ابراز تمایل «امید» خواننده مشهور لس آنجلسی به بازگشت به ایران + ویدئو

ابراز تمایل «امید» خواننده مشهور لس آنجلسی به بازگشت به ایران + ویدئو

امید ، خواننده مشهور لس آنجلسی نسبت به بازگشت به ایران ابراز تمایل کرد.

این خواننده ی خارج نشین روز گذشته ویدئویی در اینستاگرام خود منتشر کرد و در آن گفت:

«داشتم از این خیابان رد می شدم که چشمم خورد به شرکت هواپیمایی ایران. یک لحظه حالم یک جوری شد. امید دارم یک روز بیایم اینجا یک بلیت یک طرفه بگیرم و برگردم به ایران. به امید آن روز.»

در سال های اخیر بارها بحث بازگشت برخی هنرمندان ایرانی خارج نشین به کشور با تمایل خود آن ها مطرح شده است.

برخی مقامات مسئول در ایران مدعی بلامانع بودن بازگشت این هنرمندان به کشور بوده اند، اما آن ها نگرانی‌ هایی در خصوص احتمال برخورد در ایران دارند.

بیوگرافی امید

امید سلطانی با نام هنری امید متولد سال ۱۳۴۱ در تهران است.

پدر و مادر او اهل الیگودرز در استان لرستان بودند.

دوران دبیرستان را در هنرستان صنعتی تهران گذراند و فعالیت موسیقایی خود را از همان زمان آغاز کرد. پس از گرفتن دیپلم فنی راه و ساختمان، در سال ۵۹ زمانی که ۱۸ ساله بود به عنوان سرباز وارد نیروی زمینی ارتش و سپس به خط مقدم جنگ ایران و عراق اعزام شد.

پس از اتمام دوران سربازی خود در خرمشهر، به تهران بازگشت و در انجمن خوشنویسان ثبت نام کرد.

در کنار کار خوشنویسی و طراحی، به سفارش همسر استاد بنان به انجمن حفظ و اشاعه موسیقی اصیل راه پیدا کرد و آنجا زیر نظر اساتید مختلف آموزش دید.

در سال ۶۴ برای ادامه تحصیل در رشته مهندسی معماری به ترکیه مهاجرت کرد. در آنجا برای تأمین نیاز مالی خوانندگی را شروع کرد. در نهایت، تحصیل در رشته معماری را ادامه نداد و دانشگاه را نیمه کاره رها کرد.

آشنایی او با آهنگساز ایرانی، کیومرث سلیم پور در استانبول به تولید اولین آلبومش انجامید.

اولین آلبوم امید به نام «باران» نام در ترکیه ضبط شد و به وسیله ی شرکت «ترانه» به مدیریت وارطان آوانسیان و جهانگیر طبریائی در سال ۷۱ در سراسر آمریکا و اروپا پخش شد.

بعد از موفقیت این آلبوم، راهی آمریکا شد و تا سال ۷۷ چهار آلبوم دیگر در آنجا منتشر کرد.

پس از انتشار آلبوم پنجمش به نام «پرسه های عاشقانه»، به علت پایان مهلت حضورش در آمریکا مجبور به ترک این کشور و مهاجرت به اسرائیل شد.

پس از چند سال دوری، دوباره به آمریکا بازگشت و با انتشار آلبوم ششم خود به نام «پیروزی»، فعالیت خود در زمینه ی موسیقی را از سر گرفت.

او بعد از «پیروزی» ۴ آلبوم دیگر نیز منتشر کرد.

امید متأهل است و سال ها پیش با زنی به نام آرزو ازدواج کرده است. گفته شده همسر امید دختر یکی از میلیونرهای سرشناس یهودی مقیم اراضی اشغالی است. این زوج دختری به نام یاسمین دارند.

۱۲ نظر

ورود

  • ارژنگ فروردین ۲۷, ۱۴۰۱

    عجب

  • ایران پرست فروردین ۲۷, ۱۴۰۱

    اولا آقای امید جان بسیار خواننده باکلاس و میهن پرست و جانباز عزیز ملت ایران ..بابت ازدواج ..خوب فارق از سیاست .با یه ایرانی و آریایی ازدواج کرده ..این ۳ دین .یهود .مسیح ومسلمان ..همشون ادیان ابراهیمی هستن …
    .
    زن خشایار شاهم یک یهودی بود..به نظر من اگر سیاست از دین جدا باشه ..تمام ایرانی فارق از مذهب و کیش ..خونشون نثار مهین میکنن.و بیگانه پرستی برای ایرانی ننگ هست ..پایند ایران زمین .جانم فدای ایران

  • سعید فروردین ۲۷, ۱۴۰۱

    صدات مثل حریر و مخمل بود نمیزارن بیای ولی من همیشه دوست دارم

  • سعید فروردین ۲۷, ۱۴۰۱

    ای کاش زود بیای ایران خودمون سرزمین مادری

  • سعید فروردین ۲۷, ۱۴۰۱

    سرزمین مادری

  • فرنوش فروردین ۲۸, ۱۴۰۱

    الهی قربونت بشم من ? خوشتیم خودمی ♥️ به امید اون روز که از نزدیک ببینمت و بغلت کنم تو تکی ?

  • علی فروردین ۲۸, ۱۴۰۱

    من توصیه م اینکه امیدجان هرگز برنگرد ، چون ‌پاتو بذاری ایران ، بازداشتت میکنن . مواظب باش که بزرگترین اشتباه زندگیتو نکنی که بعدأ پشیمانی سودی نداره

    • رضا خاکپور فروردین ۲۸, ۱۴۰۱

      سلام.
      ایران متعلق به همه ایرانیان است و همه حق دارند در وطن خود در صلح و آرامش زندگی کنند ، بخصوص هنرمندان که با هنر خود بااعث می شوند زندگی زیباتر و تحمل پذیرتر شود، باید بتوانند در کشور خود آسوده زندگی کنند.

  • احمد آقا فروردین ۲۸, ۱۴۰۱

    خدا کنه برگرده یه ملت منتظرشن

  • رضا خاکپور فروردین ۲۸, ۱۴۰۱

    سلام.
    ایران متعلق به همه ایرانیان است و همه حق دارند در وطن خود در صلح و آرامش زندگی کنند ، بخصوص هنرمندان که با هنر خود بااعث می شوند زندگی زیباتر و تحمل پذیرتر شود، باید بتوانند در کشور خود آسوده زندگی کنند.

  • سجاد مهر ۲, ۱۴۰۲

    بهترین خواننده بعدازانقلاب بوده شرایط فراهمه برگردایران رسانه های دنیاتصویری سیاه ازایران نشون میدن درحالی که هیچ جاهنرمندان چنین آزادنیستن توهرچیزی دخالت میکنن امیدومعین بایدبرگردن بارهاهم مسعولین گفتن مشکلی نداره خدالعنت کنهوطن فروشای بی شرف رو