آشنایی با اعظم السادات فراحی ؛ همسر محمود احمدی نژاد

آشنایی با اعظم السادات فراحی ؛ همسر محمود احمدی نژاد

اعظم‌ السادات فراحی ، همسر محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور سابق ایران است.

بیوگرافی اعظم‌ السادات فراحی

اعظم‌ السادات فراحی در سال ۱۳۳۷ در تهران در خانواده‌ای متوسط و با اصلیت مشهدی متولد شد. او فارغ التحصیل رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه علم و صنعت تهران است و به عنوان دبیر شیمی و فیزیک فعالیت می‌کند.

با همسر محمود احمدی نژاد بیشتر آشنا شوید

زندگی شخصی و ازدواج با محمود احمدی نژاد

اعظم فراحی و محمود احمدی نژاد که به گفته رئیس جمهور اسبق ایران در دانشگاه با یکدیگر آشنا شدند، در ۲۲ خرداد سال ۱۳۵۹ با یکدیگر ازدواج کردند که حاصل این ازدواج دو پسر به نام‌های مهدی و علیرضا و یک دختر به نام فاطمه است.

پروین احمدی‌نژاد، خواهر محمود احمدی نژاد در مورد وصلت این دو که خود زمینه‌ساز آن بود می‌گوید: «هر دوی آنها در آن زمان دانشجوی علم و صنعت بودند و ما هم در رفت و آمدی که به دانشگاه داشتیم خانم فراحی را می‌دیدیم. در مورد ایشان با برادرم صحبت کردم، دیدم نظرشان مثبت است. بعد آدرس گرفتیم و رفتیم خواستگاری. ازدواج آن‌ها به سادگی برگزار شد؛ چون هر دو دانشجو بودند، پدرم برای آن‌ها خانه‌ای در حوالی محله رسالت اجاره کرد تا رفت و آمدشان به دانشگاه راحت‌تر باشد.»

با همسر محمود احمدی نژاد بیشتر آشنا شوید

فرزندان احمدی نژاد و فراحی

مهدی احمدی نژاد که نامش بیش از بقیه فرزندان اعظم فراحی و رئیس جمهور اسبق ایران بر سر زبان‌هاست، داماد اسفندیار رحیم مشایی، یار غار محمود احمدی نژاد است که یک دختر به نام زهرا دارد. زندگی کاری او همواره همانند پدر همسرش، رحیم مشایی، حاشیه ساز بوده است. زمانی خبرهایی مبنی بر حضور فعال مهدی در بازرسی نهاد ریاست جمهوری منتشر شد، در صورتی که حکمی به نام او وجود نداشت. بعد از آن حواشی بسیاری پیرامون محل تحصیل او شکل گرفت. مهدی که در دانشگاه صنعتی شریف شعبه کیش به ادامه تحصیل در رشته مهندسی مکانیک مشغول بود، شایعات فراوانی درباره هزینه سنگین تحصیل در کیش و همچنین محل زندگیش در این جزیره به وجود آورد.

بیوگرافی-اعظم-فراحی-همسر-احمدی-نژاد

علیرضا احمدی نژاد به اندازه برادر خود حاشیه‌ساز نبوده و از این روی کمتر شناخته شده است. او با خواهرزاده شهید محمود کاوه، از فرماندهان سپاه پاسداران ایران در جنگ ایران و عراق ازدواج کرد و یک پسر دارد. هر دو پسر اعظم فراحی نیز مثل خود او در رشته مهندسی مکانیک تحصیل کرده‌اند.

فاطمه احمدی نژاد، تنها دختر آنها نیز همسر مهدی خورشیدی آزاد، پسر سردار احمد خورشیدی است که با مهریه ۱۴ سکه به عقد مهدی خورشیدی درآمد. داماد محمود احمدی نژاد در سال ۹۰ از سوی او به سِمت ریاست سازمان استاندارد منصوب، اما به دلیل اعتراضات برکنار شد و هم‌اکنون در دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام مشغول به کار است. فاطمه فارغ التحصیل رشته مهندسی الکترونیک و مخابرات است.

بیوگرافی-اعظم-فراحی-همسر-احمدی-نژاد

سوابق سیاسی همسر محمود احمدی نژاد

اعظم فراحی نخستین همسر یک رئیس جمهور در ایران است که نمایندگی رئیس دولت در مرکز امور زنان را بر عهده داشت. او در بعضی از سفرهای خارجی ازجمله شصت و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک و برخی سفرهای داخلی با احمدی‌‌‌نژاد همراه بوده است. روزهای برگزاری اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد در شهریور ۱۳۹۱ از پرکارترین دوره‌های فعالیت سیاسی همسر محمود احمدی نژاد محسوب می‌شود.

با همسر محمود احمدی نژاد بیشتر آشنا شوید

با آنکه تا سال ۸۷ اطلاعات چندانی از فراحی در دسترس نبود، اما بعدها نامه او به سوزان مبارک، همسر حسنی مبارک، رئیس جمهور سابق مصر، نام او را در رسانه‌ها مطرح کرد. او در این نامه از سوزان مبارک خواسته بود برای کمک به مردم فلسطین تلاش کند. اعظم فراحی مدتی هم به جمع زنان تصمیم‌گیرنده در شورای فرهنگی-اجتماعی زنان پیوست.

بیشتر بخوانید:

تمجید همسر ابراهیم رییسی از کتاب خاطرات میشل اوباما و پیشنهاد نوشتن کتابی مشابه

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۲ نظر

ورود

  • ق خرداد ۲۹, ۱۴۰۱

    سلام واحترام به رییس جمهور محبوب ما آقای دکتر احمدی نژاد
    ما کارگرهای حقیر و ضعیف و ناتوان و خون دل خورده
    همیشه دعاگوی شما برادر بزرگوار هستیم. شما در دوران ریاست جمهوری خود از حقوق ما کارگرهای زحمتکش همیشه دفاع داشتید . با این که فاصله مکانی شما از ما خیلی دور بود برادر بزرگوار ما یک رییس ظالم وستمگر داشتیم که خیلی ما را شکنجه و اذیت و ازار میداد فقط باید ۲۴ساعته خبر دار می ایستادیم و هر چی میگفتم می گفتیم چشم آقا و مطیع و فرمانبردار بودیم یک روز آرزو داشتم شما را ملاقات داشته باشم
    و به اداره ما بیایید و شر ظالم ها را از سر ما کارگرهای مظلوم کوتاه کنید شما آخرش آمدید به اداره ما . یک شب در رویا با قلبتان آمدید به ما یتیم ها سر بزنید ما خیلی خوشحال شدیم گفتیم آقا آمد دیگر هیچ کس بهنام توی اداره در محل کار زور نمیگه و ظلم نمیکند.شما ما یتیم ها را در آغوش گرفته و بو سیدید چقدر خوشحال شدیم شما حتی با قلبتان به یتیم ها سر کشی می کردید ما شما را خیلی دوست داریم.
    با تشکر از زحمات شما بزرگوار

  • قاسم خرداد ۲۹, ۱۴۰۱

    سلام واحترام
    رییس جمهور محبوب ما خیلی شما را دوست داریم
    با تشکر از زحمات شما بزرگوار