بوتاکس چیست و برای چه مواردی استفاده می شود؟

بوتاکس چیست و برای چه مواردی استفاده می شود؟

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

بوتاکس 

نوعی سم بوتولینوم به نام بوتاکس که سبب فلج شدن عضلات در ناحیه تزریق شده و جوانسازی و از بین رفتن چین و چروک می شود.

بوتاکس برای چه مواردی استفاده می شود

تزریق بوتاکس هم برای زیبایی و رفع عیوب ظاهری مورد استفاده قرار می گیرد مانند: از بین بردن خط اخم ، خطوط پیشانی، خطوط پنجه کلاغی، از بین بردن خطوط کنار لب و بینی، بالا بردن نوک بینی و گوشه لب، بهتر شدن پوست پرتغالی چانه، بهبود خطوط گردن، هم خاصیت درمانی دارد برای بسیاری از مشکلات و بیماری ها مانند : کنترل تعریق زیاد کف دست و پا و زیر بغل، درد های میگرنی، روزاسه ، بیماری رینود، کنترل پوست چرب، کنترل ریزش موی هورمونی

 مراقبت های بعد از انجام بوتاکس

تا ۲۴ ساعت استحمام نکنید، روی محل تزریق نخوابید، از ماساژ و لمس ناحیه تزریق شده اجتناب کنید، تا چند روز از فعالیت های سنگین و ورزش پرهیز کنید، تا ۲۴ ساعت آرایش نکنید، در ساعت اولیه پس از تزریق از خم شدن و خوابیدن اجتناب کنید زیرا این کار باعث پخش سموم و ایجاد کبودی می شود، از قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید  به مدت طولانی خودداری کنید.

پی آرپی 

پی آر پی همان پلاسمای غنی شده از پلاکت که دارای میزان زیادی پلاکت است. فرآیند  پی آر پی به این صورت است که مقداری خون از خود فرد گرفته می شود و بعد از اینکه در دستگاه سانتریفیوژ به بهره برداری رسید و تعداد پلاکت ها به چند برابر افزایش یافت،  به سر فرد با استفاده از سوزن های مخصوص تزریق می گردد، این کار باعث می شود تا کلاژن سازی افزایش یابد وهمین طور موجب  می شود سلول های بافتی و پوستی تکثیر و تمایز پیدا کنند تا اگر زمانی به بافت ها آسیبی وارد شد مانع خونریزی  شوند و با ترشح پروئین موجب ترمیم بافت شوند و بافت بازسازی شود.

مزایای استفاده از پی آر پی

پی آر پی برای جوانسازی پوست مورد استفاده قرار می گیرد که شامل : رفع چین و چروک ها، گودی، پف و تیرگی زیر چشم ، جوانسازی دست ها، جای اسکار و آکنه موثر است، اما یکی از کاربردی ترین مزایای پی آر پی درمان ریزش مو می باشد، در افرادی که دارای ریزش موی آندروژنیک یا ریزش موی ارثی می باشند با انجام پی آر پی و با تغییر در چرخه رویش مو و تقویت فولیکول ها مو باعث قطع ریزش مو می شود.

هایفوتراپی 

دستگاه هایفو تراپی از طریق امواج اولتراسوند روی درم پوست (لایه میانی پوست) تاثیر می گذارد، حرارت امواج باعث تخریب سلول ها می شود و این امر باعث می شود تا کلاژن تحریک شود و افزایش کلاژن سازی باعث جوانسازی پوست و از بین بردن چین و چروک و شلی پوست می شود. امواج اولتراسوند تنها روی اپیدرم پوست یعنی لایه میانی پوست تاثیر می گذارند و هیچ آسیبی به اپیدرم (لایه سطحی پوست ) وارد نمی گردد. این روش مناسب افراد ۳۰ سال به بالا می باشد.

مزایای هایفو تراپی

از مزایای هایفو تراپی می توان به : بهتر شدن حالت الاستیسیته پوست، کاهش چروک های عمیق و از بین بردن چروک های سطحی اشاره کرد.

بدون نظر

ورود