فروش اقلام ضدبارداری در فضای مجازی ممنوع شد

فروش اقلام ضدبارداری در فضای مجازی ممنوع شد

بنا به گفته رئیس پلیس فتا تبلیغ و عرضه هرگونه لوازم پیشگیری از بارداری در فضای مجازی جرم محسوب شده و قاطعانه با آن برخورد خواهد شد.

سردار وحید مجید، رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی کل کشور، درباره فروش اقلام ضدبارداری در فضای مجازی گفت: «در دو ماه گذشته یک طرح عملیاتی داشتیم و در ۱۰۰ کارگروه ویژه پلیس فتا با فروش دارو و اقلام بهداشتی در فضای مجازی برخورد کردیم.» او افزود: «هیچ سایت و کانالی اجازه فروش دارو در فضای مجازی را ندارد و فروش کلیه داروها و اقلام پیشگیری از بارداری در فضای مجازی جرم است.»

سردار مجید با اشاره به دستگیری شش نفر در رابطه با فروش داروی سقط جنین در فضای مجازی گفت: «این افراد از استان‌های البرز، تهران و کرمانشاه بودند و برخوردهای ما با خاطیان با همکاری سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت همچنان ادامه دارد.»

فروش لوازم پیشگیری از بارداری در اینترنت جرم است

البته پلیس فضای مجازی نیروی انتظامی می‌گوید برخورد با عرضه‌کنندگان دارو در اینترنت مختص به داروهای ضدبارداری و سقط جنین نیست. سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتای تهران بزرگ، هفته پیش در مصاحبه‌ای گفت از ابتدای سال تا آخر بهمن ماه حدود یک میلیون و ۴۵۰ هزار قلم انواع داروهای غیرمجاز، قاچاق و خارج از شبکع توزیع رسمی کشف و با عرضه‌کنندگان برخورد شده است.

تشدید فعالیت بخش ویژه نیروی انتظامی در فضای مجازی به منظور اجرای طرح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت انجام گرفته که بر اساس آن هرگونه توزیع رایگان و یارانه‌ای لوازم پیشگیری از بارداری در مراکز بهداشت و داروخانه‌های ممنوع اعلام شده است. اتفاقی که زمینه خرید و فروش این اقلام را در فضای مجازی و به صورت غیرقانونی فراهم آورده است.

فروش لوازم پیشگیری از بارداری در اینترنت جرم است

از طرفی با در نظر گرفتن مجازات‌های شدید برای سقط جنین به جز در موارد استثنایی، بازار سقط جنین‌های غیرقانونی در کشورمان رونق یافته است. آمار وزارت بهداشت و پزشکی قانونی برای سقط جنین در ایران ۴۰۰ هزار مورد در سال است که برخی کارشناسان این رقم را ۶۰۰ هزارتا برآورد می‌کنند.

برخی کارشناسان معتقدند اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت دسترسی به اقلام پیشگیری از بارداری، منجر به بارداری‌های ناخواسته و درنتیجه افزایش میزان سقط جنین‌های غیرقانونی خواهد شد.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • طه فروردین ۲۰, ۱۴۰۱

    قضاوت مخصوص خداست. خدا همه بیماران را شفا بدهد.ولی ای کاش به اندازه لزسکی رئیس جمهور اکران پای مملکت شون وای می‌ستایند.حداقل در نمی رفتن و فرار کنن.تا پای خونشون وای می‌ ایستایند.