امانوئل مکرون برای بار دوم رییس جمهور فرانسه شد

امانوئل مکرون برای بار دوم رییس جمهور فرانسه شد

به نظر می رسد که امانوئل مکرون برای دوره دوم نیز رییس جمهور فرانسه خواهد بود در شرایطی که تا به این لحظه با بیش از ۵۸.۲ درصد آرا در مقابل ۴۱.۸ درصد آرا، رقیب خود مارین لوپن را شکست دهد، نتیجه ای که اگر چه قابل انتظار بود اما به هیچ عنوان تصور نمی شد اختلاف آرا تا به این اندازه زیاد و نزدیک به ۱۸ درصد باشد. این نتایج در حالی است که کمترین میزان مشارکت فرانسوی ها در انتخابات ریاست جمهوری در ۵۰ سال اخیر رقم خورده و تنها حدود ۷۲ درصد افراد واجد رأی در انتخابات دور دوم ریاست جمهوری فرانسه شرکت کرده اند. مکرون ۴۴ ساله و لوپن ۵۳ ساله دو رقیب اصلی انتخابات ریاست جمهوری فرانسه بوده و در دور اول با کسب بیشترین آرا به دور دوم راه یافته بودند.

امانوئل مکرون با کسب 58.2 درصد آرا در دور دوم رقابت های انتخاباتی توانست مارین لوپن را شکست داده و برای بار دوم رییس جمهور فرانسه شود

تمرکز اصلی کاندیداها روی روابط بین المللی، مهاجرت و انسجام اجتماعی بوده و به نظر می رسد کسانی که مکرون را انتخاب کرده اند، ظاهراٌ برای جلوگیری از رأی آوردن مارین لوپن راستگرا و دارای دیدگاه های افراطی و متفاوت به وی رأی داده اند. مارین لوپن دیدگاه های بسیار سختگیرانه ای نسبت به مهاجران و مسلمانان داشته و در شرایطی که اعتقاد چندانی به اتحادیه اروپا نداشت، رابطه نزدیکی با ولادیمیر پوتین برقرار کرده بود که در حال حاضر بزرگ ترین دشمن اتحادیه اروپا به شمار می آید. علیرغم دوران ریاست جمهوری پرآشوب امانوئل مکرون، ظاهراً فرانسوی های بسیاری او را به لوپن ترجیح داده اند. بدین ترتیب امانوئل مکرون به اولین رییس جمهور فرانسه در ۲۰ سال اخیر تبدیل می شود که توانسته دور دوم نیز در کاخ الیزه بماند.

امانوئل مکرون با کسب 58.2 درصد آرا در دور دوم رقابت های انتخاباتی توانست مارین لوپن را شکست داده و برای بار دوم رییس جمهور فرانسه شود

نتیجه انتخابات در فرانسه می توانست تاثیر زیادی روی درگیری در اوکراین و اتحادیه اروپا داشته باشد زیرا فرانسه یکی از بزرگ ترین قدرت های نظامی و اقتصادی جهان و اروپا بوده و نقش مهمی در انسجام اتحادیه اروپا و هماهنگی تحریم ها علیه روسیه پس از حمله به اوکراین داشته است. با این وجود حمایت مردمی از لوپن در این دوره بسیار بیشتر از گذشته بود هر چند سیاست های ضد دموکراسی و افراطی او مانند ممنوع کردن حجاب برای مسلمانان در انظار عمومی و ارتباطات نزدیکش با روسیه باعث شد افراد بیشتری به رقیب او رأی بدهند.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود