شوک به سینمای جهان؛ تصمیم آلن دلون برای اُتانازی و پایان دادن خودخواسته به زندگی

شوک به سینمای جهان؛ تصمیم آلن دلون برای اُتانازی و پایان دادن خودخواسته به زندگی

آلن دلون (Alain Delon) بازیگر افسانه ای سینمای فرانسه تصمیم گرفته به زندگی خود به شیوه اتانازی پایان دهد. اتانازی نوعی خودکشی به کمک دیگران است که در آن فرد برای خلاص شدن از درد و رنجش تصمیم می گیرد خودخواسته به زندگی اش پایان دهد. آنتونی، فرزند دلون گفته است که پدرش تصمیم خود را به اطلاع او رسانده اما او می خواهد تا دقایق آخر در کنار این چهره افسانه ای سینمای فرانسه و جهان بماند. پس از امتناع پسر دلون در پایان دادن به زندگی او که آنتونی از آن با عنوان «اعدام کردن» یاد کرده، آلن دلون از دخترش آنوشکا خواسته این کار را برایش بکند که با پاسخ مثبت دختر خود مواجه شده است. آلن دلون گفته است که دلایل مربوط به تصمیم گیری برای پایان دادن به زندگی اش را در کتاب زندگینامه اش به نام «بین سگ و گرگ» (Between dog and wolf) که بزودی منتشر خواهد شد، فاش خواهد کرد.

آلن دلون تصمیم گرفته در 86 سالگی به زندگی خود پایان دهد

دلون تنها کسی در خانواده نیست که تصمیم به پایان دادن به زندگی خود به شکل اتانازی گرفته، بلکه همسرش ناتالی نیز خواسته بود به همین شکل به زندگی خود پایان دهد. ناتالی دلون در ماه ژانویه سال جاری به دلیل ابتلا به سرطان پانکراس درگذشت. او با پسرش توافق کرده بود که به زندگی اش پایان داده شود اما در نهایت او به مرگ طبیعی و در اثر ابتلا به سرطان درگذشت. پسر آلن دلون اکنون از تجربه غم انگیز خانواده از مرگ مادرشان گفته است: «بله واقعیت این است که برای ما سخت بوده دست او را بگیریم و شاهد خارج شدن زندگی از کالبد او به این شکل باشیم. از این رو، نمی گویم که دیشب برایمان ساده بود اما ساعات گذشته ساده بود زیرا در آرامش درگذشت».

آلن دلون تصمیم گرفته در 86 سالگی به زندگی خود پایان دهد

در سال ۲۰۱۸ بود که آلن دلون از میل و آمادگی خود برای «ترک کردن این دنیا» گفت و به دلایلی مانند تنفر از برخی افراد اشاره کرده و در مورد افکارش در مورد اینکه همه چیز «دروغ است و تنها پول ارزش دارد. من این دنیا را بدون ذره ای پشیمانی ترک می کنم». پیش از بستری شدن در سال ۲۰۱۹، این بازیگر شناخته شده تنفر خود را از پیر شدن ابراز کرده و گفته است که «کاری از دست ما در این مورد برنمی آید، این چیزی است که ما آن را پیر شدن می نامیم. صورتتان را از دست می دهید و بینایی تان را. بلند می شوید و لعنتی، مچ پایتان درد می کند. قوز می کنید». به گفته آلن دلون، اتانازی «منطقی ترین و طبیعی ترین چیز» است و هر فردی باید این حق را داشته باشد که «از این جهنم به شکلی آرام خارج شود، بدون اینکه به بیمارستان برود، به او تزریقاتی صورت بگیرد و این طور چیزها».

آلن دلون تصمیم گرفته در 86 سالگی به زندگی خود پایان دهد

این بازیگر فرانسوی که در سوییس زندگی می کند درباره اتانازی گفته است: «من موافق اتانازی هستم. اول به این خاطر که در سوییس زندگی می کنم، جایی که اتانازی قانونی است و البته به این خاطر که فکر می کنم منطقی ترین و طبیعی ترین چیز است». دلون می گوید که برای جلوگیری از هرگونه آشوب و مشکلی، از مدت های پیش با وکلایش در این مورد به توافق رسیده است. شایان ذکر است که از دهه ها پیش اتانازی در سوییس قانونی شده و تاکنون ۱,۳۰۰ نفر در سوییس با این روش به زندگی خود پایان داده اند. دلون ۸۶ ساله در سال ۲۰۱۹ دو بار سکته کرده و علیرغم اینکه بهتر شده و شرایط بهتری نسبت به گذشته دارد اما همچنان با عصا راه می رود.

بیشتر بخوانید:

«آلن دلون»؛ فراز و نشیب‌های زندگی شخصی و حرفه‌ای بُت خونسرد و جذاب سینمای فرانسه

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود