روتین پوستی تابستان

روتین پوستی تابستان

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

پوست انسان برای شادابی و سلامت همواره به مراقبت نیاز دارد. اما در فصل تابستان باید به صورت ویژه­ای به پوست رسید. خیلی از افراد فکر می­کنند تنها استفاده از ضدآفتاب برای مراقبت از پوست در تابستان کافی است. اگر چه ضدآفتاب نقش مهمی در حفظ سلامت پوست خواهد داشت اما کافی نیست.

در این مطلب ­به ­طور­ کامل با روتین پوستی تابستان آشنا خواهیم شد، با ما همراه باشید:

اهمیت داشتن روتین پوستی تابستان

در تابستان معمولاً اکثر افراد به سفر و گردش­های مختلف خواهند رفت و مدام در معرض نور خورشید هستند. اگر چه این تفریحات بسیار لذت­ب خش است اما باید در این بین هوای پوست خود را نیز داشت. ­چرا که آب ­ و­هوای فصل تابستان می­ تواند آسیب بسیاری به پوست برساند.

یک روتین مناسب در فصل تابستان کمک می­ کند که پوست دیرتر دچار چین ­و­ چروک شود و جوان­تر بماند. برای شادابی پوست صرفاً مراقبت از آن در مقابل نور خورشید افاقه نمی­کند. این روزها نیز که همه به دلیل وجود کرونا، درگیر استفاده از ماسک هستند جوش­ های روی چانه و اطراف لب در تابستان به دلیل گرما بسیار بیشتر دیده می­ شود.

خیلی از افراد نیز با تغییر آب­ و­ هوا در هر فصل دچار تغییرات هورمونی شده و جوش­ هایی بر روی صورت آن­ها نمایان خواهد شد. گرمی هوا نیز خود عاملی برای آسیب ­دیدگی پوست محسوب می ­شود. برای جلوگیری از درگیر شدن پوست با این مشکلات و نیز هر مشکل دیگری ساده­ ترین راه داشتن یک روتین پوستی مناسب است.

در این مطلب با هم یاد خواهیم گرفت که چگونه یک با هر نوع پوستی که داشته و بسته به واکنش پوست خود در مقابل آب ­و­ هوا، یک روتین پوستی مناسب را برای خود داشته باشیم.

مراحل روتین پوستی تابستان

چگونه در فصل تابستان از پوستمان مراقبت کنیم؟

۱. استفاده از شوینده باکتری و ضدقارچی

یکی از معضلاتی که در فصل تابستان افراد با آن رو­برو هستند حس چسبندگی ناشی از تعریق است. این موضوع خود عاملی برای بروز آکنه خواهد بود. برای همین یک شوینده مناسب کمک می­ کند که باکتری­ های موجود در محیط مرطوب پوست، به راحتی از بین بروند.

در این رابطه شوینده ­ای را انتخاب کنید که در ترکیبات خود دارای بنزوئیل پراکسید باشد. این نوع شوینده­ ها ضدباکتری، ضدقارچ و ضدویروس هستند. این شوینده ­ها همچنین در بسیاری از مواقع برای درمان آکنه، اگزما و زخم­های کلوئید نیز بسیار مناسب خواهند بود.

برای شستشوی پوست در فصل تابستان می­ توانید از شوینده گارنیر استفاده کنید. چرا که دارای قیمتی مناسب و نیز اثربخشی بسیار مطلوبی است.

۲. استفاده از تونر مناسب

تونر چیست؟ تونر یکی از محصولاتی است که برای تمیزی پوست و نیز تنظیم PH آن بسیار کاربردی است و باید حتماً در روتین از آن استفاده نمود. به کمک تونر سطح پوست تقویت شده و باعث می­ شود پوست بهتر آبرسانی گردد. در فصل تابستان اما اهمیت استفاده از تونر بیشتر از هر زمان دیگری است. البته نباید در استفاده از آن زیاده ­روی کرد.

همچنین برای فصل تابستان که احتمال بروز آکنه بیشتر است بایستی به سراغ یک تونر مناسب تابستان رفت. در این زمینه یک تونر دارای سالیسیلیک اسید یک انتخاب عالی است چرا که از ایجاد آکنه جلوگیری خواهد نمود.

تونر گارنیر یک انتخاب مناسب برای فصل تابستان به­ شمار می­ روند. کافی است بسته به نوع پوست خود تونری را از بین تونرهای گارنیر انتخاب کنید. قطعاً بعد از مدتی نتایج استفاده از آن را خواهید دید.

۳. استفاده از میسلارواتر

حتماً از یک میسلارواتر مناسب در روتین پوستی تابستان استفاده کنید. تعریق در تابستان باعث شده پوست مدام چرب و آلوده شود. برای همین یک میسلار کمک می­ کند تا یک پوست تمیز و بدون آلودگی داشته باشیم. میسلارواتر موجب پاکسازی و نیز آبرسانی پوست خواهد شد.

این محصول برای پاک کردن آرایش به جای مانده بر روی پوست نیز بی­ نظیر عمل خواهد نمود.

۴.  استفاده از لایه­ برداری مناسب برای جلوگیری از جوش سرسیاه

برای پوست ­های چرب می­ توانید در فصل تابستان از یک لایه­ بردار مناسب استفاده کنید. معمولاً پوست­ های چرب در فصل تابستان سبوم بیشتری از خود تولید خواهند نمود و این موضوع باعث شده روی بینی، چانه و پیشانی جوش ­های سرسیاه به ­وجود آید.

کرم ­ها، شوینده­ ها و نیز اسکراب­ هایی که دارای خاصیت لایه ­برداری هستند می­ توانند شما را از این مشکل نجات دهند. بعد از یک ماه استفاده از این محصولات به خوبی می ­توانید تأثیرات مثبتی که به جا گذاشته را به چشم ببینید. اسید سالیسیلیک و گلیوکولیک دو ترکیب بی­ نظیر هستند که وجود آن­ها در یک محصول لایه­ بردار باعث می­شود پوست دچار تجمع چربی نگردد و همچنین به صورت ملایم لایه­ برداری شود.

البته در صورت استفاده از لایه­ بردارها به این نکته توجه داشته باشید که AHA  و BHA  نباید با رتینوئید، رتینول و ویتامین سی همزمان استفاده شوند. در صورتی که لایه ­بردار و ویتامین سی را در روتین خود به کار می ­برید بهتر است به صورت یک روز در میان و جدا از هم آن­ها را استفاده کنید. حتماً بعد از استفاده از این محصولات نیز ضدآفتاب بزنید.

۵. استفاده از ماسک صورت

در تابستان نیز حتماً در روتین پوستی خود ماسک مناسب با پوست خود را بگنجانید. ماسک­ ها نیز نقشی موثر در روشن­تر شدن پوست، آبرسانی و پاکسازی پوست و نیز کوچکتر شدن منافذ خواهند داشت. با استفاده یکی دو بار در هفته از ماسک ­های صورت می­ توانید پوست شاداب­تر، روشن­تر و سالم­تری در فصل تابستان داشته باشید.

ماسک سه­ کاره گارنیر در این زمینه عملکردی بی­ نظیر خواهد داشت. پوست را به طور عمقی پاکسازی کرده و مانع از بروز جوش­های سرسیاه خواهد شد.

۶. انتخاب مرطوب­ کننده ­ای تابستانی

سعی کنید برای جلوگیری از خشکی پوست یک مرطوب­ کننده مناسب و بر پایه آب استفاده کنید. از آن جایی که در فصل تابستان هوا به شدت گرم است و تعریق بالاست توصیه می­ شود برای جلوگیری از ایجاد چربی بیش­ از­ حد مرطوب­ کننده­ های سبک را انتخاب کنید. مرطوب کننده­ های سنگین ممکن است پوست را درگیر میلیا کنند.

در این زمینه نیز می­ توانید به سراغ کرم مرطوب­ کننده گارنیر بروید.

۷. انتخاب یک آبرسان عالی و قوی

پوست در تابستان بیشتر از هر زمانی در معرض دهیدراته شدن است. تعریق و گرما از عواملی هستند که ممکن است پوست را دچار کم­آبی کنند. برای همین نیاز است که به شکل­ های مختلفی پوست را آبرسانی کرد. یکی از موارد مهم نوشیدن ۸ لیوان آب در روز است.

استفاده از یک کرم آبرسان پوست باکیفیت نیز از دیگر گزینه­ هایی است که باید در روتین تابستان خود جای دهید. به کمک آبرسان، پوست دچار مشکلات کم­آبی و خشکی در تابستان نخواهد شد. اگر به دنبال یک کرم آبرسان مناسب هستید کرم آبرسان گارنیر می ­تواند شما را بسیار راضی نگه­دارد.

۸. افزایش SPF ضدآفتاب مورد استفاده

خیلی از افراد فکر می­ کنند ضدآفتاب را تنها باید در فصل تابستان استفاده کنند. اما اهمیت ضدآفتاب حتی در روزهای سرد زمستان نیز بسیار امری ضروری است. حال آن که هر فصل ضدآفتاب مناسب خود را طلب می­ کند. در واقع ضدآفتاب انتخابی باید به خوبی قادر به محافظت از پوست باشد.

ضدآفتاب شما در تابستان باید حداقل دارای SPF 30 باشد. حتماً حتی روزهایی که در خانه هستید نیز استفاده از ضدآفتاب را فراموش نکنید و هر ۳ الی ۴ ساعت نیز آن را تمدید کنید. یکی از ضدآفتاب­های موثر و قیمت مناسب برای فصل تابستان ضدآفتاب گارنیر است.

۹. کرم دور چشم مناسب

کرم دور چشم نیز یکی از محصولاتی است که در هر روتین پوستی باید جای داده شود. پوست دور چشم بسیار حساس و نازک است و باید با یک کرم دور چشم مناسب از آن مراقبت کرد. کرم دور چشم کمک می ­کند تا دور چشم دیرتر چروک شود و همچنین روشن­تر بماند.

برای همین حتمآً در روتین پوستی تابستان نیز از کرم دور چشم مناسب استفاده کنید. کرم دور چشم گارنیر یکی از محصولات مراقبتی دور چشم با قیمتی مناسب است.

برای آن که در تابستان نیز شادابی و طراوت پوست حفظ شود باید یک روتین پوست مناسب داشت.

روتین پوستی تابستان مقرون به صرفه

خیلی از افراد ممکن است به دلیل قیمت بالایی برخی از محصولات مراقبتی پوست، امکان داشتن یک روتین را نداشته باشند. اما در این بین می­توان محصولات برخی از برندها را با قیمتی مناسب یافت. یکی از این برندها برند گارنیر است. برند گارنیر جزو آن دسته از برندهایی است که با وجود کیفیت بالای محصولات، دارای قیمتی بسیار مناسب است.

به کمک محصولات مراقبتی گارنیر شما می­توانید یک روتین پوستی تابستان با مناسب­ترین قیمت برای خود تهیه کنید. محصولات گارنیر به خوبی امتحان خود را پس داده و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

از طرفی برخی از محصولات گارنیر همچون ماسک صورت گارنیر چندکاره هستند. برای همین شما می­توانید به جای خرید اسکراب، ماسک و شوینده تنها یک محصول را خریداری کنید. بی­ شک این موضوع نقش موثری در کاهش هزینه­ های تهیه یک پک مراقبتی برای داشتن روتین پوستی تابستان خواهد داشت.

حرف آخر

در این مطلب سعی شد به تمامی مواردی که در یک روتین پوستی تابستان باید از آن­ها استفاده شود اشاره گردد. یک روتین پوستی مناسب کمک می­کند تا همواره از داشتن پوستی شاداب و زیبا لذت ببریم. در واقع می­توان گفت که بسیاری از مشکلات پوستی با داشتن یک روتین مناسب حل خواهند شد.

برای همین نیاز است که برای پوست خود وقت گذاشته و به آن با محصولات مناسب رسیدگی کرد. علاوه بر روتین روزانه رعایت تغذیه، ورزش و نیز مصرف آب کافی نیز کمک بسیاری خواهند کرد تا پوست سالم بماند.

استفاده از روش­های اصولی برای داشتن یک پوست سالم اگر چه ممکن است کمی زمان­بر باشند اما قطعاً نتیجه بسیار مطلوبی را به همراه خواهند داشت.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود