ماجرای ممنوع التصویری وریا غفوری چیست؟ + ویدئو

ماجرای ممنوع التصویری وریا غفوری چیست؟ + ویدئو

پس از صحبت های اعتراضی وریا غفوری، کاپیتان تیم استقلال درباره ی مشکلات معیشتی مردم ایران، گمانه زنی هایی درباره ی ممنوع التصویری وی مطرح شد.

هفته ی گذشته تیم استقلال پس از سال ها قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران شد اما وریا غفوری، کاپیتان استقلال واکنش متفاوتی به این اتفاق بزرگ داشت. او در اولین مصاحبه ی خود پس از قهرمانی تیمش، در برابر دوربین ها از مشکلات مردم گفت و به مسئولان اعتراض کرد.

وریا غفوری در پاسخ به سؤال یک خبرنگار درباره ی اینکه آیا فکر می کند قهرمانی استقلال می‌ تواند در وضعیت اقتصادی فعلی، طیف کوچکی از مردم را خوشحال کند، گفت: «همیشه وقتی صحبت از مسائل اجتماعی و مدنی می‌ شود فوتبال برای من دیگر اولویت نیست، برای من مهم است که از جایگاه اجتماعی که در آن قرار گرفته‌ ام استفاده کنم تا زبان هواداری باشم که با هزار بدبختی برای تشویق ما به استادیوم می‌ آید. من هر زمان که شرایط را می‌ بینم یا به آن فکر می‌ کنم واقعا ناراحت می‌ شوم و بغض گلویم را می‌ گیرد چون کاری از دست ما برنمی‌ آید، نمی‌دانم واقعاً چطور مسئولان این موقعیت‌ ها را می‌ بینند و شرمنده نمی‌ شوند. من الان می‌ دانم که در اهواز خیلی درگیری و مشکلات هست، خیلی اعتراض کرده‌ اند اما من امیدوارم این مسائل به بهترین نحو جمع شود و مردم ما به آن شکلی که لیاقتش را دارند زندگی کنند. عمرمان کوتاه است و ما باید سعادتمند زندگی کنیم. این حق مردم ایران است که سعادتمند زندگی کنند.»

این صحبت های وریا غفوری بازتاب زیادی در رسانه ها و شبکه های اجتماعی داشت و بسیاری از کاربران و چهره های مشهور به تحسین وی پرداختند.

اما چند روز بعد در برنامه تلویزیونی فوتبال برتر اتفاقی افتاد که شائبه ی ممنوع التصویری وریا غفوری را به دلیل صحبت های اعتراضی اش به وجود آورد. در این برنامه به قهرمانی استقلال در لیگ برتر پرداخته شد و به همین مناسبت تصویری از بازیکنان مطرح و تاثیرگذار این تیم بر روی صفحه نمایش برنامه به نمایش درآمد اما در کمال تعجب، خبری از چهره ی کاپیتان تیم، وریا غفوری در آن نبود.

این اقدام با انتقادات زیادی مواجه شد.

پس از این اتفاق فرهاد مجیدی، مربی تیم استقلال در کنفرانسی خبری در اعتراض به حذف تصویر وریا غفوری در برنامه فوتبال برتر، از پاسخ به سؤال خبرنگار این برنامه خودداری کرد.
مجیدی پس از پرسش خبرنگار این برنامه گفت برای شرکت در برنامه ی آن ها تحت فشار بوده، اما حاضر به پاسخگویی به سؤالات آن ها نیست. او گفت: «وقاحت در چه حد که عکس کاپیتان من را محو می‌ کنید؟ من هیچ وقت جواب شما را نمی‌ دهم.» مجیدی در ادامه گفت: «برخی مسائل را نمی خواهم بگویم اما در انتهای فصل در موردش صحبت می کنم.»

همچنین علی دایی، بازیکن سابق تیم پرسپولیس با انتشار تصویری از وریا غفوری در اینستاگرامش حمایت خود را از کاپیتان تیم استقلال ابراز کرد.

علی دایی در این پست نوشت: «ساکت کردن منتقد ،فقط و فقط پاک کردن صورت مساله است. مردم در سخت ترین شرایط اقتصادی هستند و باید به جای سرکوب، فکر اساسی برای حل مشکلاتشان کرد. فارغ از رنگ ها، از هر فردی که صدای مردمش است حمایت میکنم همانطور که در تمامی این سالها تلاش کردم حامی و صدای مردم سرزمینم باشم.»

این پست علی دایی با کامنت تشکر آمیز وریا غفوری همراه شد. او برای علی دایی نوشت: «همانگونه که خیلی‌ها را عاشق فوتبال کردید از جمله من، چراغ راه خیلی‌ها شدید در مسیر انسانیت. اسطوره‌ دوست داشتنی سایه‌ات مستدام.»

همچنین چند روز بعد، هواداران استقلال پیش از شروع بازی این تیم با آلومینیوم در ورزشگاه آزادی، در حمایت از وریا غفوری نام او را صدا زدند و به تشویق او پرداختند. البته صدا و سیما در پخش زنده ی بازی از نمایش این تشویق ها نیز خودداری کرد.

پس از این بازی، کاپیتان استقلال در برابر دوربین خبرنگاران حاضر شد و در پاسخ به سؤالی درباره ی حمایت هواداران تیم استقلال از او گفت: «نمی دانم چطور از هواداران تشکر کنم. واقعا نمی دانم؛ زبانم قاصر است که کلمات را برای این هوادار بیان کنم. فقط می توانم بگویم ممنون آن ها هستم. از مهر و محبت شان ممنونم. تا آخرین روزی که زندگی می کنم در ذهن و دلم می ماند.»

غفوری درباره ی صحبت های اعتراضی فرهاد مجیدی در کنفرانس خبری اش درباره ی حذف تصویر او در برنامه فوتبال برتر نیز گفت: «همانطور که هفته قبل گفتم، از آقا فرهاد تشکر می کنم. ایشان در حق ما فراتر از یک مربی بوده است. در این دو سالی که کار می کنیم همیشه از خودشان گذشتند تا تیم موفق باشد. از آقا فرهاد ممنونم و امیدوارم عمری باقی باشد تا لطف ایشان و زحمات ایشان را جبران کنم و بیشتر از قبل و بهتر از قبل با تمام وجودم برایش بازی کنم و موفقیت های بیشتری کسب کنیم.»

وریا غفوری همچنین درباره ی پست حمایت علی دایی از او گفت: «آقای دایی لطف داشتند. همیشه به ایشان ارادت داریم، او اسطوره بزرگی است و باید قدر چنین آدم هایی را همه مردم ایران بدانند.»

اما از قرار معلوم اعتراضات به حذف تصویر کاپیتان تیم استقلال و حمایت ها از او دست آخر صدا و سیما را مجبور به عقب نشینی کرد؛ برنامه فوتبال برتر در برنامه ی پنجشنبه شب خود، ۲۹ اردیبهشت ماه بالاخره اقدام به پخش تصویر وریا غفوری کرد.

این نخستین باری نیست که وریا غفوری با اظهارنظرهای خود خبرساز می شود. کاپیتان استقلال که به موضع‌گیری‌ های اجتماعی و سیاسی اش در خارج از زمین فوتبال شهره است، در سال های اخیر نسبت به مسائلی همچون سقوط هواپیمای اوکراینی، وقایع آبان ۹۸، مرگ دختر آبی و مشکلات اقتصادی و معیشتی واکنش‌ نشان داده است.

بیوگرافی وریا غفوری

وریا غفوری متولد سال ۱۳۶۶ در سنندج، در پست مدافع راست برای باشگاه فوتبال استقلال تهران بازی می کند و کاپیتان اول این تیم است.

غفوری فوتبال حرفه‌ای را سال ۸۶ از پاس همدان آغاز کرد. او سپس در تیم‌ های شهرداری تبریز، نفت تهران، سپاهان اصفهان و استقلال بازی کرده‌است. غفوری ۲۸ بازی ملی برای تیم ملی فوتبال ایران دارد.

وریا غفوری با مونا اردلان ازدواج کرده و پسری به نام رادین (متولد سال ۹۲) و دختری به نام بارین (متولد سال ۹۶) دارد.

وریا غفوری در کنار همسر و فرزندانش

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • ارسطو آذر ۸, ۱۴۰۱

    واااااآی که چقدرتحت تاثیر ادعاهای پوچ دلسوزی برای مردم ازسوی علی دایی،وریاغفوری و امثال ایشان قرارگرفتیم
    بعضی فوتبالیست ها مارخورده وافعی شده اند
    ظاهرفریبان منافق جمع کنید.این بساط شیادی تان را