مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری

مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

لاتاری را در یک جمله می توان به یک رویای بزرگ و بازی کوچک تشبیه کرد. لاتاری تاریخچه طولانی دارد و تاریخ آن به روم باستان برمی گردد. در اروپای رنسانس برای جمع آوری پول برای کلیساها و سایر پروژه های دولتی استفاده می شد. این روزها، لاتاری یکی از ویژگی های بحث برانگیز زندگی آمریکایی است. اگر تصمیم گرفته اید در ایالات متحده زندگی کنید، لاتاری(قرعه کشی گرین کارت) یکی از بهترین راه ها برای دریافت اقامت دائم و اجازه کار است. گرین کارت پرطرفدارترین ویزای مهاجرتی در جهان است. متاسفانه در اکثر موارد به دست آوردن آن بسیار دشوار است. با این حال، در میان فرآیندهای طولانی درخواست برای انواع مهاجران، یک روش عالی وجود دارد: لاتاری گرین کارت! که تقریبا برای افراد با هر پیشینه ای باز است. هر ساله، لاتاری گرین کارت به هزاران نفر در سراسر جهان این فرصت را می دهد که بدون داشتن مدارک تحصیلی استثنایی، بستگان آمریکایی یا کار در این کشور به ایالات متحده مهاجرت کنند. اگر شما یکی از برندگان خوش شانس لاتاری امسال باشید، حتما به اطلاعات ارائه شده در این مقاله نیاز خواهید داشت.

لاتاری را در یک جمله می توان به یک رویای بزرگ و بازی کوچک تشبیه کرد. لاتاری تاریخچه طولانی دارد و تاریخ آن به روم باستان برمی گردد.

مدارک لازم برای ثبت نام لاتاری

در سایت scorize درباره مدارک لازم برای ثبت نام لاتاری می خوانیم:

برای ثبت نام در لاتاری، باید مدارک هویتی خود را به طور کامل ارائه دهید. با مراجعه به سایت اصلی لاتاری و پر کردن فرم های خواسته شده و با ارائه دادن مدارک مورد نیاز اقدام به ثبت نام و ارسال آن ها نمایید. ثبت نام به صورت آنلاین است. باید فرم آن را به صورت آنلاین در سایت رسمی برنامه پر کنید.مدارک لازم عبارتند از:

۱ ـ اطلاعات هویتی مانند: اطلاعات شناسنامه، شماره موبایل و ایمیل، آدرس و…، عنوان آخرین مدرک تحصیلی، وضعیت تاهل و تعداد فرزندان زیر ۲۱ سال

۲ ـ مشخصات پاسپورت معتبر: برای شرکت در لاتاری تنها متقاضی باید پاسپورت خود را ارائه دهد. بنابراین همراهان متقاضی یعنی همسر و فرزندان نیازی به ارائه پاسپورت ندارند.

۳ ـ عکس مخصوص لاتاری، که باید طبق ضوابط اعلام شده توسط وزارت امور خارجه آمریکا باشد. همه افرادی که ثبت نام می کنند نیاز به عکس دارند حتی کودکان و نوزادان.

بعد از وارد کردن اطلاعات خود در سایت لاتاری و در طی مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری آمریکا در زمان اعلام نتایج در سایت مربوطه نامه قبولی خود را مشاهده خواهید کرد.

لاتاری را در یک جمله می توان به یک رویای بزرگ و بازی کوچک تشبیه کرد. لاتاری تاریخچه طولانی دارد و تاریخ آن به روم باستان برمی گردد.

گرین کارت آمریکا

در مقاله گرین کارت آمریکا در سایت اسکورایز می خوانیم:

ساده ترین و البته رویایی ترین راه برای گرفتن گرین کارت، از طریق قرعه کشی گرین کارت یا همان لاتاری معروف است. وزارت امور خارجه ایالات متحده سالانه ۵۵۰۰۰ گرین کارت را از طریق این قرعه کشی اعطا می کند. هرچند که برای برنده شدن این لاتاری به مقدار زیادی شانس نیاز دارید، اما به هر حال در دسترس ترین راه برای هر کسی است که رویای زندگی در آمریکا را دارد. مردم هر کشور نیز شانس عادلانه ای برای برنده شدن لاتاری گرین کارت دارند زیرا هیچ کشوری بیش از ۷% از کل گرین کارت ها را دریافت نمی کند. شرکت در لاتاری بسیار ساده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که در قرعه کشی آن که هر سال برگزار می شود شرکت کنید. اگر هم یکی از ۵۵۰۰۰ برنده خوش شانس سالانه شوید، می توانید برای گرین کارت درخواست دهید و به ایالات متحده مهاجرت کنید.

فرآیند ثبت نام لاتاری برای لاتاری گرین کارت، از دو سال قبل شروع می شود. یعنی به طور مثال، فرآیند لاتاری سال ۲۰۲۳ از دو سال قبل یعنی سال ۲۰۲۱ شروع می شود. برای ثبت نام در این قرعه کشی هزینه ای نیاز نیست.

پس از اعلام نتایج لاتاری در ماه می، برندگان لاتاری تا سی ام سپتامبر سال بعد فرصت دارند که مراحل اداری دریافت ویزای لاتاری را به پایان برسانند و برای دریافت گرین کارت آمریکا وارد خاک آمریکا شوند. در غیر این صورت اگر نتوانند در مهلت مقرر شده وارد خاک آمریکا شوند و گرین کارت خود را دریافت کنند، فرصت قبولی آن ها در لاتاری از بین می رود و دیگر امکان فرصت تلاش مجدد نخواهند داشت.

لاتاری را در یک جمله می توان به یک رویای بزرگ و بازی کوچک تشبیه کرد. لاتاری تاریخچه طولانی دارد و تاریخ آن به روم باستان برمی گردد.

مراحل بعد از برنده شدن

مرحله اول: باید وضعیت ثبت نام خود را بررسی کنید که آیا برنده شده اید؟ اگر برنده شده باشید برای شما شماره پرونده(Case number )  صادر می شود.

مرحله دوم: پر کردن فرم DS-260، که باید هنگام پر کردن صداقت کامل داشته باشید. این فرم طولانی به اطلاعات زیادی نیاز دارد که هر گونه اشتباه باعث از دست رفتن شانس شما می شود.

مرحله سوم: جمع آوری و تکمیل مدارک است و آن ها را باید به صورت رسمی ترجمه کنید.

مرحله چهارم: انجام واکسیناسیون است. زدن واکسن یکی از موارد ضروری برای سلامت شماست. زیرا در آمریکا یکسری بیماری ها است که برای جلوگیری از این بیماری ها باید واکسن های لازم را تزریق کنید. برای تزریق این واکسن ها باید به انستیتو پاستور در تهران مراجعه کنید. که طی چند مرحله تزریق می شود و چند ماهی طول می کشد.

مرحله پنجم: انتظار برای کارنت شدن کیس نامبر یا شماره پرونده است. کارنت شدن که به معنی تعیین زمان رسیدگی به پرونده و حضور فرد در سفارت برای انجام مصاحبه است. کارنت شدن برندگان لاتاری در مجلات اداره کنسولگری وزارت امور خارجه آمریکا با نام ویزای بولتن در سامانه الکترونیک ویزا بولتن اعلام می شود.  این سامانه هر ماه به روز رسانی می شود که می توانید حدود ۱۵ هر ماه میلادی آن را بررسی کنید.

مرحله ششم: گرفتن گرین کارت است. در این مرحله زمانی که شما وارد خاک آمریکا شدید می توانید درخواست خود را برای دریافت گرین کارت اعلام کنید تا پس از گذشت حدودا ۱۳ روز گرین کارت خود را دریافت کنید.

نتیجه گیری

هدف از اخذ گرین کارت این است که یک فرد به طور دائم محل زندگی خود را به ایالات متحده آمریکا منتقل کند. زندگی در ایالات متحده بدون گرین کارت امکان پذیر است، اما عمدتا توسط هزینه های اضافی و مشکلات مالی غالب است. حتی با ویزای کاری قانونی که از نظر تئوری قابل تمدید است، همیشه خطر از دست دادن همه چیز وجود دارد. فقط با گرین کارت می توان زندگی در ایالات متحده را واقعا برنامه ریزی کرد. اگر شغل دائمی، گواهی نامه رانندگی، خانه شخصی یا وام می خواهید، گرین کارت نیاز دارید. اگر سالی یک بار در لاتاری گرین کارت شرکت کنید، تمام تلاش خود را برای برنده شدن گرین کارت انجام داده اید.

بدون نظر

ورود