صحبت های جالب مهراوه شریفی نیا درباره پدرش + ویدئو

صحبت های جالب مهراوه شریفی نیا درباره پدرش + ویدئو

مهراوه شریفی نیا ، بازیگر مشهور در مصاحبه ی جدیدی از ورود حرفه‌ای اش به عرصه ی بازیگری و کودکی سخت خود گفته است.

شریفی نیا در مصاحبه ی اخیر خود با ماهنامه ی سینمایی فیلم امروز گفت:

«فعالیت جدی من از سال ۸۵ با سریال ساعت شنی شروع شد، یعنی تا قبلش استمرار وجود نداشت، هر از گاهی پیشنهاد جالبی اگر بود، اگر آدم ویژه ای بود، می رفتم تست می دادم؛ سال ۸۵ بهرام بهرامیان به من پیشنهاد کار در سریال ساعت شنی را داد.

من آن سال پایان‌نامه داشتم و روزی ۶ ساعت پیانو می زدم و می گفتم اگه بروم سر کار چه کنم. آقای بهرامیان دوست خانوادگی ما بودند و دوست داشتند که همکاری کنیم. متن و نقش خیلی خوب بودند و جزو معدود متن های درخشان تلویزیون.

ضربه ی آخر را هم بابا زد و با من صحبت کرد و گفت تکلیف خودت را روشن کن، اگه نمی روی سر این کار دور بازیگری را خط بکش، می خواهی برو موسیقی بخون، می خواهی از ایران برو یا می خواهی معلم پیانو بشو.

این جور مواقع بابا از سیستم تحقیر هم استفاده می کند و می‌گوید چکار داری می کنی در زندگیت و…، این نقش فوق‌العاده است اگر این را از دست بدهی به نظرم به بازیگری جدی فکر نمی کنی. منم تکلیف را مشخص کردم، مهشید نقش زیبایی بود، آن چیزی که من یاد گرفتم این بود که تو به عنوان یک بازیگر سرمایه ات رنج و غصه های زندگی ات هستند.

من بر خلاف تصور خیلی ها کودکی سختی داشتم که واردش نمی شوم ولی این کودکی سخت خیلی به من کمک کرد برای خیلی چیزها، به تو ناخودآگاه عمق می‌دهد و رنجی که تحمل کردی به تو کمک می کند بهتر دیگران را درک کنی و وقتی درک بهتر دیگران را داری نقش ها را بهتر می توانی درک کنی و ادبیات. ادبیات به تو این امکان را می دهد که آدم های دیگر را ببینی و حق بدهی، قضاوتشان نکنی، بفهمی و خودت بتوانی زندگی را بسازی. دوستی من و هر کسی با ادبیات باعث می شود تخیل قوی داشته باشی و این به شدت روی بازیگری تاثیر می گذارد.»

بیوگرافی مهراوه شریفی نیا

مهراوه شریفی نیا متولد سال ۱۳۶۰ در تهران است.

او فرزند آزیتا حاجیان و محمدرضا شریفی نیا، بازیگران مشهور است و خواهر کوچک تر او، ملیکا شریفی نیا هم در عرصه ی بازیگری فعالیت دارد.

در سال ۶۸ زمانی که تنها ۸ سال داشت، با بازی در فیلم «دزد عروسک ها» به کارگردانی محمدرضا هنرمند وارد سینما شد. او در این فیلم با مادرش، آزیتا حاجیان همبازی بود.

پس از آن در سال ۷۰ در سریال «امام علی» به کارگردانی داوود میرباقری نقش آفرینی کرد. او در این سریال نقش کودکی شخصیت «قطام» را برعهده داشت.

مهراوه شریفی نیا دیپلم ریاضی فیزیک دارد. در دانشگاه ابتدا یک ترم در رشته کارگردانی سینما درس خواند اما از این رشته انصراف داد و سپس به سراغ رشته موسیقی رفت. او فارغ‌ التحصیل رشته موسیقی کلاسیک از دانشگاه هنر تهران است.

پس از چند تجربه ی کوتاه بازیگری در دوران کودکی و نوجوانی، در سال ۸۶ با بازی در یکی از نقش های اصلی سریال «ساعت شنی» ساخته ی بهرام بهرامیان به چهره ای شناخته شده بدل شد.

پس از آن فعالیت شریفی نیا در عرصه ی بازیگری بیشتر شد و با بازی در فیلم ها و سریال ها به شهرت زیادی رسید.

از جمله آثار مشهور مهراوه شریفی نیا می توان به سریال های تلویزیونی روز حسرت، آشپزباشی، خداحافظ بچه، کیمیا و معمای شاه و فیلم های سینمایی اخراجی ها ۲، یک عاشقانه ساده، درخونگاه و گورکن اشاره کرد.

شریفی نیا دو سریال به نام های قلب یخی و دل در شبکه نمایش خانگی داشته است و تجربه ی بازی در چند تئاتر را هم دارد.

مهراوه شریفی نیا در فیلم دزد عروسک ها
مهراوه شریفی نیا در سریال امام علی

او به دلیل تحصیلاتش در زمینه ی موسیقی، به عنوان داور در مسابقه بندبازی هم حضور دارد، یک برنامه ی استعدادیابی در حوزه ی موسیقی که از شبکه نمایش خانگی پخش می شود.

شریفی‌ نیا گرچه به عنوان بازیگر شناخته می شود اما سال ها به نوازندگی پیانو، فلوت‌ کلیددار و درامز مشغول بوده تا آنجا که گاهی در تئاتر در نقش نوازنده و هم‌سرا حاضر شده است، از جمله نمایش «مری پاپینز» که در سال ۹۸ در تالار وحدت تهران به روی صحنه رفت. او سابقه ی تدریس موسیقی، نواختن روی استیج و حتی حضور کوتاه‌ مدت در یک گروه موسیقی را هم دارد. ساز تخصصی مهراوه شریفی نیا پیانو است و او بارها تصاویر و ویدئوهایی از پیانو نوازی خود در اینستاگرامش منتشر کرده است.

مهراوه شریفی نیا تاکنون ازدواج نکرده و مجرد است.

بدون نظر

ورود