یارانه ویژه ماه مبارک رمضان چقدر است و کی پرداخت می شود؟

یارانه ویژه ماه مبارک رمضان چقدر است و کی پرداخت می شود؟

با دستور سید ابراهیم رییسی مبلغ یک میلیون و پانصد هزار ریال به عنوان یارانه ویژه ماه مبارک رمضان به بیش از ۱۱ میلیون خانوار ایرانی پرداخت می شود. گفته می شود که یارانه معیشتی ماه رمضان به مبلغ ۱۵۰ هزار تومان به ازای هر عضو خانواده به حساب سرپرستان ۱۱ میلیون و ۳۸ هزار و ۵۲۰ خانوار واریز خواهد شد. واریز یارانه ویژه ماه رمضان در ساعت ۲۴ روز جکعه ۲۶ فروردین ماه ۱۴۰۱ انجام خواهد شد.

مبلغ یارانه معیشتی ماه رمضان به حساب سرپرستان شناسایی‌ شده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که اکثراً از دهک‌ های اول تا چهارم هستند به اضافه افراد تحت پوشش و مستمری‌ بگیران سازمان‌های حمایتی نظیر کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی کشور هستند و کسانی که به هر دلیلی از سهام عدالت جا افتاده‌اند، واریز خواهد شد.

یارانه کمک معیشتی به اقشار آسیب‌پذیر و با درآمد کم از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون در دو مرحله و در مناسبت‌ های سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و عید نوروز به دهک‌ های اول تا چهارم به انضمام افراد تحت پوشش و مستمری بگیران سازمان‌های حمایتی نظیر کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی کشور پرداخت شده است. سومین یارانه مناسبتی دولت رئیسی به احتمال قوی در هفته آینده به حساب مشمولان واریز می‌شود. تازه ترین پیگیری‌های از سازمان هدفمندی یارانه‌ها حاکی از آن است که واریز یارانه ماه رمضان هم اکنون در مرحله صدور مجوز و ابلاغ سازمان برنامه و بودجه قرار دارد.

با  دستور ابراهیم رییسی مبلغ یک میلیون و پانصد هزار ریال به عنوان یارانه ویژه ماه مبارک رمضان به بیش از 11 میلیون خانوار ایرانی پرداخت می شود.

از قرار معلوم مشمولان یارانه رمضان برپایه جامعه هدفی است که در دو مرحله قبل نیز به مناسبت بیست و دوم بهمن (سالروز پیروزی انقلاب) و فرارسیدن عید نوروز یارانه‌ دریافت کرده بودند. سازمان هدفمندی یارانه‌ها می‌گوید که با هدف کمک به معیشت خانوارها تمامی محاسبات مربوط به یارانه ماه رمضان را براساس اطلاعات به روز شده و اعلامی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی انجام داده است.

در دولت سید ابرهیم رئیسی، سنگ بنای پرداخت یارانه نقدی جدیدی موسوم به یارانه مناسبتی گذاشته شده است؛ مبلغ این یارانه در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۱۰۰ هزار تومان بود که به جمعیت حدودا ۳۴ میلیون نفری پرداخت شد. برای مرتبه دوم دولت سیزدهم در روزهای منتهی به سال نو مبلغ ۱۵۰ هزار تومان را به عنوان یارانه معیشتی عید نوروز را پرداخت کرد اما مشمولان این یارانه تنها ۱۲ میلیون نفر بود.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود