اعتراض همسر حبیب محبیان به تخریب دوباره مزار این خواننده + ویدیو

اعتراض همسر حبیب محبیان به تخریب دوباره مزار این خواننده + ویدیو

آرامگاه حبیب خواننده شناخته شده پیش از انقلاب توسط افراد ناشناس تخریب شد. حبیب محبیان در سال ۸۸ پس از ۲۵ سال دوری از وطن به ایران بازگشته بود و اکنون نزدیک به شش سال از فوت او در روستای نیاسته رامسر می‌گذرد. حالا خانواده او از تخریب دوباره مزارش خبر داده‌اند.

محمد محبیان، فرزند حبیب در صفحه اینستاگرام پدرش درباره این ماجرا نوشت: «همه ما می‌دانیم که چه نوع افرادی این کار را کرده‌اند. این اولین بار نیست. هر کسی که به حقوق و حریم پدرم تجاوز می‌کند، می‌داند که می‌تواند از پسش بر بیاید. در این مورد، دوربین‌هایی وجود دارد که می‌تواند مجرم را نشان بدهد. ولی متأسفانه قانون با ما نیست.»

آرامگاه حبیب محبیان بار دیگر تخریب شد + ویدیو

در همین راستا ناهید بسیم، همسر حبیب محبیان نیز به این حادثه واکنش نشان داد و گفت: «پس از دیدن این وضعیت، از مسئولان گورستان توضیح خواستم که چرا چراغ‌های اطراف مزار حبیب شکسته؟ آنها گفتند دو نفر از اهالی این‌جا با هم حرفشان شده و یک‌نفرشان از روی عصبانیت، این‌ها را شکسته. این پاسخ خیلی مبهم و بچه‌گانه بود.»

او این‌طور ادامه داد: «راستش ما اصلا نمی‌خواستیم حبیب را این‌جا دفن کنیم. زادگاه او، شمیران تهران بود و همان‌جا هم بزرگ شده بود. ما در نزدیکی رامسر، تنها یک ویلا اجاره کرده بودیم و پیوند دیگری با این‌جا نداشتیم. واقعیتش، به ما اجازه داده نشد پیکرش را به زادگاهش ببریم. چون حبیب و من کسی را نداشتیم که بتواند برای ما کاری بکند، پیکرش را همین‌جا دفن کردیم.»

آرامگاه حبیب محبیان بار دیگر تخریب شد + ویدیو

همسر حبیب گفت: «این اولین بار نیست که این اتفاق می‌افتد. یک بار دیگر هم سنگ مزار حبیب را شکستند. اگر مردم نیاسته از اینکه مزار حبیب اینجاست ناراحتند ما می‌توانیم بعد از چند سال پیکر او را به زادگاهش ببریم. البته در این میان کسانی هم هستند که به او لطف دارند، که از آنها سپاس‌گزارم. او به همه مردم تعلق دارد.»

آرامگاه حبیب محبیان بار دیگر تخریب شد + ویدیو

حبیب محبیان که بیشتر او را به نام حبیب می‌شناسیم خواننده و نوازنده ایرانی پیش از انقلاب بود که در سال ۱۳۶۲ ایران را ترک کرد و در لس انجلس امریکا ساکن شد. او در سال ۸۸ با موافقت ضمنی رئیس جمهور وقت یعنی محمود احمدی نژاد پس از سال‌ها به همراه خانواده به ایران بازگشت و در رامسر ساکن شد.

او پس از بازگشت با وجود تلاش‌های بسیار هرگز اجازه فعالیت مجدد در کشور خود را نیافت و سرانجام در پی ابتلا به بیماری قلبی، ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ در ۶۸ سالگی و بر اثر ایست قلبی از دنیا رفت.

پس از این حادثه مزار این خواننده دوباره ترمیم شد که فیلم آن را در ادامه مشاهده می‌کنید.

مطالب مرتبط
دیجیاتو
۹ نظر

ورود

  • وطن پرست اردیبهشت ۴, ۱۴۰۱

    چقدر کسی باید …باشد که به مزار یک انسان توهین و بی حرمتی کند.
    بگذریم که ایشان یک هنرمند مردمی واقعی بودند.
    نه تنها هنرمند، یک انسان شریف
    روانت شاد حبیب جان. مرد تنهای شب
    اینجا شعور مردم چهل سالی می‌شود که به زوال رفته است.

  • Nima اردیبهشت ۴, ۱۴۰۱

    ایکاش آورده بودین شیراز کنار قبر حافظ یا سعدی خاکش میکردیم …هنرمند باید کنار هنرمند در آرامش ابدی بخوابد کاکو….حبیب خواننده کل مردم ایران است …لطفا احترامش را نگه دارید

  • فرزاد اردیبهشت ۵, ۱۴۰۱

    حبیب عزیز در هرکجایی که به خاک سپرده شده همانجا آرامگاه عبدی او خواهد بود،آرامگاه امام رضا و امام حسین و غیره تا به حال ده ها بار بمب گذاری و زیر و رو شده مگر کسی پیکر ایشان را جابجا کرد؟این حرکت زیبایی نیست که پیکر حبیب عزیز به جای دیگری منتقل شود،لطفا اگر دزدی از گرسنگی آهن های نرده آرامگاه رو دزدید موضوع رو بزرگ نکنید،اگر انسان های بی‌شعور و بی شخصیتی که در تمام نقاط جهان هم هستن گاها از روی بیشعوری آسیبی به آرامگاه رساندن شما موضوع رو بزرگ نکنید،من برای حبیب عزیزم متاسفم که چرا خانواده ای چنین بی تدبیر دارد اون از فوت حبیب عزیز که درجا گیتار حبیب نازنین رو به دست هر آدم شسته و نشسته ای دادند و گیتاری که در زمان بودن حبیب کسی حتی لمسش نکرده بود نواخته شد در نبود این بزرگوار،و این هم بزرگنمایی و آسیب بزرگتر به عظمت حبیب،
    جابجایی پیکر این عزیز،یک حرکت واقعا ناپسند برای حرکت زشت یک تعداد آدم نیازمند و یا مریض،مگر تمام سنگ آرامگاه فریدون فروغی را شکستند کسی پیکر ایشان را جابجا کرد؟

  • مهتاب اردیبهشت ۵, ۱۴۰۱

    از مردمانی که این چنین بر گور یک خفته سنگ میزنند چه انتظاری میرود که دست یک بیدار را بگیرند ؟
    حبیب محبوب قلبهای ماست
    بگذارید در آرامش بخوابد
    روحت شاد یادت گرامی مرد تنهای شب

  • بابک مقدم اردیبهشت ۵, ۱۴۰۱

    خداییش هر یکیتون با صدای حبیب خاطره داشتین اون هنرمند بود ،چرا باعث میشین عده ای به ایرانی بودنشون تاسف بخورن.باید با اینجور افراد برخورد بشه.دعواتون میشه برو قبر بابای خودتو خراب کن.

  • بابک مقدم اردیبهشت ۵, ۱۴۰۱

    خجالت باید کشید از اینگونه انسان بودن ،
    ایا لگد بر مرده هنر است.
    چه چیزی باعث میشود که سنگ قبر بشکنی،
    خیلی حال ادم بد میشه.
    چرا خانم حبیبیان حبیب رو جا به جا کنی این چه حرفیه ،ادمای مهم دشمن هایی هم دارن شما بمون و مبارزه کن.خودشون خسته میشن.

  • AmirHossein مهر ۱۵, ۱۴۰۱

    تف به شرف نداشتتون…..این آدم از این که نزاشتن آهنگ بخونه دق کرد و مرد…متاسفم برای آدمایی که توی وزارت فرهنگ و ارشاد هستن ..همچنین خواننده هایی دو هزاری که رفتن نامه نوشتن که این آقا اونور خونده و این حرفا و نزاشتن آهنگ بخونه…شماها فکر کردین اگر حبیب میتونست کنسرت بزاره اونوقت کسی میرفت کنسرت مثلا آرون افشار و امثالهم…….تف به شرف نداشتتون

  • Ali بهمن ۱۲, ۱۴۰۱

    حبیب پیش خوانندگان جلف امروزی قابل قیاس نیست به چه جرمی باید ….پدرانی قبر این مرحوم را تخریب کنن اگه قرار بر این باشه حسین گیل باید اعدام شه به اون فیلمهای داغون و خیلی هنر پیشه گان این مرد مومن بودنمازش ترک نمیشد چیز بدی هم نخوانده وطن فروشی هم نکرده . لعنت بر ذات کثیف یه عده. مهم اینه که اسم حبیب خاطره حبیب در دلهامون تا ابد زنده هست. تقدیمی از کهنه سرباز مجروح جنگی. حبیب آسوده بخواب مرد تنهای شب. بدرود

    • --- دی ۲۶, ۱۴۰۲

      از مردمانی که این چنین بر گور یک خفته سنگ میزنند چه انتظاری میرود که دست یک بیدار را بگیرند؟؟ واقعا تاسف داره.
      روحت شاد یادت گرامی مرد تنهای شب