تتلو رسماً خواستار بازگشت به ایران شد

تتلو رسماً خواستار بازگشت به ایران شد

امیر تتلو ، خواننده ی مشهور ایرانی که چند سالی است در ترکیه زندگی می کند، خواستار بازگشت به ایران شده است.

تتلو روز گذشته در کانال یوتیوب خود با اشاره به هزینه ی سنگینی که در ترکیه برای کار خود صرف می کند و همینطور درآمد فراوان کنسرت هایش در این کشور، گفت ترجیح می دهد این پول ها در کشور خودش خرج شود و به طور رسمی درخواست بازگشتش به ایران را مطرح کرد.

تتلو نوشت:

«من میخوام که برگردم به کشورم !! امروز به صورت رسمی اعلام میکنم که همین الان میتونم بیام و میخوام بیام ! از این لحظه به بعد افرادی که دوست ندارن این اتفاق برای مردم ایران بیوفته خودشون باید پاسخگو باشن و کارما به سراغشون میاد و باید زودتر حذف شن !! یا باید مشکلشون رو با اومدن امیر تتلو حل کنن و یا باید حذف شن !! راه دیگه ای وجود نداره! من منتظرم شما هم منتظر باشین»

بیوگرافی تتلو

امیرحسین مقصودلو معروف به تتلو، متولد سال ۱۳۶۶ در تهران است.

در محله مجیدیه تهران با اصالتی آذری و در یک خانواده ۵ نفره زاده شد. او ۲ خواهر بزرگ تر از خود دارد. پدرش در سال ۸۴ درگذشت اما مادرش در قید حیات است.

با توجه به وضع مالی خانواده‌ اش، از نوجوانی کارگری می کرد. مدتی در کارگاه نجاری و مدتی نیز در سوپرمارکت به عنوان شاگرد مشغول کار بود. تحصیلات وی دیپلم ریاضی است. به گفته ی خودش، علاقه ی مادرش به خوانندگی و از سوی دیگر، علاقه ی پدرش به فوتبال سبب شد، هم به خوانندگی و به هم به فوتبال علاقمند شود.

تتلو فعالیت خود در حوزه ی موسیقی را از سال ۸۲ به صورت زیرزمینی آغاز کرد.

در سال ۸۸ با انتشار آهنگ «ایران سبز» به حمایت از میرحسین موسوی در انتخابات ریاست جمهوری پرداخت و در آهنگش از مردم خواست به او رأی بدهند.

اولین آلبوم وی در سال ۹۰ به نام «زیرهمکف» منتشر شد.

در سال ۹۲ پس از انتشار آلبوم دوم خود به نام «تتلیتی» به دلیل فعالیت غیر قانونی بازداشت شد که در نهایت پس از چند روز با قید وثیقه آزاد شد.

پس از ماجرای دستگیری اش، در سال ۹۳ تصمیم گرفت وارد فوتبال شود و تمرینات خود را زیر نظر وحید شمسایی، فوتسالیست سرشناس آغاز کرد. او حتی موفق شد چندبار به تمرینات تیم پرسپولیس هم برود امابا بالا گرفتن این موضوع، مسئولان این باشگاه مانع حضورش شدند.

در سال ۹۵ پس از انتشار ویدئوی دیدار با هوادارانش، با اتهام تشویق جوانان به فساد و فحشا دستگیر و راهی زندان اوین شد. در نهایت بعد از ۶۲ روز با قید وثیقه آزاد شد اما دادگاه وی را به ۱۰ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم کرد که در نهایت مجازات نصف و در نهایت تعلیق شد.

تتلو در نهایت در سال ۹۷ پس از ناامید شدن از دریافت مجوز برای فعالیت رسمی در ایران، به ترکیه مهاجرت کرد.

در کنار کار‌های هنری، رفتار‌ها و گرایش‌ های سیاسی تتلو در دوره‌ های گوناگون، مایه ی مجادلات فراوانی در جامعه شده است. دیدگاه‌ های او درباره ی موضوعات گوناگونی از جمله سوگواری محرم، قربانی کردن حیوانات، حجاب در کنار اتهاماتی مانند «توهین و دعوت به ضرب و شتم زنان» و … همگی باعث شکل‌ گیری نقد‌های فراوانی از سوی منتقدانش شده‌ است.

او از چهره‌ های خبرساز اینستاگرام بود اما حساب کاربری اش به دلیل زیر پا گذاشتن قوانین این شبکه اجتماعی، چند باری بسته شده‌ است.

امیر تتلو و سحر قریشی، بازیگر مشهور، در بهمن ۱۴۰۰ رابطه ی خود را علنی کردند. آن ها در حال حاضر به همراه یکدیگر در ترکیه زندگی می کنند.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۱۹ نظر

ورود

  • الهام اردیبهشت ۲۶, ۱۴۰۱

    تتلو نه باید بگیم لو لو آنقدر قیافش ترسناک شده واییییییی

  • سین اردیبهشت ۲۶, ۱۴۰۱

    بنده خدا اینقد مواد زده خیلی حالش خرابه

  • بانو اردیبهشت ۲۶, ۱۴۰۱

    یهنی این بنده خدا تو حالت چت هم ایده های اشتعال زایی داره اما مسئولامون هیچ هیچ

    • ممد اردیبهشت ۲۶, ۱۴۰۱

      درود بر سخن حقت،?????

  • اسمال اردیبهشت ۲۶, ۱۴۰۱

    پس تکلیف این همه فحش ناموسی از مادر گرفته تا خواهر که به ایرانیا داده چی میشه؟
    این قدر مردم بی غیرت شدن که یکی رسما بهشون نسبت زنا با مادرشونو میده و هیچی نمیگن؟

  • اصغر اردیبهشت ۲۷, ۱۴۰۱

    صدقه ای که مردم ایران به فقرا میدن از درآمد تتلو بیشتره این یارو با خودش چی فکر کرده

  • ایرانی اردیبهشت ۲۷, ۱۴۰۱

    نشستم و درآمد تتلو رو از تمام جهات من جمله درآمد یوتیوب، اینستاگرام، فروش آلبومو کنسرت ها حساب کردم؛
    این آقای توتولو ماکسیموم ۴ تا نهایتا ۶ میلیون دلار (۱۲۰ تا ۱۸۰میلیارد تومن) ثروت داره! اونقدر داره که میخواد بیاد ایران خرجشون کنه…
    حتی تصور اینکه مردم من یک همچنین ثروتی رو برای همچین آدمی به وجود آوردن برام دشواره! درسته که هرکسی سلیقه‌ای داره اما آیا هر سلیقه‌ای درسته؟ کدوم روانشناس، جامعه شناس یا انسان باسوادی از تتلو و عقاید تتلو دفاع یا تعریف میکنه؟! پس واقعا متاسفم اما توتولیتی بودن عقیده سالمی نیست…
    به هرحال، لطفا زمانی که اومد ازش بپرسید تو همونی نبودی که همه میگفتی برید به رئیسی رای بدید؟ حالا بیا تحویل بگیر…

  • یوسف اردیبهشت ۲۷, ۱۴۰۱

    بیا عزیز پرپکان منتظرته بیا نیازت داره برای تبلیغات بعدی

  • آلفا اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۱

    چون با رئیسی یه عکس انداخته سیاستمدار های خارجی و ترکیه بهش اهمیت میدن و الا اونا اصلا نمی دونن این چی بلغور میکنه

  • Tatality اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۱

    بهتره ایران نیاد ایران واقعا لیاقتشو نداره? شماهایی هم که دارین توهین میکنین از فشاریه که بهتون تحمیل شده?

    • سیروس اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۱

      خودت از کسی حمایت می کنی که از راه توهین به این و اون داره پول در میاره

    • Arash اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۱

      راست میگی ایران لیاقتشو نداره ولی شما ها خوب لیاقتشو دارین بخاطر همین توصیه می کنم با مادرت بری کنسرتش تا وقتی فحش های آبدار میده شاید با دستش به شماها هم اشاره کرد و خوشحال شدید

    • دمت گرم خرداد ۲۷, ۱۴۰۱

      اینا …زیاد میگن

  • رضا اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۱

    این آقا خوب شیطنتها و کثافت بازی هاش و کرده حالا میخواد برگرده..البته که اینجا وطن ایشون هست و حق داره برگرده اما لطفا بش بگید دست از رئیس بازی و عالم بودن و خیلی بلد بودن برداره تشریف بیاره قدمش بر چشم اگه دوست داشت چند تا از رنگهای بدنش هم پلک کنه که بسه چشمهاش و دید

  • Arash اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۱

    راست میگی ایران لیاقتشو نداره ولی شما ها خوب لیاقتشو دارین بخاطر همین توصیه می کنم با مادرت بری کنسرتش تا وقتی فحش های آبدار میده شاید با دستش به شماها هم اشاره کردبخاطر این دستاورد بزرگ خوشحال شدید

  • Arash اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۱

    از اون موقعه ای که تتلو به امام حسین (ع) توهین کرده شبیه بوزینه ی یزید شده حالا اگه توبه کنه برگرده بحثش یه چیز دیگس