علیرضا یوسفی ، هرکول ۱۸ ساله ایرانی، قویترین مرد جوان جهان شد + ویدیو

علیرضا یوسفی ، هرکول ۱۸ ساله ایرانی، قویترین مرد جوان جهان شد + ویدیو

علیرضا یوسفی رکورد دوضرب جوانان جهان را شکست و قهرمان دسته فوق سنگین جوانان جهان شد.

دومین و آخرین نماینده ایران، علیرضا یوسفی، در آخرین روز رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی جوانان جهان در هراکلیون یونان، رکورددار دسته فوق سنگین نوجوانان و جوانان جهان، روی تخته رفت.

علیرضا یوسفی در مسابقات جهانی بزرگسالان ۲۰۲۱ تاشکند وزنه ۲۴۵ کیلوگرمی را مهار کرد؛ وزنه‌ای که برابر با رکورد تاریخی سعید علی حسینی است. اما با وجود این که داوران دو چراغ سفید دادند، با رأی هیئت‌ ژوری نتوانست این وزنه را به نام خود ثبت کند. او امیدوار بود که این بار بتواند این اتفاق تاریخی را به ثبت برساند گرچه که رکورد ورودی او نشانی از چنین قصدی نداشت.

یوسفی این بار به عنوان آخرین وزنه بردار روی تخته آمد و در حرکت اول دوضرب ۲۱۵ کیلوگرم را مهار کرد.

 

او در حرکت دوم پشت وزنه ۲۳۹ کیلوگرم قرار گرفت که رکورد جوانان را در اختیار خودش بود یک کیلوگرم ارتقا دهد اما وزنه را انداخت.
یوسفی در حرکت سوم وزنه ۲۳۹ کیلوگرم را بالا ی سر برد و توانست رکورد دوضرب جهان را یک کیلوگرم بشکند.
او در مجموع رکورد ۴۱۶ کیلوگرم را ثبت کرد و سه مدال طلا گرفت.

بیوگرافی علیرضا یوسفی

علیرضا یوسفی متولد ۵ شهریور ۱۳۸۲ در قائمشهر وزنه‌بردار ایرانی است که در بازی‌های المپیک تابستانی جوانان ۲۰۱۸ موفق به کسب مدال طلای فوق سنگین شد و عنوان قوی‌ترین پسر مسابقات را به دست آورد.

علیرضا یوسفی در دسته به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم، رکورد جوانان جهان را شکست. او در رقابت دسته فوق سنگین، توانست با مهار وزنه ۲۳۸ کیلوگرم رکورد دوضرب جوانان جهان را که در اختیار علی داودی بود، یک کیلوگرم ارتقا ببخشد. یوسفی با رکورد ۱۸۳ یک ضرب، ۲۳۸ دوضرب و مجموع ۴۲۱ کیلوگرم  مقام هفتم جهان شد.

او مدال طلای المپیک ۲۰۱۸ جوانان را در کارنامه دارد که در حرکت نخست توانست وزنه ۱۷۳ کیلوگرم را مهار کند و در ادامه بر وزنه ۱۷۸ کیلوگرمی غلبه کرد.

همچنین علیرضا یوسفی نیز در حرکت دوضرب این مسابقات ۲۳۰ کیلوگرم را مهار کرد تا شانس ایران را برای کسب  عنوان نایب قهرمانی افزایش دهد. لاشا تالاخادزه، وزنه‌بردار گرجی نیز رکورد فوق‌العاده ۴۹۲ کیلوگرم را به ثبت رساند.

دیجیاتو
۶ نظر

ورود

  • ارژنگ اردیبهشت ۲۱, ۱۴۰۱

    پرچم ایران بالاست .

  • امیدم اردیبهشت ۲۱, ۱۴۰۱

    دستت درد نکنه آقا علیرضا زنده باد گل کاشتی عزت و آبروی ایرانیا دست شماهاست بهت افتخار میکنم ما رو سرافراز کردی با کارت دادا .???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????سلام ،?

  • محمد معصومی اردیبهشت ۲۱, ۱۴۰۱

    وزنه سنگین
    علیرضا بالا
    در امتداد مدال جهانی

  • عبدالله اردیبهشت ۲۲, ۱۴۰۱

    ان شاءالله رکوردهای بالاتر پسرخوب ایرانی
    منتظرتیم پهلوان

  • Arman اردیبهشت ۲۲, ۱۴۰۱

    چقدر گوگولیه

  • مرادپور تیر ۲۲, ۱۴۰۱

    چقدر حیفه که این ورزشکارا رو‌داریم و اخر سر یا میرن ملیت کشوری پیگه رو میگیرن یا بلایی سرشون میاذ که خونه نشین و افسرده میشن