که تندیس جشنواره فیلم مسکو را در اعتراض به حمله روسیه به اوکراین پس می‌دهد!

این اقدام حمید فرخ‌نژاد با واکنش‌های کنایه‌آمیز کاربران فضای مجازی همراه شد، از جمله صادق علیزاده از فعالان فرهنگی نوشت: «حمید فرخ‌نژاد گفته در اعتراض به حمله روسیه به اوکراین، تندیس جشنواره فیلم مسکو را که به او اهدا شده بود برمی‌گرداند. خیلی هم خوب. سؤال مهم‌تر اما این که آن ٢۰ هزار دلار جایزه نقدی که از جشنواره گرفته را هم برمی‌گرداند یا نه؟!»

کاربر دیگری یادآور شد: «از حمید فرخ‌نژاد به خاطر موضع ضد جنگ تشکر می‌کنیم اما از آن جا که یک طرف ٧۰ درصد همه تهاجم‌های نظامی تاریخ معاصر آمریکا است؛ به ایشان پیشنهاد می‌کنیم اقامت خودش و آقازاده‌اش در آن کشور جنگ طلب را هم برگرداند.»

یکی از فعالان فضای مجازی نیز نوشت: «فرخ‌نژاد برای عقب نماندن از قافله غرب‌پرست‌ها جایزه‌ای که ١۶ سال پیش از یک جشنواره نه چندان مطرح مسکو گرفته است را پس داد اما علیه هزاران جنایت و تحریم آمریکا نازک‌تر از گل به آمریکا نمی‌گوید چون زن و بچه‌اش را فرستاده آن‌جا!»

کاربر دیگری هم نوشت: «آقای فرخ‌نژاد عزیز ما درک می‌کنیم که شما این کار را برای این که گرین‌کارت آمریکای خودت و فربد جانت باطل نشـود انجام دادی، فقط شرمنده، شما تندیس را که پس دادی آن جایزه نقدی ٢۰۰۰۰ دلاری‌شان که سال ۸۴ گرفتی را باتوجه به نرخ تورم پس بده که خدایی نکرده مدیون پوتین نمانی.»

حمید فرخ نژاد نیز در برابر این انتقادات سکوت نکرد و واکنشی تندی داشت. او ساعاتی قبل در یک استوری اینستاگرامی نوشت: «من بابت فستیوال مسکو هیچ جایزه نقدی دریافت نکردم، حقارتتون غم‌انگیزه!»

حمید فرخ نژاد همچنین در چند استوری اینستاگرامی مواضع گذشته ی خود نسبت به وقایع یمن و میانمار را به منتقدانش یادآور شد.

بیوگرافی حمید فرخ نژاد

اعتراض حمید فرخ نژاد به جنگ اوکراین

حمید فرخ نژاد متولد سال ۱۳۴۸ در آبادان و فارغ التحصیل رشته کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است.

فعالیت خود را در سینما به عنوان دستیار کارگردان آغاز کرد.

در سال ۶۹ با بازی در فیلم در «کوچه‌ های عشق» ساخته خسرو سینایی بازیگری را در سینما آغاز کرد.

در سال ۷۸ بازی درخشانی از خود در دومین فیلم کارنامه سینمایی‌ اش، «عروس آتش» ساخته ی خسرو سینایی ارائه داد که هم سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فجر سال ۷۸ را برایش به ارمغان آورد و هم شهرت زیادی به او بخشید. فیلمنامه این فیلم که توسط فرخ‌ نژاد و سینایی نوشته شده بود سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه را نیز دریافت کرد.

فیلم های «ارتفاع پست» و «به رنگ ارغوان» دو همکاری قابل توجه و موفق وی با ابراهیم حاتمی کیا هستند.

«طبل بزرگ زیر پای چپ» به کارگردانی کاظم معصومی فیلم دیگر حمید فرخ نژاد است که نقش آفرینی او در آن بار دیگر مورد توجه منتقدان قرار گرفت و جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد را از جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو ۲۰۰۶ برای او به ارمغان آورد.

فرخ‌ نژاد در سال ۹۰ در فیلم «استرداد» ساخته ی علی غفاری بازی کرد، اثری که سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر سال ۹۱ را برای وی به همراه آورد.

حمید فرخ نژاد تاکنون در ۴ سریال تلویزیونی هم نقش آفرینی کرده: آغوش های خالی، حلقه سبز، حبیب و گمشده.

او شبکه نمایش خانگی را هم با سریال های «قلب یخی» و «میدان سرخ» تجربه کرده است.

همسر حمید فرخ نژاد، فروزان جلیلی فر، طراح صحنه و لباس در سینما است. این زوج پسری به نام فرید دارند. همسر و پسر حمید فرخ نژاد در آمریکا زندگی می کنند.

اعتراض حمید فرخ نژاد به جنگ اوکراین
حمید فرخ نژاد در کنار پسرش فرید فرخ نژاد

مطالب مرتبط
۱۸ نظر

ورود

  • ali اسفند ۱۶, ۱۴۰۰

    این بابا اول معلوم کنه با خودش چند چنده بعد نظر بده در مورد مسایل بقیه کشورها.تو یک هنرپیشه بیشتر نیستی هشتاد میلیون ایرانی که به اصطلاح هم وطنانت هستند را فدای یک موی پسرت دونستی.الان دلسوز اوکراین شدی.خدا وکیلی چی را می خواهی بگی.اصلا کسی روی خودت و جایزه ات حساب باز کرده که اینطوری صحبت می کنی.خدا وکیلی همین الان باز اگر روسیه بخواد بهت جایزه بده با چنگ و دندون میگیری .برو خجالت بکش.کسی که برای مردم خودش ارزش قائل نیست که نمی تونه برای بیگانگان ارزش قائل باشه .فکر می کنی جنگ روسیه و اوکراین هم فیلمه و تو قهرمان اون فیلم هستی و اوکراین را پیروز می کنی و چند میلیارد میگیری و میفرستی خانواده ات اونور خرج کنند.خجالت بکش.

    • محمد اسفند ۱۸, ۱۴۰۰

      حمیدی، اگه پسرت به جا آمریکا رفته بود روسیه همین کار را میکردی؟
      نه والا.
      پس نتیجه میگیریم نون به نرخ روز خور.

  • مهیار اسفند ۱۶, ۱۴۰۰

    آقای فرخ نژاد دست مریزاد احسنت بر شما که نشون دادین آمریکا و روسیه نداره هر کسی حمله کنه و جنون جنگ و قدرت مست اش کنه شیطان بزرگه وازش باید دوری کرد و هیچ بهانه ای برای شروع جنگ در هیچ دین و مذهبی پسندیده نیست .نمیددنم بعضی مردم چرا مسخ شدند و از زمان جنگ فراموش کردند که روسیه سلاح شیمیایی به عراق داد و پشت صدام بود

    • مارکوپولو اسفند ۱۷, ۱۴۰۰

      در رابطه باهمین مردم خاورمیانه هم که هرروز کشته میشن به دست کارترهای فروش اسلحه غرب،بیاویک اظهار نظری هم در این موردبفرما،سلبریتی جون!

    • میثم اسفند ۱۷, ۱۴۰۰

      ایشان با توجه به اینکه قبلا گفته بود ۸۰ میلیون ایرانی فدای توله خودش و اینکه توله ایشان در آمریکاست برای آمریکایی ها مرتب دم تکون می ده

  • علی اسفند ۱۷, ۱۴۰۰

    مرگ بر روسیه مرگ برچین

    • مهربان اسفند ۱۷, ۱۴۰۰

      مرگ بر آمریکا و غرب دیکتاتور ، که منشع همه جنایتها اونجا هستش ، به خاطر دل تو غرب پرست مفلوک ، مرگ بر روسیه و چین که فکر نکنی طرفدار شرقیم ، خاک بر سر بر مغزتان

  • ارژنگ اسفند ۱۷, ۱۴۰۰

    اگه شرف داشتی که نداری، در اعتراض به اشغال سوریه به دست آمریکا و بمباران یمن با موشک های آمریکایی، زن و بچه ات هم از آمریکا برمی‌گرداندی.

  • شهروند اسفند ۱۷, ۱۴۰۰

    متاسفانه یک عده حزب الهی نما که در جنگ و انقلاب هیچ نقشی نداشته اند و خودشان را به انقلاب چسبانده اند و از سفره انقلاب میخورند چقدر بی تربیت و بی شخصیت هستند آقای فرخ نژاد و یا هر کس دیگر با هر شغل و پستی میتواند تظر شخصی خودش را بدهد بر همگان مشخص هست که روزنامه روسی چینی کیهان که خودش را صاحب انقلاب و ایران میداند دستش برای همه رو شده مرگ بر جنگ و خونریزی حال از طرف هر کسی میخواهد باشد

    • سیروس اسفند ۱۸, ۱۴۰۰

      یک دینداری جدید آمده به اسم کمونیست شیعه..
      که فقط دنباله رو کشورهای کمونیست هستند…
      و حالا به این بازیگر مردمی با پشتی بانی روسیه و کیهان میتازند

  • زهرا اسفند ۱۷, ۱۴۰۰

    دمت گرم
    تجاوز روسیه به اوکراین بر کسی پوشیده نیست
    اما کاسه لیسان و چاپلوسان وطن فروش حمایت میکنند چون آنها هم مانند پوتین پست ترین موجودات هستند

    • امیر اسفند ۱۸, ۱۴۰۰

      یه سوال ازت می پرسم آدم نیستی منطقی جواب ندی.
      فکر کن توی خونت نشستی.
      یهو بیرون یه سری سر و صدا میشه.
      میری بیرون میبینی ۷ ۸ نفر بیرون خونت هستند. دو تا وانت پشت در پارکه و یه نردبون چسبونده شده به دیوار خونت. اون آدم های پشت در هم چند نفرشون قمه دارن چند نفر دیگه یه میله آهنی.
      زنگ نمی زنی به پلیس؟ حالا اگه پلیس گفت (بر فرض محال) که شرمنده تا قبل از وقوع یه جرم ما نمیایم چی؟ اون موقع چیکار می کنی؟
      ناتو اومد پشت مرز های روسیه. اوکراین درخواست ساخت سلاح های هسته ای و موشک داد. قرار شد اوکراین به ناتو بپیونده. اعتراض روسیه مبنی بر اینکه این کار یعنی ناامن ساختن مرز روسیه رو کسی گوش نداد. حالا روسیه قدرت داشت. نیرو داشت. گفت به حرفم که گوش نمی کنید خیلی خب من هم به حرفتون گوش نمی کنم و یه تهاجم راه انداخت. تازه یه بخش هایی از اوکراین خودشون می خوان جزو روسیه باشن!!!!
      شما بعد اینکه پلیس گفت ما تا قبل وقوع جرم نیرو نمی فرستیم چیکار می کنی؟ پوتین بعد شنیدن این خبر شات گانش رو در آورد. کوکتل ساخت و بعد رفت تا اون چند تا لات و مجرمی که قصد ورود به خونش و سرقت و گروگان گیری و حتی قتل رو داشتن رو پیش پیش به قتل برسونه.
      یادتون هم نره. قوانین برای آدم ها و کشور های ضعیفه. اون قوی ها هر کاری بخوان می کنن. از آمریکا و انگلیس تا روسیه و چین.

  • علی خالقی اسفند ۱۸, ۱۴۰۰

    فرخ نژاد اگر عرضه دارد ، خودش وپسرش بروند به کمک اوکراین واسلحه بردارند با روسها جنگ کنند! که این جماعت سلبریتی از این عرضه ها ندارند ، پس او جوگیر شده، آن مبلغ نقدی را هم پس می دهد؟ یا فقط تندیس را پس خواهد داد؟؟؟؟ وا وا

  • مسعود ثنای جم اسفند ۱۸, ۱۴۰۰

    ماشا اه ه ه خداپسرت ارجمیع بلاها دورنگه داره همیشه سالم باشه

  • ازاد مرد اسفند ۱۸, ۱۴۰۰

    سلامت باشی ایول داری دمت گرم
    پوتین رزل پست متجاوز

  • ممدی اسفند ۱۹, ۱۴۰۰

    اصلا مفهوم کلمه مردمی رامیدانی ؟کسی که ۸۰ میلیون ایرانی رافدای توله اش کرد چگونه مردمیست بهتراست به دهخدا مراجعه کنی

  • مکانیک اسفند ۲۰, ۱۴۰۰

    عمراً که یک دونه ارزن به کسی پس بده …این جماعت با پولی که از سفره من و شما به پای زندگی نجس شون ریخته میشه طوری پروار شدن که دیگه خدا رو هم بنده نیستن … چه برسه که با حرف من و شما دلارهای ارباب رو بی خیال بشن … هنوز یادمان هست که چطور برای انتخاب شیخ حسن فریدون ، زمین و زمان را به هم دوختند