چگونه در دوران دانشجویی درآمد داشته باشیم؟

چگونه در دوران دانشجویی درآمد داشته باشیم؟

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

در دوران طلایی دانشجویی، فرصت‌سوزی نکنید. اگر شما هم جزو ۳ و نیم میلیون دانشجوی فعلی کشور هستید، احتمالاً سه تا پنج سال از زندگی خود را فقط در مقطع کارشناسی مشغول تحصیل خواهید بود. زمانی که دانشجو هستیم، کسب درآمد و پیداکردن شغلی منعطف که فرصت درس‌خواندن را از ما نگیرد، کار چندان ساده‌ای نیست.

با این حال شیوع پاندمی کرونا و مجازی‌شدن دانشگاه‌های سراسر جهان، دانشجویان زیادی را به این فکر انداخت که «چگونه در دوران دانشجویی درامد داشته باشیم؟»

سال‌های دانشجویی، فرصت طلایی آموختن مهارت‌های جدید و ورود به بازار کار است. اوقات فراغت میان ساعات درسی و اشتیاق یادگیری در سال‌های نخست جوانی، این سال‌ها را به بذری حاصلخیز برای یادگیری تبدیل می‌کند.

زمان محدود در دوران دانشجویی، مشاغل نیمه‌وقت را به بهترین گزینه برای درآمدزایی دانشجویان تبدیل می‌کند. در این مقاله با چند نمونه از بهترین مشاغل پاره‌وقت در سال ۲۰۲۲ برای دانشجویان آشنا می‌شویم. علاوه بر آن، با مطالعه این مطلب متوجه می‌شویم چگونه می‌توان در کوتاه‌ترین زمان ممکن مهارت‌های مرتبط با این مشاغل را کسب کرد.

سئو؛ در میان هزاران کسب‌وکار آنلاین، دیده شوید

دنیای امروز به سرعت درحال دیجیتالی‌شدن است. تعاملات انسانی از راه دور محبوب‌تر هستند، نیروهای انسانی مایلند دورکار باشند، خرید و فروش‌ها در بستر آنلاین انجام می‌شوند و دنیاهای مجازی درحال شکل‌گیری‌اند.

در چنین دنیایی، داشتن یک هویت دیجیتالی، برای کسب‌وکارها از هرچیزی حیاتی‌تر است. سئو کلید راه‌یافتن به این دنیای مجازی است.

این روزها دیگر نمی‌توانیم محصولاتمان را در خانه نگه داریم و انتظار داشته باشیم آدم‌هایی که در بازار قدم می‌زنند نشانی خانه ما را پیدا کنند. درواقع سئو برای هر کسب‌وکار ویترین مجللی در مغازه‌های برِ خیابان باز می‌کند و محصولات را با روی خوش به مشتریان بالقوه نشان می‌دهد.

مفهوم SEO یا بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو، مشاغل مختلفی برای علاقه‌مندان این حوزه ایجاد می‌کند که علاوه بر درآمد بالا، حجم کاری مناسب دانشجویان و متقاضیان مشاغل نیمه‌وقت را نیز ارائه می‌دهد.

کارشناس تولید محتوا، آنالیزگر دیتا و متخصص سئو، رایج‌ترین مشاغل این حوزه هستند. اگر مایلید بدون فوت وقت یادگیری سئو را از بهترین و جامع‌ترین منبع فارسی‌زبان یاد بگیرید، پیشنهاد ما به شما شرکت در دوره آموزش سئو آکادمی وبسیما است. شما می‌توانید با مراجعه به این صفحه بخشی از این دوره با نام SEO Monster شما را به‌صورت کاملاً رایگان دریافت کنید و آماده هیولاشدن در وب فارسی شوید!

در ادامه این مطلب، با این سه جایگاه شغلی بیشتر آشنا می‌شویم و منابع رایگان و کارگاه‌های برتر ایران در زمینه آموزش آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم. پس اگر شما هم فعالیت در حوزه سئو را به‌عنوان راه حلی برای سؤال «چگونه در دوران دانشجویی درامد داشته باشیم» انتخاب کرده‌اید، از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

متخصص سئو؛ نوظهور اما پرطرفدار

بیش از ۳۰۰ فرصت شغلی متخصص سئو در وبسایت کاریابی جابینجا، خبر از محبوبیت این جایگاه شغلی داغ و تازه می‌دهد. متخصص سئو فردی است که وظیفه بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو را به عهده دارد. درواقع یک متخصص سئو تلاش می‌کند ترافیک ارگانیک سایت را افزایش دهد، در عبارت‌های مرتبط با حوزه کاری وبسایت جایگاه کسب کند و به کمک ابزارهای مختلف، میزان موفقیت استراتژی سئو سایت را بسنجد.

موتور جستجوی محبوب گوگل، سن و سالی برابر با یک دانشجوی جوان دارد. با این حال کمتر از یک دهه است که متخصص سئو یا SEO Specialist به عنوان یک شغل واقعی به رسمیت شناخته شده است.

چگونه در دوران دانشجویی درآمد داشته باشیم؟

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که برای تبدیل‌شدن به یک متخصص سئو نیاز داریم، مطالعه مداوم است. گوگل مانند یک موجود زنده دائماً درحال تغییر و تحول است و مهندسان آن در تلاش هستند تا نزدیک‌ترین تجربه به تعامل انسانی را میان کاربران وب و موتور جستجوی خود ایجاد کنند. به همین دلیل اگر بخواهیم یک SEO Expert کاربلد باشیم، بهتر است مطالعه آخرین اخبار گوگل را در روتین زندگی خود قرار دهیم.

منابع مختلفی برای مطالعه این اخبار و یادگیری مباحث تئوری سئو وجود دارد. در ادامه چند نمونه از بهترین وبلاگ‌های این حوزه را برای شما جمع‌آوری کرده‌ایم.

  • وبلاگ انگلیسی Search Engine Journal
  • وبلاگ آموزشی MOZ
  • وبسایت آکادمی وبسیما

کارشناس تولید محتوا؛ نگارش مبتنی بر نیازهای کاربران

کارشناس تولید محتوا، یکی دیگر از مشاغل جذاب و نسبتاً آسان در حوزه سئو است. اگر به نوشتن علاقه‌مند هستید و از قضا، دستی هم بر آتش دارید، تا تبدیل‌شدن به کارشناس تولید محتوا فاصله زیادی نخواهید داشت.

یک کارشناس تولید محتوا وظیفه دارد با توجه به استراتژی وبسایت، متون مختلفی مانند متن وبلاگ، توضیح محصول، رپورتاژ آگهی و حتی گاهی عبارت‌های کوتاه جذاب برای لندینگ‌های سایت (اصطلاحاً کپی) را به بهترین شکل ممکن بنویسد.

تفاوت اساسی کارشناس تولید محتوا با یک نویسنده در اصول سئو است. کارشناس تولید محتوا طوری می‌نویسد که نه تنها کاربران وبسایت، بلکه ربات‌های گوگل نیز قادر به خواندن محتوا باشند. در صورتی که با اصول اولیه نگارش مانند املا لغات، نکات دستوری و قواعد درست‌نویسی آشنا هستید، شرکت در یک کارگاه کوتاه پنج یا شش ساعته، قواعد سئو را به شما خواهد آموخت.

چگونه در دوران دانشجویی درآمد داشته باشیم؟

اگر به این حوزه علاقه دارید و مایلید اصول سئو در تولید محتوا را یاد بگیرید، بهترین منبع برای شما کارگاه تولید محتوای آکادمی وبسیما است. این دوره با تمرکز بر روی اصول سئو و سؤالات رایجی که برای کارشناسان تازه‌کار تولید محتوا ایجاد می‌شود، برگزار شده است.

شما می‌توانید به کمک لینک آموزش تولید محتوا وارد وبسایت آکادمی وبسیما شوید و ویدیوی کارگاه را دریافت کنید. علاوه بر محتوای غنی، این دوره شامل دو مزیت مهم است که آن را از دیگر دوره‌های آموزش تولید محتوا در فضای وب متمایز می‌کند.

  1. در صورت دریافت کارگاه تولید محتوا، به‌صورت مادام‌العمر به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت.
  2. پس از تهیه این کارگاه، می‌توانید از طریق پنل ثبت نام خود وارد گروه پشتیبانی تلگرامی شوید و به‌صورت مستقیم سؤالات خود را از مدرس دوره یا دیگر شرکت‌کنندگان آن بپرسید.

پیشنهاد می‌کنیم پیش از آنکه اقدام به خرید دوره‌های آموزشی مختلف کنید، نظرات و کامنت‌های شرکت‌کنندگان پیشین درباره محتوای ارائه‌شده در دوره‌ها را به‌دقت مطالعه کنید و در نهایت تصمیم‌ بگیرید.

تحلیلگر سئو؛ بهترین فرصت برای عاشقان آمار و ارقام

اما اگر نه اهل نوشتن هستید و نه ویژگی‌های یک متخصص سئو را دارید، دیتا آنالیسیست یا تحلیلگر دیتای سئو یک گزینه محبوب دیگر بر روی میز شماست.

تحلیلگران دیتا با تسلط بر ابزارهای مختلف سئو مانند Keyword Planner، MOZ،Google Search Console و Google Analytics داده‌های سایت را ارزیابی می‌کنند، موفقیت‌های کمپین‌های تبلیغاتی را می‌سنجند و رفتار کاربران در سایت را رصد می‌کنند.

آکادمی وبسیما به‌تازگی با برگزاری دوره آموزش گوگل آنالیتیکس، مسیر تبدیل‌شدن به یک حرفه‌ای در زمینه تحلیل دیتا را نیز برای علاقه‌مندان هموار کرده است.

آکادمی وبسیما؛ برجسته‌ترین منبع آموزش سئو در ایران

آکادمی وبسیما، یک راه میانبر برای علاقه‌مندان سئو است. منابع پراکنده و ناقص در آموزش اضلاع مختلف سئو، می‌توانند در همان ابتدای مسیر، به شدت شما را گیج و سردرگم کنند.

وبسایت آموزشی آکادمی وبسیما با ترسیم مسیر مشخصی از آموزش، جامع‌ترین و کامل‌ترین منبع آموزش سئو به زبان فارسی است. شما می‌توانید با جستجوی آدرس Websima.Academy در مرورگر دستگاه خود، وارد سایت شوید و علاوه بر تهیه دوره‌های آموزشی، از حجم بالایی از منابع رایگان نیز استفاده کنید.

مقالات آموزشی، پادکست‌ها، ویدیوها، واژه‌نامه سئو، کتاب‌های و پاسخ به سؤالات رایج فعالان حوزه سئو، تنها بخش کوچکی از محتوای رایگان ارائه‌شده در این وبسایت هستند.

اگر تصمیم دارید به سپاه حرفه‌ای‌ها در سئو بپیوندید و جزو هزاران شرکت‌کننده کارگاه‌های آموزشی آکادمی وبسیما باشید، می‌توانید با شماره‌گیری تلفن ۰۲۱-۴۷۸۶۸۵۸ از کارشناسان آکادمی راهنمایی و مشاوره بخواهید.

بدون نظر

ورود