روش‌های تشخیص فرش تقلبی و مشخصات یک فرش خوب

روش‌های تشخیص فرش تقلبی و مشخصات یک فرش خوب

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

در این مقاله سعی داریم شما را با فرش‌های تقلبی و فرش‌هایی که اصالت ندارد اشنا کنیم  پس تا انتها با ما همراه باشید

فرش یکی از کالاهای مصرفی در دکوراسیون منزل است که هرچند وقت یک‌باراقدام به خرید ان میکنیم و زمان خرید دوباره فرش بستگی به کیفیت فرش دارد.

در زمان از بین رفتن فرش و کهنه شدن فرش مجبوریم فرش را تعویض و یک فرش نو خریداریکنیم  بهمین خاطر کیفیت فرش برای ما در اولویت قرار دارد.

متأسفانه با افزایش قیمت فرش کیفیت فرش هم دچار تغییرات بسیار زیادی شده است متأسفانه بعضی از فروشنده‌ها در این زمینه شیطنت می‌کنند و فرش کیفیت پایین را به‌عنوان یک فرش باکیفیت و اصیل به فروش می‌رسد ما در این مقاله سعی می‌کنیم شمار با راه‌های تشخیص فرش اصل از فرش تقلبی آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.

یک فرش خوب چه خصوصیاتی باید داشته باشد  مشخصات فرش خوب چیه ؟

اولین گزینه برای یک فرش خوب پرزدهی فرش هست

حداقل پرز دهی منظور ما برای ابتدا و اوایل خرید  فرش هست ، فرش خریداری‌شده به دلیل استفاده از پنبه امکان پرزدهی دارد  ولی این پرزدهی باید در کمترین زمان ودر یک ماه یک ماه از بین برود ، یک فرش خوب باید کمتر از یک ماه  و یا حداکثر یک ماه پرز دهد و به اتمام  برسد.

دومین گزینه برای یک فرش خوب داشتن لطافت است

در فرش جدید ۱۴۰۱ متأسفانه استفاده از فرش پلی استر و پی‌سی اف زیاد شده است  که باعث زبری فرش میشود،  فرش نخ‌های پلی استر و پی‌سی اف لطافت و نرمی فرش‌های آکریلیک را ندارد به‌همین خاطر زمانی‌که شما فرشی را خریداری میکنید در آن نخ پلیسترر و پی‌سی اف استفاده‌ شده باشد نرمی و لطافت آن بسیار پایین است یک فرش خوب باید لطافت و نرمی بالایی داشتند و زمانی‌که شما فرش را لمس می‌کنید احساس لطافت و نرمی فرش به شما انتقال پیدا کند.

 سومین گزینه شفافیت فرش

فرش  های زیادی در بازار فرش وجود دارد فرش بلژیکی یکی از این نوع فرش ها هست که  شفافیت بخش از ان از بین می‌رود یکی از نقدهایی که این روزها بسیار بحث‌برانگیز شده نخ ورژن هست.

نخ ورژن شباهت بسیار زیادی به آکریلیک دارد ولی از لحاظ شفافیت با آکریلیک تفاوت‌هایی دارد متأسفانه استفاده از نخ ورژن و یا نخ پلی استر در بافت فرش به‌مرور زمان، شفافیت و کیفیت خود را از دست می‌دهند.

یک فرش اصیل ، یک فرش باکیفیت و یک فرش خوب باید شفافیت داشته باشد یکی از راه‌های تشخیص فرش تقلبی از فرش خوب همین شفافیت است.

شما اگر به یک فرش بی‌کیفیت نگاه کنید شفافیت ندارد یک فرش تقلبی و یک فرش بی‌کیفیت لطافت ندارد شما در زمان خرید فرش حتما فرش را از لحاظ لطافت و شفافیت بررسی کنید  تا مشخص شود که فرش کیفیت لازم را دارد یا نه یکی دیگر از عوامل تقلب در فرش ماشینی ایشان است متأسفانه خیلی کم از فروشندگانی که شیطنت می‌کنند و فرش‌ها را به‌صورت جابه‌جا شده‌است مثلاً شما فرش ۱۲۰۰شانه خرید کرده‌اید و فروشنده به شما فرش هفت‌صد شانه میدهد یا شما فرش هفت‌صد شانه خریداری کردیم و فروشنده فرش پانصد شانه میدهد . برای این‌که شما متوجه بشوید چه فرشی   به شما  داده‌اند کافی شما تعداد گره‌های پشت فرش را بشمارید خب حالا چطور می‌شه این کار را انجام داد.

یک خط کش می اورید و تعداد گره های پشت فرش را در ۱۰ سانت می شمارید تعداد گره ها ضرب در ۱۰ شانه فرش شما می شود.

برای فرش هفت‌صد شانه باید هفتاد تا گره وجود داشته باشد برای فرش  پونصد شونه پنجاه تا گره برای فرش ۱۲۰۰ شانه  گل برجسته باید صد و بیست تا گره وجود داشته باشد.

در صورتی‌که تعداد گره‌ها با شانه‌های اعلام‌شده شما برابر باشد فرش شما همان چیزی است که به شما داده شده  خب پس برای یک فرش تقلبی امکان تغییرشان وجود دارد امکان استفاده از نخ ظریف‌تر نخ پلی استر ویرجین وجود دارند  بهترین کار برای اطمینان از خرید ،خرید از فروشگاه‌های معتبر و یا خرید مستقیم از خود کارخانه فرش است.

خرید مستقیم فرش از کارخانه فرش کوروش

برای خرید مستقیم فرش شما میتوانید به ۲ صورت این کار را انجام دهید بصورت حضوری و غیر حضوری در صورت خرید حضوری می توانید با مراجعه به کارخانه فرش در شهرک صنعتی فتح المبین و یا نمایندگی فرش کاشان در تهران مراجعه کنید و به صورت اینترنتی می توانید به سایت فرش کوروش مراجعه کنید سایت کارخانه  bfarsh.com می باشد .

دیجیاتو
بدون نظر

ورود