به راه افتادن کارزاری برای حذف بودجه صدا و سیما و تقسیم آن میان مردم

به راه افتادن کارزاری برای حذف بودجه صدا و سیما و تقسیم آن میان مردم

پس از پیشنهاد کنایه آمیز جلیل رحیمی جهان آبادی، نماینده مجلس، برای حذف بودجه صدا و سیما و تقسیم آن در میان مردم، برخی کاربران فضای مجازی نیز با ثبت یک کارزار جمع آوری امضا، خواستار این اقدام شده اند.

هفته ی گذشته و در پی آزادسازی یارانه ی برخی کالاهای اساسی از جمله آرد، روغن، مرغ، تخم مرغ و لبنیات و تقسیم این یارانه میان مردم، جلیل رحیمی جهان آبادی، نماینده مردم تربت جام و نایب رئیس فراکسیون مستقلین مجلس، در توییتی کنایه آمیز پیشنهاد کرد بودجه صدا و سیما هم میان مردم تقسیم شود.

او در این توییت نوشت: «پیشنهاد دارم، الان که یارانه های آرد و نان هدفمند و به خود مردم پرداخت می شود، بودجه صدا و سیما را هم بین مردم تقسیم کنیم. هرکسی دوست داشت اشتراک بخرد و برنامه های متنوع صدا وسیما و اخبار ۲۰:۳۰ تماشا کند. هر کس دوست نداشت پولش را صرف امورات زندگی کند.»

حالا تعدادی از کاربران فضای مجازی نیز با ثبت یک کارزار خواستار حذف بودجه صدا و سیما و تقسیم آن در میان مردم شده اند.

در این درخواست که خطاب به رئیس جمهور و رئیس مجلس نوشته شده، آمده است:

با توجه به اینکه یارانه کالاهای اساسی که مستقیماً با حیات مردم مرتبط است توسط دولت به اصطلاح «هدفمند» شده است، ساخت بی‌ شمار شبکه‌ های تلویزیونی که از پول بیت‌ المال تأمین می‌ شوند و تعداد بسیار کمی از مردم آن را مشاهده می‌ کنند فقط هدر رفت بیت‌ المال است.

در شرایط فعلی که اکثریت مردم جامعه مشکلات معیشتی فراوانی دارند و وضعیت اقتصادی کشور به هیچ عنوان مساعد نیست، درخواست می‌ شود بودجه در نظر گرفته شده برای صدا و سیما به شکل مستقیم بین مردم تقسیم شود. چنین پیشنهادی پیش تر توسط یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم مطرح شده بود. ما حمایت خود را از این پیشنهاد اعلام می‌ کنیم.

در جزئیاتی که سال گذشته از لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ منتشر شد، بودجه ی امسال سازمان صدا و سیما ۵ میلیارد و ۲۸۹ میلیون و ۲۳۷ هزار تومان مشخص شده بود که بر این اساس بودجه ی سال ۱۴۰۱ این سازمان نسبت به سال قبل، رشدی ۵۰ درصدی داشته است.

این افزایش بودجه در حالی رخ داده که کیفیت پایین و ناکارآمدی تولیدات صدا و سیما که موجب کاهش مخاطبان تلویزیون شده در سال های اخیر همواره مورد انتقاد مردم و کارشناسان بوده است و حتی مسئولان و دست اندرکاران سازمان صدا و سیما نیز به آن اذعان داشته اند.

پیمان جبلی، رئیس جدید صدا و سیما اوایل اردیبهشت ماه امسال در دیداری که در سازمان صدا و سیما با جمعی از هنرمندان داشت، به کاهش مخاطبان تلویزیون اذعان کرد.

جبلی در اینباره گفت: «همه ی ما، چه شما به عنوان هنرمند، چه ما به عنوان مسئولین صدا و سیما، باید از خودمان بپرسیم چرا احساس علاقه‌ ای که مخاطب به هنرمندان و آثارشان داشت، کاهش یافته است؟ چرا بعضی آثار که در گذشته با هزینه‌ های کمتر ساخته می‌ شد، ماندگارترند؟ همه ی ما مقصریم و نمی‌ توانیم خودمان را تبرئه کنیم.»

دیجیاتو
۲۱ نظر

ورود

  • حسین اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۱

    بودجه مدارس و دانشگاه ها هم قطع بشه بدن به مردم، هرکس خواست بچه اش رو بفرسته مدرسه

    • روز اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۱

      اون که در عمل خیلی وقته شده. مدارس دولتی که اکثرا به بهانه های مختلف پول می گیرند از والدین. غیر انتفاعی ها هم که وضعشون مشخصه. دانشگاهها هم که فقط درصد کمی رایگانه بیشتر ظرفیت دانشگاهها یا شبانه است یا آزاد یا غیرانتفاعی و …
      اتفاقا برای این چیزها راحت از بودجه می زنند ولی عمرا برای صدا و سیما که ابزار اصلی پروپاگانداشون هست بودجه رو حذف کنند. هرچند اگر فقط قرار به حذف این ۵ میلیارد تومن باشه مطمئنا برای سازمان عریض و طویل صدا و سیما اصلا اهمیتی نداره. تعداد کارکنان صدا و سیما بیشتر از ۵۰ هزار نفره. این ۵ میلیارد تومن هزینه ناهار یک هفته کارمندها هم نمیشه. بودجه اصلی صدا و سیما در اصل از انحصاری هست که بهش دادند و پول هنگفتی که از تبلیغات به این وسیله در میاره.

  • سارا اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۱

    دقیقا

  • رجب صفروف اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۱

    ای آغا صداوسیمای میلی مثل چشم و گوش حضرات هست شعبه دوم راشا تودی روسیه هست.مگه کسی جرات داره نزدیکش بشه؟از نیروگاه هسته ای هم بیشتر حفاظت میشه.اختصاص بودجه صدا وسیما باسم صدا وسیما هست همش دست میدانه و اون مشخص میکنه کجا هزینه بشه جانم.

    • ب خرداد ۱, ۱۴۰۱

      پس میخواد به میل شماها یا منافقین اداره بشه .خب صدا و سیما مال همه مردم است. البته بجز شماها که آنتن ماهواره تون تو چاه توالت غربی ها و فراریان خارج نشین افتاده !!!!

      • رهگذر خرداد ۶, ۱۴۰۱

        اتفاقا برعکس!
        اکثر مردم ایران مخالف برنامه‌های ایدئولوژیک‌زده و پروپاگاندایی صدا و سیمای میلی هستند. برنامه‌هایی که جز دروغ و سانسور و تبلیغ ایدئولوژی پوسیده هدف دیگه‌ای ندارند

  • احمد اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۱

    منم موافق تقسیم بودجه صدا و سیما بین مردم هستم و هر کس خواست از برنامه های صدا و سیما استفاده کند کارت اعتباری بخرد اینطور حق به حق دار خواهد رسید

  • ارژنگ اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۱

    برای پیوستن به کارزار کجا رو باید امضا کنیم ؟ لینک ش رو بذارید .

  • سعید اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۱

    لطفا اصلاح کنید. بودجه صدا وسیما ۵ میلیارد تومان نیست. بلکه ۵۲۸۹ میلیارد تومانه. بالای جدول نوشته مبالغ به میلیون ریال هستند.

  • فاطمه اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۱

    هر زمان انگلیسی و جه انگلیس رو قطع کرد ایران هم بودجه صدا و سیما…

  • لکستان اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۱

    با سلام
    اگرچه سخنان آقای جهان آبادی به نوعی مطایبه است اما حقیقی در آن نهفته است .
    ۴۰ درصد مردم تلویزیون نمی بینند و بودجه ی ۲۸۵۰ میلیاردی حیف و میل میشه !
    سریال های ضعیف و برنامه های بی خاصیت و مدیران و مجریان نالایق مردم را از صدا و سیما دور کرده است.
    بهترین کار دادن بودجه آن به مردم است .

  • قاسم اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۱

    به نظر من طرح خوبیه، من که موافقم.

  • نیما اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۱

    این حکومت که جز حرف وادعا چیزی نداره حالا اگه زبونشم بسته بشه دیگه چی براش میمونه

  • زهرا اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۱

    بهتره یک کارزار راه بندازید برای حذف یارانه بنزین هواپیماها ک ۲۰ هزار میلیارد هست و فقط تو جیب اون ۴ درصدی میره ک سفرهای خارجی زیادی دارند.این بودجه خیلی بیشتر از بودجه صداسیما هست. ما ملت ایران نداریم پول ب این سفرها بدیم. چرا باید از جیب ما خرج این ۴ درصدیا بشه ک صداسیما نمیبینند و میرن کنسرت های خارجی رو میبینند؟

  • zahra80d اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۱

    بهتره یک کارزار راه بندازید برای حذف یارانه بنزین هواپیماها ک ۲۰ هزار میلیارد هست و فقط تو جیب اون ۴ درصدی میره ک سفرهای خارجی زیادی دارند.این بودجه خیلی بیشتر از بودجه صداسیما هست. ما ملت ایران نداریم پول ب این سفرها بدیم. چرا باید از جیب ما خرج این ۴ درصدیا بشه ک صداسیما نمیبینند و میرن کنسرت های خارجی رو میبینند؟

  • ت خرداد ۱, ۱۴۰۱

    وجدانا سعی کنید آزاد مرد باشید و هر چیز ناحقی را منتشر نکنید
    ابنفردی که این کارزار را نوشته مرغداری دارد و به جهت مقابله با طرح دولت این را نوشته نه اینکه دلش برای ملت یا برای صدا و سیما سوخته باشد یا قصد اصلاح برنامه های صدا و سیما را داشته باشد

  • سرباز انقلاب خرداد ۱, ۱۴۰۱

    کارزاری علیه انقلاب و ولایت یا کارزاری علیه صدا و سیما

    وقتی سالها است جریان نفاق و ضدانقلاب داخلی با کمک شبکه های ماهواره های دشمنان و منافقان خارج نشین دارن علیه صدا و سیما تبلیغ میکنند و میگن صدا و سیمای میلی ، معلومه که طرح چنین کارزاری در جهت همراهی با جریان عناد و‌ نفاق با جمهوری اسلامی و‌ خط ولایت انجام و منتشر شده و از جنس رسانه های منتشر کننده مثل اعتماد و آفتاب و .. کاملا میشه فهمید که چه افراد و ‌جریانهایی دنبال این طرح هستند و هدفشان مقابله با رسانه انقلابی و ایرانی است نه اصلاح آن یا رفع مشکلات آن.
    به همین دلیل تهیه این طرح و پیگیری و امضای آن خیانت به آرمان های امام و انقلاب و شهدا است و به نفع دشمن است.

    رسانه کارزار هم باید حق و باطل مطلبی را بسنجند بعد پیگیری کنند . وگرنه می‌شوند هیزم آور برای دشمن . پس آنها هم مسئول هستند.

    اگر جلوی اینها گرفته نشه فردا میگن بودجه سازمان های انقلابی کم یا حذف بشه و قدم قدم جلوتر میان.
    رهبر معظم انقلاب فرمودند خرمشهر ها در پیش داریم . این یکی شه .

    لذا از مؤمنین انقلابی می خواهیم که به هر شکلی که می توانند با چنین طرحی مخالفت کنند و طراح آن به عنوان ستون پنجم دشمن و خائن به انقلاب و کشور باید مورد پیگرد قانونی قرار بگیره .

    والسلام من اتبع الهدی

  • Hasan خرداد ۶, ۱۴۰۱

    بخدا قسم اگه بودجه صدا وسیما واقعا قطع شود بهترین کار است بودجه به صدا وسیما مخصوصا گزارشگران ریا کار ومجریان بی وجدان حرام است حرام حرام بودجه اونو بدن بفقرا

  • م درواری آبان ۱۰, ۱۴۰۱

    دشمن شماهستی که از مالیات ما مردم شکم شماها پرمیشه به شما بودجه میدن درست صحبت کردن و دروغ نگفتن و احترام به همدیگرو اول یاد بگیرید بعد در مورد این متن که برادرم حسین نوشته اظهار نظر کنید حسین مرغداری نداره ما ماهواره نداریم و الان هم حسین یکماهه بازداشت شده بخاطر یک انتقاد که حق هرکسی است.
    از امثال شما که باعث به زندان افتادن برادرم شدید به جدم اقا امام حسین شکایت بردم نفرین مادرم و خانواده ام پشت سر شماست