پایگاه‌های موساد در اربیل هدف حمله موشکی سپاه قرار گرفتند + ویدیو

پایگاه‌های موساد در اربیل هدف حمله موشکی سپاه قرار گرفتند + ویدیو

بامداد امروز، یکشنبه، انفجارها مهیبی شهر اربیل در منطقه کردستان عراق را لرزاند. پایگاه خبری صابرین نیوز مدعی شد که مراکز موساد در اربیل هدف قرار گرفتند. این رسانه عراقی به نقل از یک منبع امنیتی نوشت: «دو مرکز آموزشی پیشرفته متعلق به موساد اسرائیل در اربیل در شمال عراق با موشک‌ مورد حمله قرار گرفتند.» برخی شواهد حاکی از این هستند که موشک ها از جایی واقع در شرق کشور عراق شلیک شده اند.

صابرین نیوز اعلام کرد پایگاه نظامی امریکا در حوالی فرودگاه اربیل هدف چندین موشک قرار گرفته است. «آژیرهای خطر در نزدیکی پایگاه الحریر، فرودگاه اربیل و مجتمع صلاح الدین به صدا درآمدند.» این رسانه نوشت که ۱۲ موشک به این پایگاه نظامی اصابت کرده است.

این رسانه خبر داد که پس از اصابت موشک ها تعداد زیادی هواپیمای نظامی امریکایی در آسمان اربیل به پرواز درآمده اند. صابرین نیوز نوشت: «در پایگاه نظامی نزدیک فرودگاه اربیل آتش سوزی شده است. آژیرهای خطر نیز در کنسولگری آمریکا در اربیل به صدا درآمد… ۱۴ فروند راکت ۱۲۲ میلی متری گراد به پایگاه نظامی در نزدیکی فرودگاه اربیل اصابت کرد. مواضع اشغالگران زیر باران موشک ‌های گراد هستند.»

رسانه های عراقی همچنین گزارش دادند که آماده‌باش کامل در پایگاه های نظامی عراق اعلام شده است. شبکه الجزیره نوشت: «سفارت آمریکا در بغداد با صدای آژیر خطر به حالت وحشت درآمده است.»

صابرین نیوز کمی بعد نوشت که دست کم ۶ فروند موشک بالستیک از نوع فاتح ۱۱۰ به ساختمان در حال ساخت کنسولگری امریکا در اربیل اصابت کرده است.

چند مقام امریکایی به وال ‌استریت ژورنال گفته‌ اند که حمله موشکی ایران احتمالا به تلافی حمله هوایی روز دوشنبه اسرائیل به حومه دمشق صورت گرفته که طی آن دو نیروی سپاه پاسداران جان خود را از دست دادند.

شبکه العربیه به نقل از یک مقام امریکایی مدعی شد که هیچ نظامی این کشور در حمله موشکی به اربیل کشته نشده است. با این حال کانال خبری النجباء نوشت که رصد پروازها از حرکت یک هواپیمای C17 امریکایی (هواپیمای آمبولانس) از پایگاه نیروی هوایی رامشتاین آلمان به سمت اربیل حکایت دارد.

حمله موشکی به اربیل

ویدیوی دیگری که از لحظه ی برخورد موشک ها به مقر نیروهای نظامی اسرائیلی منتشر شده، نشان می دهد که ساعت برخورد موشک ها ۱:۲۰ دقیقه بامداد است. صابرین نیوز در این باره نوشت: «این زمان به هیچ ‌وجه تصادفی نیست!» حاج قاسم سلیمانی در ساعت ۱:۲۰ دقیقه ۱۳ دی ۱۳۹۸ در حمله پهپادهای امریکایی به فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

این رسانه افزود: «در زمان حمله، سامانه‌ های پدافند موشکی آمریکایی پاتریوت ۲ و ۳ که در اربیل در شمال عراق مستقر هستند، کار نمی‌ کردند.»

به روز رسانی

ساعتی پیش روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این خصوص بیانیه ای را صادر کرد:

«بسم الله الرحمن الرحیم

در پی جنایات اخیر رژیم جعلی صهیونیستی و اعلان قبلی مبنی بر بی‌پاسخ نگذاردن جنایت ها و شرارت‌ های این رژیم منحوس، شب گذشته مرکز راهبردی توطئه و شرارت صهیونیست‌ها مورد هدف موشک های قدرتمند و نقطه زن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت.

بار دیگر به رژیم جنایتکار صهیونیستی هشدار می‌دهیم، تکرار هر گونه شرارت با پاسخ های سخت، قاطع و ویرانگر مواجه خواهد شد.

به ملت عظیم‌الشأن ایران نیز اطمینان می‌دهیم امنیت و آرامش میهن اسلامی، خط قرمز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بوده و به احدی اجازه تهدید و تعرض به آن را نخواهند داد.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی»

بیشتر بخوانید:

محمود موسوی مجد ، جاسوس سازمان سیا و موساد اعدام شد + فیلم اعترافات

دیجیاتو
بدون نظر

ورود