حداقل حقوق بازنشستگان و کارمندان در سال ۱۴۰۱ مشخص شد

حداقل حقوق بازنشستگان و کارمندان در سال ۱۴۰۱ مشخص شد

پس از مدت ها کش و قوس و گمانه زنی بالاخره حداقل حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال ۱۴۰۱ توسط نمایندگان مجلس تصویب شد. نمایندگان مجلس امروز مصوب کردند که ضریب حقوق گروه‌های مختلف حقوق بگیر اعم از بازنشستگان و کارمندان در دستگاه های اجرائی به میزان ۱۰ درصد افزایش یابد، به گونه‌ای که ماهانه کمتر از ۵ میلیون و ششصد هزار تومان کمتر نباشد. جزییات مصوبه نمایندگان مجلس در مورد حقوق بازنشستگان و کارمندان در سال ۱۴۰۱ به شرح زیر است:

۱- ضریب حقوق گروههای مختلف حقوق بگیر در دستگاههای اجرائی موضوع ماده(۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و همچنین نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات، سازمان انرژی اتمی، کارکنان کشوری و لشگری، اعضای هیأت علمی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی و قضات به میزان ده درصد(۱۰%) براساس آخرین حکم کارگزینی بگونه ای افزایش یابد که مجموع حکم کارگزینی برای کارکنان رسمی، پیمانی و مبلغ قرارداد منعقده ماهانه برای کارکنان قرارداد کار معین(مشخص)، والدین شهداء و کارکنان طرح خدمت پزشکان و پیراپزشکان در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به نسبت مدت کارکرد، از پنجاه و شش میلیون(۵۶.۰۰۰.۰۰۰)ریال کمتر نباشد.

پس از مدت ها کش و قوس و گمانه زنی بالاخره حداقل حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال 1401 توسط نمایندگان مجلس تصویب شد.

۱- ۳- تفاوت تطبیق موضوع ماده(۷۸) قانون مدیریت خدمات کشوری در حکم حقوق، بدون تغییر باقی می­ماند.

۱- ۴- حقوق، مزایا و فوق العاده‌های کارکنان تابع قانون کار که در وزارتخانه‌ها و شرکتهای دولتی مشغول بکار هستند ده درصد(۱۰%) افزایش می یابد.

۲- حقوق بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاههای اجرائی، ده درصد(۱۰%) افزایش می یابد به نحوی که پس از اعمال این افزایش، حکم حقوق بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی مذکور، متناسب با سنوات خدمت قابل قبول، نباید از پنجاه میلیون (۵۰,۰۰۰,۰۰۰) ریال کمتر باشد.

پیش از این، حمید رضا حاجی بابایی گفته بود که حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۱ نباید کمتر از ۵ میلیون تومان باشد. وی همچنین افزایش حقوق خانواده های شهدا را ۶۰ درصد اعلام کرده بود. به گفته حاجی بابایی حقوق سربازان در سال ۱۴۰۱ نیز افزایش یافته به طوری که سربازان متاهل، ۹۰ درصد حداقل حقوق (۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان) را دریافت خواهند کرد. سربازان مجرد، ۶۰ درصد حداقل حقوق و سربازان مجردی که در مرز خدمت می‌کنند، ۷۵ درصد حداقل حقوق به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود