ناسزا گفتن مانند قرص خوردن درد را کاهش می‌دهد

ناسزا گفتن مانند قرص خوردن درد را کاهش می‌دهد

مطالعات جدید نشان می دهد که فحش دادن مانند خوردن قرص ها درد را کاهش می دهد پس خوردن پاراستامول را فراموش کنید. محققان می گویند در طول درمان های پزشکی باید فحش دادن را تشویق کرد چرا که حریک و به ویژه فریاد زدن کلمات رکیک بسیار موثر است. تصور می‌شود که اجازه دادن به پاره کردن، با پرت کردن حواس ما و کاهش تنبلی به ما کمک می‌کند. همچنین ممکن است واکنش مبارزه یا فرار طبیعی بدن به استرس را تحریک کند، که به نوبه خود، درد را کاهش می دهد.

دکتر ریچارد استفنز، مدرس ارشد روان‌شناسی در دانشگاه کیل، می‌گوید: «فحش دادن، بدون دارو، بدون کالری، بدون هزینه و بدون عوارض جانبی است، پس چرا آن را امتحان نکنیم؟»

ناسزاگویی و کاهش درد

در مطالعه اثرات فحش‌ دادن، استفنز فرض نمی‌کند که ناسزاگویی یک حالت هیجانی خاص را در همۀ کسانی ایجاد کند که در آزمایش او شرکت‌ کرده‌اند. بلکه او، مثل بسیاری از روان‌شناسان دیگر، درجه برانگیختگی هر داوطلب را با استفاده از ضربان قلب و واکنش گالوانیک پوست، به صورت کمی اندازه می‌گیرد.

در آزمایش‌ها، افرادی که وقتی دستشان را در یک سطل آب سرد قرار می‌دادند و همزمان ناسزا می گفتند، ۴۰ ثانیه بیشتر در مقابل عذاب مقاومت کردند.به‌ علاوه وقتی داوطلبان ناسزا می‌گفتند، ضربان قلبشان بالا می‌رفت و دردشان کاهش می‌یافت.

این مطالعه نتیجه‌گیری کرد: «اگر کلمات قوی‌ترین دارویی است که بشر استفاده می‌کند، پس حرفه فیزیوتراپی باید از ناسزاگویی استفاده کند تا نحوه تفکر، احساس و عملکرد بیماران ما را تغییر دهد. اکنون هدف تیم بررسی این است که آیا فحاشی به کاهش درد در طول فیزیوتراپی کمک می کند یا خیر.»

محققان در Archives of Physiotherapy  تأکید کردند: « البته بیماران نباید به درمانگر فحش بدهند. به نظر می رسد پرخاشگری کلامی منجر به درجه بالایی از ناراحتی در میان کارکنان مراقبت های بهداشتی شود.فاکتورهای زیادی در بهبود حال بیمار  نقش دارند، از جمله نیاز به پزشکانی که مهارت ارتباط گیری عالی دارند.»

بیشتر بخوانید:

حذف چند طوطی از پارک حیات وحش انگلیس به خاطر ناسزاگویی به بازدیدکنندگان!

آیا ناسزا گفتن و به زبان آوردن کلمات رکیک درد ما را کاهش می دهد؟

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود