ماجرای ممنوع الکار شدن المیرا شریفی مقدم چیست؟

ماجرای ممنوع الکار شدن المیرا شریفی مقدم چیست؟

پس از مطرح شدن ادعایی درباره ی ممنوع الکار شدن المیرا شریفی مقدم به دلیل موضع گیری اش درباره ی حوادث بازی تیم های فوتبال ایران و لبنان در مشهد، این مجری مشهور شبکه خبر به شایعات واکنش نشان داد.

روز گذشته محمد زارعی، خبرنگار ورزشی، در توییتی مدعی ممنوع الکار شدن المیرا شریفی مقدم به دلیل اظهارنظر خبرسازش درباره حوادث بازی ایران و لبنان شد.

زارعی در اینباره نوشت:

«المیرا شریفی، گوینده اخبار شبکه‌خبر به خاطر توییت درمورد اتفاقاتی که برای بانوان کشورمان در جریان بازی تیم‌ملی با لبنان افتاد ممنوع‌ الکار شد.

خانم شریفی از مجریان شجاع صداوسیما بودندکه درگذشته هم در مورد مشکلات اقتصادی واجتماعی مردم واکنش‌های محکمی داشتند.»

ممنوع الکار شدن المیرا شریفی مقدم

ساعاتی بعد المیرا شریفی مقدم در واکنش به ادعای مطرح شده، در توییتر خود اعلام کرد به دلیل تحصیل در مقطع دکتری از تلویزیون مرخصی گرفته است.

شریفی مقدم در توییت خود نوشت:

«ترم چهارم مقطع دکتری علوم ارتباطات؛ وقت گرفتن مرخصی و زمان برای کسب آمادگی برای شرکت در آزمون جامع است. برقرار باشید.»

ممنوع الکار شدن المیرا شریفی مقدم

در ادامه اما اظهارنظرهای دیگری هم در اینباره صورت گرفت و برخی مدعی شدند این مرخصی اجباری است و قرار است المیرا شریفی مقدم مدتی از تلویزیون دور باشد.

از جمله این توییت یکی از کاربران توییتر که خود را از اهالی رسانه معرفی کرده و از علیرضا خدابخشی، معاون سیاسی سازمان صدا و سیما نام برده است:

«خبر ممنوع‌الکاری المیرا شریفی‌مقدم کذب محض است. صرفاً بنا به اختلاف نظر موجود فی مابین معاون سیاسی صداوسیما و ایشان، توافقاتی برای ادامه همکاری صورت پذیرفته است.

در این مورد، حق کاملاً با جناب خدابخشی است و این بانوی محترم باید به حدودِ کنشگری رسانه‌ای خود بیشتر واقف شود.»

ممنوع الکار شدن المیرا شریفی مقدم

اما همه ی این ماجراها از توییت هایی آغاز شد که المیرا شریفی مقدم فروردین ماه امسال در واکنش به برخوردهای صورت گرفته با زنان در حاشیه ی بازی تیم های فوتبال ایران و لبنان در مشهد منتشر کرد. او در یکی از این توییت ها خواستار برخورد فیفا با فدراسیون فوتبال ایران شده بود.

شریفی مقدم نوشته بود: «فیفا هنوز بیدار نشده؟»

اوو در توییت دیگری نیز نوشته بود: «یک بلیت فروشی ساده را بلد نیستند انجام بدهند، چه برسد به حل مشکلات کلان اقتصادی.»

ممنوع الکار شدن المیرا شریفی مقدم

این اظهارنظر المیرا شریفی مقدم اما خبرساز شد و بسیاری از او به خاطر آنکه خواسته فیفا به حوادث مشهد ورود کند از او انتقاد کردند، از جمله بهزاد مهرکش، مشاور حجت الله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در واکنش به توییت المیرا شریفی مقدم نوشت:

«واقعا فضای عجیبی شده؛ مجری صدا و سیما، رسما از فیفا می خواهد به موضوع ورود کند! حتما ماجرای پیش آمده در مشهد محکوم، تاسف آور و لازم به پیگیری است؛ اما کجای دنیا دیده اید برای حل چنین مساله ای، پالس بیرونی بدهند؟ اینها بهانه برای فشار به فوتبال ایران نمی شود؟»

ممنوع الکار شدن المیرا شریفی مقدم

این انتقادها تا جایی ادامه یافت که شریفی مقدم را وادار به پاک کردن توییت جنجالی خود و عذرخواهی کرد.

شریفی مقدم این بار نوشت:

«من که عاشق ایرانم و می‌دانید که فوتبال هم خیلی دوست دارم. متاسفانه با برداشت اشتباه از توییت صبح، وطن‌فروش و خائن و مزدور لقب گرفتم! مجبور شدم توییت را پاک کنم و از مخاطبانم عذرخواهی می‌کنم.»

ممنوع الکار شدن المیرا شریفی مقدم

نهم فروردین ماه امسال، آخرین بازی تیم ملی فوتبال ایران در مسابقات مقدماتی جام‌ جهانی مقابل لبنان در شهر مشهد برگزار شد.

برای دیدار ایران و لبنان ۱۲،۵۰۰ بلیت فروخته شده بود و حدود ۲ هزار بانوی ایرانی با تهیه ی بلیت این دیدار، در محوطه ورزشگاه امام رضا (ع) حاضر شدند اما از ورود آن ها ممانعت به عمل آمد که اعتراض این بانوان را به دنبال داشت. در پی اصرار آن ها به حضور در ورزشگاه، برخوردهایی با اسپری فلفل هم از سوی برخی مأموران با این بانوان صورت گرفت که با انتقادات زیادی در رسانه ها و فضای مجازی مواجه شد.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۴ نظر

ورود

  • حاج مهدی اردیبهشت ۳, ۱۴۰۱

    خانم شریفی مقدم عزیز،شما ثابت کردین،از مردم وبرای ملت هستید…مایادمون نخواهدرفت شما وامثال شماعزیزان که به یادمردم بودین،وقتی موردستم قرارگرفتیم….حتی باتوجه به شغل حساس و مهم خودتون،حاضربه سکوت نشدین….بانو،موفق باشین

  • ناشناس اردیبهشت ۳, ۱۴۰۱

    جالبه ها. حداقل میخواید تظاهر به موافق بودن با ورود خانم ها به ورزشگاه کنید، اینکارا رو نکنید که تناقض پیش نیاد

  • امیر اردیبهشت ۳, ۱۴۰۱

    آزمون جامع که ترم ۳ هستش، بعد مگه چقدر سخته که براش این همه مرخصی بگیرند! توجیه جالبی نبود. باز اگه میگفت برای پایان نامه یه چیزی.

  • خخخ اردیبهشت ۳, ۱۴۰۱

    روزهایی که میاید خبرهای دروغ رو تو اخبار پخش میکنید اونجا واکنش نشون بدین
    همینکه مجری اخبارهای دروغ صدا و سیمای میلی هستین یعنی از ما نیستین،از اونا هستین
    ولی آره باید ایران رو از جام جهانی حذف میکردن تا مسئولین ورزش ایران و کلا بالادستیا بدونن همیشه همه چی به میل اونا نیس و دنیای ورزش در قبضه ی آقایون نیس