حسین وفایی با شاهکاری دیگر به جدول اصلی اسنوکر قهرمانی جهان راه یافت + ویدیو

حسین وفایی با شاهکاری دیگر به جدول اصلی اسنوکر قهرمانی جهان راه یافت + ویدیو

حسین وفایی اسنوکرباز برجسته ایرانی در افتخاری دیگر برای اولین بار به جدول اصلی اسنوکر قهرمانی جهان راه یافت. این مسابقات از ۱۵ فروردین در شفیلد، انگلیس آغاز شده و شب گذشته وفایی توانست در دومین دیدار خود در این مسابقات، لی پی فان را با نتیجه نزدیک ۱۰ بر ۹ شکست دهد و به جدول اصلی راه یابد. حسین وفایی که شب خوبی را پشت سر گذاشت، در مسابقه اول خود نیز سیون لیشتنبرگ را با نتیجه ۶ بر صفر شکست داده و به دور دوم رسیده بود. این اولین باری است که حسین وفایی و اسنوکربازی از ایران در جدول اصلی حضور دارد، جدولی که تا پیش از ایران تنها ۱۹ کشور جهان توانسته بودند در آن نماینده داشته باشند. این مسابقات معتبرترین مسابقات اسنوکر جهان بوده و ۳۲ نفر از بهترین اسنوکربازان جهان در آن حضور دارند.

حسین وفایی برای اولین بار به جدول اصلی اسنوکر جهان راه یافت

حسین وفایی در حال حاضر رتبه ۱۸ بهترین اسنوکربازان حرفه ای جهان را در اختیار دارد و اولین بار است که در این مسابقات حضور پیدا می کند. حسین وفایی پیش از این نیز در رقابت‌های شوت آوت ۲۰۲۲ شرکت کرده و موفق شده بود با شکست حریفان به فینال این رقابت‌ها راه یابد. وفایی در فینال این رقابت‌ها مقابل مارک ویلیامز قرار گرفت و توانست این اسنوکر باز برجسته را شکست دهد و به عنوان قهرمانی این رقابت‌ها دست پیدا کند. ویلیامز سه بار قهرمانی جهان را در کارنامه دارد. این قهرمانی اولین قهرمانی یک اسنوکر باز ایرانی در تاریخ مسابقات دارای رنکینگ بود. مسابقات شوت اوت یکی از معتبرترین مسابقات فصل اسنوکر به شمار می‌رود و به زبان ساده‌تر اسنوکر سرعتی حساب می‌شود.

حسین وفایی برای اولین بار به جدول اصلی اسنوکر جهان راه یافت

حسین وفایی که از ۱۷ سالگی با قهرمانی در رقابت‌های آماتوری جهان توانست به جمع حرفه‌ای‌ها بپیوندد، در سال‌های اخیر روند رو به رشدی را طی کرده و در برخی مقاطع پیروزی‌های بزرگی را برابر نابغه‌های اسنوکر دنیا کسب کرده است. وفایی که به شاهزاده ایرانی معروف است پس از برد مقابل ویلیامز گفته بود: ««این پیروزی برای شماست مادربزرگ. در ایران روز مادر است و افتخار می‌کنم که توانسته‌ام این کار را انجام دهم. این پیروزی برای کشوری مثل ایران یک دستاورد بزرگ است. قبلا هیچ کس اسنوکر را نمی‌شناخت ولی الان بسیاری از مردم با این ورزش آشنا هستند». کنفدراسیون جهانی لقب شاهزاده ایرانی را به عنوان تقدیر و ستایش از عملکرد و درخشش وفایی در مسابقات جهانی اهدا کرده است.

بیشتر بخوانید:

قهرمانی حسین وفایی ملقب به «شاهزاده ایرانی» در مسابقات شوت‌‌آوت بریتانیا

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود

  • محمد انور فروردین ۲۵, ۱۴۰۱

    واقعا لذت بردم آفرین آقای حسین وفایی . ممنون از روزیاتو و نویسنده آقای حسین علی پناهی . #خدایاشکرت