مزایا و معایب پکیج دیواری

مزایا و معایب پکیج دیواری

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

پکیج دیواری، از جمله موارد پر مصرف این روزها است. همان‌طور که می‌دانید، پکیج  یکی از جایگزین‌های شوفاژ و رادیاتور است که در دهه‌های اخیر در سر تا سر جهان بسیار رایج شده است. در واقع، پکیج، یک سیستم گرمایشی تلقی می‌شود و وظایف زیادی از جمله آبگرمکن، موتورخانه، شوفاژ و… را انجام می‌دهد. این سیستم گرمایشی پر طرفدار، درای سوخت گاز و یا برق است و نسبت به سایر وسایل گرمایشی بسیار کم مصرف‌تر است. اگر شما نیز بر سر دو راهی انتخاب پکیج دیواری هستید، توصیه می‌شود تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا مزایا و معایب پکیج دیواری را نسبت به جایگزین‌های آن بررسی کنیم.

مزایای پکیج دیواری

مهم‌ترین گزینه‌هایی که هنگام  خرید اشیا جدید، توجه به مزایا و معایب آن است. بررسی مزایا به شما کمک می‌کند تا با نحوه کارکرد و نکات برجسته آن بهتر آشنا شوید و در نهایت با توجه به شرایط شخصی و موارد ذکر شده در مورد خرید آن اقدام کنید. پکیج دیواری، در دهه‌های اخیر، از پر طرفدارترین اشیا منازل به شمار می‌آید و مزایای بسیار زیادی دارد. در ادامه به چند مورد مهم از مزایای پکیج دیواری اشاره می‌کنیم.

  1. پکیج دیواری، مقرون و به صرفه‌تر از سایر جایگزین‌ها

اگر به دنبال انتخابی مقرون و به صرفه هستید، پکیج دیواری بهترین انتخاب برای شما است. در واقع شما به جای هزینه برای چندین مورد، کافی است تنها بر روی پکیج هزینه کنید. دقت داشته باشید که در صورت خرابی و آسیب به جایگزین‌های پکیج، میزان مبلغ زیادی صرف تعمیرات و یا تعویض آن‌ها خواهد شد و هر یک هزینه‌ای جداگانه برای شما دارند. اما با نصب پکیج دیواری، تنها یکبار برای همیشه هزینه می‌کنید.

  1. مصرف کم سوخت پکیج دیواری

پکیج دیواری، با دو نوع سوخت گاز و یا برق در بازار عرضه می‌شود. اگر پکیج دیواری را نسبت به سایر جایگزین‌های آن، از جمله آبگرمکن مقایسه کنید، کاملا واضح است که پکیج دیواری مصرف بسیار کم‌تری را دارد. بنابراین انتخاب پکیج دیواری، هم در جهت صرفه‌جویی و هم در جهت کمتر شدن هزینه‌های قبوض بسیار موثر خواهد بود.

  1. اشغال فضای کمتر پکیج دیواری

در سال‌های اخیر، تعداد منازل آپارتمانی بسیار بیشتر از منازل ویلایی بوده است و اکثر منازل فضای کمی دارند. بنابراین اهمیت فضای اشغال شده بسیار مهم است. پکیج‌های دیواری، دارای سایزهای مختلفی هستند که وابسته به نوع طراحی و کاربرد آن‌ها تغییر می‌کند و در نهایت، انتخاب آن‌ها وابسته به فضایی که دارید، به راحتی انجام می‌شود. همان‌طور که از نام پکیج دیواری پیداست، بر روی دیوار نصب می‌شود و در واقع هیچ سطحی را اشغال نخواهد کرد. پکیج دیواری، در مقابل با جایگزین‌هایی که دارد، بهترین انتخاب برای فضاهای نسبتا کوچک خواهد بود.

  1. نصب و راه اندازی سریع و آسان پکیج دیواری

پکیج دیواری، نصبی طبق دستورالعمل دارد که خود افراد می‌توانند سریعا آن را راه اندازی کنند. اما در صورتی که نیاز به فرد متخصص داشتید، او نیز در ازای مبلغ کمی به راحتی پکیج دیواری را راه اندازی خواهد کرد. دقت داشته باشید که با پکیج دیواری شما تنها یکبار مبلغ نصب و راه اندازی را پرداخت می‌کنید. در صورتیکه جایگزین‌های آن هر یک تک به تک احتیاج به راه اندازی و هزینه اضافی دارند.

  1. ایمنی بالای پکیج دیواری نسبت به جایگزین‌ها

ایمنی، از مهم‌ترین نکات هر یک از وسایل منزل است. دقت داشته باشید که کوچک‌ترین خطا در ایمنی و یا کارکرد وسایل، ضرر جبران ناپذیری را ایجاد خواهند کرد. اگر در دو راهی خریدن و یا نخریدن پکیج دیواری هستید، این نکته کمک شایانی به شما خواهد کرد. ایمنی پکیج دیواری، نسبت به سایر جایگزین‌های آن بسیار بالاتر است و نتیجه بهتری را به دنبال خواهد داشت. پکیج دیواری، خیال شما را از نگرانی‌هایی مثل آتش سوزی، نشت گاز و عوامل این چنینی راحت خواهد کرد.

  1. آلودگی صوتی جایگزین‌های پکیج دیواری

آبگرمکن، رادیاتور و… از جمله وسایلی هستند که با صدای ناهنجار خود، آلودگی صوتی ایجاد می‌کنند. حتی اگر از بهترین و با کیفیت‌ترین محصولات نامبرده شده نیز استفاده کنید، باز هم این آلودگی صوتی وجود دارد. اما راه حلی ساده‌تر برای از بین بردن این صداهای ناهنجار وجود دارد. پکیج دیواری، به تنهایی تمامی وظایف آبگرمکن، شوفاژ و… را انجام می‌دهد و از همه مهم‌تر، هیچگونه آلودگی صوتی ایجاد نخواهد کرد. در نتیجه اگر به دنبال آرامش و سکوتی به دور از آلودگی صوتی و صداهای ناهنجار هستید، پکیج دیواری این آرامش را برای شما فراهم خواهد کرد.

  1. تنظیم دمای پکیج به سلیقه افراد

تغیر و تنظیم دما با وسایلی مانند آبگرمکن، دشوار است و حتی گاهی منجر به خاموش شدن آن و احتیاج به روشن کردن مجدد آن نیز هست. به کمک پکیج دیواری، شما به راحتی می‌توانید دما را مطابق سلیقه خود تغیر دهید و متناسب با دمای مورد نظر تنظیم کنید. این تغیرها به سادگی انجام می‌شود و علاوه بر حالت دلخواه، در زمان شما نیز صرفه جویی خواهد شد.

جهت خرید تمامی قطعات پکیج و شوفاژ دیواری می‌توانید از وب سایت های پارت اقدام کنید.

مزایا و معایب پکیج دیواری

معایب پکیج دیواری

بررسی معایب هر وسیله، در کنار مزایای آن قدرت انتخاب بهتری به شما می‌دهد. بنابراین پس از بررسی تنها چند مورد از مزایای پکیج دیواری، به بررسی معایب آن نیز می‌پردازیم.

  1. پکیج دیواری، جایی را در فضای داخلی ساختمان اشغال می‌کند.

همان‌طور که می‌دانید، پکیج‌ها سایزهای متفاوتی دارند و هر یک متناسب با فضای مشخصی است. اما از جمله مشکلات پکیج، می‌توان به اشغال فضای داخلی ساختمان اشاره کرد. پکیج دیواری، معمولا در آشپزخانه نصب می‌شود و به علت ویژگی‌هایی که دارد، لزوما در داخل فضای ساختمان باید نصب شود.

  1. پکیج دیواری، برای فضاهای بسیار بزرگ مناسب نیست.

اگر محیط شما، بیش از ۳۰۰ متر است، دقت داشته باشید که پکیج دیواری مناسب نخواهد بود. البته لازم به ذکر است که میزان استفاده نیز، بسیار موثر است. سایزهای مختلف پکیج، به شما این امکان را می‌دهد که با توجه به محیط، انتخابی مناسب داشته باشید. اما اگر محیط زندگی و یا محیط کار شما فضایی بیش از سیصد متر است، توصیه می‌شود از جایگزین‌های آن استفاده کنید.

  1. عمر کوتاه پکیج، نسبت به جایگزین‌هایش

همان‌طور که گفته شد، پکیج جایگزین بسیاری از وسایل از جمله کولر گازی، شوفاژ، آبگرمکن و… است و با توجه به کارایی بالایی که دارد، نسبتا طول عمر کمتری خواهد داشت. اما برای پیشگیری از این شرایط، با انتخاب و خرید مدل‌های خوب و مارک‌های معتبر پکیج دیواری، طول عمر بالاتری را برای آن تضمین کنید.

  1. دودکش پکیج، محل مناسب برای لانه پرندگان

پکیج دیواری، عمدتا با گاز و یا برق کار می‌کنند. در کشور ایران، با توجه به اینکه هزینه مصرفی گاز کمتر از هزینه مصرفی برق است، بنابراین پکیج دیواری با مصرف گاز نیز رایج‌تر است. واضح است که برای این پکیج‌ها، احتیاج به یک دودکش برای خروجی هوا است. این دودکش معمولا در تراس، بالکن و یا پشت بام قرار می‌گیرد و لانه کردن پردندگان در محل خروجی هوای دودکش، از معذل‌های استفاده از پکیج  به شمار می‌آید. اما جای گرانی نیست. زیرا با چک کردن ماهیانه و یا دو  ماه یکبار، می‌توانید از این اتفاق جلوگیری کنید. در صورت گرفتگی راه خروجی هوا، پکیج خفه خواهد شد و نیز به بررسی و روشن کردن مداوم دارد.

  1. فشار آب، از نیازهای اولیه پکیج خوب

اگر به دنبال خرید پکیج دیواری هستید، به این نکته دقت داشته باشید که کارکرد خوب پکیج تا حد زیادی وابسته به میزان فشار آب است. بنابراین اگر فشار آب منزل و یا محل کار شما، ضعیف و یا کم است، در ابتدا به نصب پمپ آب بپردازید و سپس به دنبال پکیج دیواری مناسب باشید. فشار آب کم، علاوه بر کاهش کارایی، در صورت تکرار باعث آسیب به پکیج خواهد شد و پکیج طول عمر کمتری را دارد.

  1. کاهش رطوبت و اکسیژن هوا در نتیجه نصب پکیج دیواری

نکته حائز اهمیت در مورد نصب پکیج دیواری، این موضوع است که در هر محلی که پکیج دیواری نصب شود، رطوبت و اکسیژن هوا به شدن کاهش میابد. بنابراین در صورتی که خردسال، سالمند و یا افراد با بیماری ریوی دارید، انتخاب پکیج مناسب شما نخواهد بود. دقت داشته باشید، که این موضوع برای هر نوع پکیج دیواری با هر مدل و کیفیت برقرار است. اما کمبود اکسیژن، برای افراد سالم به هیچ وجه محسوس نیست.

  1. آبریزی پکیج، اتفاق رایج اما ناخوشایند

از موارد پر تکرار در نصب پکیج دیواری، می‌توان به آبریزی پکیج پس از مدتی یعنی در زمان فرسودگی اشاره کرد. به مرور زمان و با پوسیدگی در پکیج، آبریزی از آن شروع خواهد شد و راهی جز تعویض پکیج نخواهید داشت. با توجه به این موضوع که معمولا پکیج، در آشپزخانه نصب می‌شود، ناخوشایند بودن این اتفاق چندین برابر خواهد بود.

سخن پایانی

با وجود اینکه پکیج دیواری، تنها سه دهه است که تولید و عرضه می‌شود، اما به سرعت فراگیر شده است. از علل فراگیر بودن پکیج دیواری، می‌توان به کاربرایی زیاد آن اشاره کرد. همچنین همان‌طور که از متن بالا نتیجه می‌شود، مزایای زیاد آن در کنار معایب کم و طبیعی که وجود دارد، افراد زیادی را به سمت نصب و استفاده از پکیج دیواری تشویق کرده است. در نهایت، با آگاهی از معایب و مزایای نام برده شده از پکیج دیواری، می‌توانید انتخابی مناسب داشته باشید. البته دقت داشته باشید که بسیاری از معایب گفته شده، قابل حل و طبیعی هستند.

جهت خرید تمامی قطعات پکیج و شوفاژ دیواری می‌توانید از وب سایت های پارت اقدام کنید.

 

بدون نظر

ورود