جزئیات جدید از حادثه خونین ایلام / ششمین قربانی هم جان باخت

جزئیات جدید از حادثه خونین ایلام / ششمین قربانی هم جان باخت

چند روز پیش در تاریخ ۲۸ اردبیهشت در اداره کل اموال و املاک بنیاد مستضعفان استان ایلام یک حادثه تیراندازی اتفاق افتاد که در پی آن ۶ نفر از کارکنان این اداره کشته و ۵ نفر مجروح شدند.

در همین راستا عبدالوهاب بخشنده، دادستان استان ایلام به تشریح جزئیات این حادثه خونین پرداخت. او گفت: از آنجایی که ضارب از کارکنان این اداره بوده برای ورود به ساختمان با مانعی روبه‌رو نشده و نکته مهمی که در حادثه تیراندازی ساختمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان به درستی بیان نشده استفاده از کلمه «گروگانگیری» است.

بخشنده با بیان اینکه ضارب هنگام ورود به ساختمان، دو قبضه نارنجک و یک سلاح گرم را در کیسه برنج مخفی کرده بود، گفت: «ضارب کارکنان را از طبقه همکف به بالا هدایت کرد و پس از حضور در طبقه دوم با درِ بسته اتاق مدیر مواجه شد. یکی از کارکنان به قصد میانجی‌گری سعی در متقاعد کردن مدیر داشت که تلاشش ناموفق بود. پس از اینکه ضارب از باز شدن در اتاق مدیرکل ناامید شد، ضمن شکستن بخشی از در، نارنجک را به داخل اتاق مدیر هدایت کرد که موجب مصدوم شدن مدیر این سازمان و خانمی که به اتاق او پناه برده بود شد.

بخشنده به فاصله زیاد میان درِ اتاق تا میز مدیر اشاره کرد و گفت بر اثر انفجار نارنجک، مدیر از ناحیه ران و خانم همکار از ناحیه فک دچار آسیب‌دیدگی شدند.

گفتنی است ایلام فریادی زاده، مدیر کل وقت این اداره که در جریان این حادثه با پرتاب خود از ساختمان دچار جراحت شده بود، یک روز بعد عزل و علیرضا رستم بیگی به عنوان سرپرست دفتر نمایندگی اموال و املاک استان ایلام معرفی شد.

دادستان استان ایلام ادامه داد: «به گفته مجروحان این تیراندازی، ضارب با این تصور که مدیر را کُشته، با کلاشینکف به سمت کارکنان شلیک کرد که سه نفر از آنها در محل حادثه و سه نفر در بیمارستان جان باختند.

او درباره نحوه مرگ ضارب گفت: بر اساس گفته‌های مجروحان این حادثه، ضارب پس از تیراندازی به‌سمت کارکنان و تنگ دیدن عرصه توسط پلیس به خود شلیک کرده و به زندگی‌اش پایان داد که جزئیات بیشتر پس از بررسی پزشکی قانونی، نظر بازپرس ویژه قتل و تصاویر دوربین‌های محلی اعلام خواهد شد.

عبدالوهاب بخشنده با اشاره به پرداخت به‌ موقع حقوق کارکنان این اداره، دلیل این تیراندازی را اختلافات شخصی بیان کرد و گفت بررسی کارشناسی درباره دلایل احتمالی این حادثه توسط بازپرس ویژه قتل و دو معاون دادستان در حال پیگیری است و نتیجه نهایی پس از بررسی تصاویر دوربین‌ها، ریز مکالمات و اظهارات مجروحان و نظر کارشناسان جنایی مشخص خواهد شد.

پیش از این نیز بنیاد مستضعفان در بیانیه‌ای گفته بود فرد ضارب از کارکنان پیمانکاری اداره کل اموال و املاک بنیاد مستضعفان در ایلام بوده که از مرداد ۹۷ به عنوان نگهبان مشغول به فعالیت بوده است و به هیچ وجه موضوع تعلیق از کار یا اخراج او مطرح نبوده است. او روز قبل از حادثه حقوق اردبیهشت ماه خود را نیز دریافت کرده بود.

بخشنده به حضور به‌موقع نیروی انتظامی در محل حادثه اشاره کرد اما گفت اورژانس اجتماعی و اورژانس ۱۱۵ دیر به محل حادثه رسیدند که دلایل این موضوع در دست بررسی است.

او در پایان با اشاره به بالا گرفتن شایعات پیرامون این حادثه در فضای مجازی گفت: «بخش عظیمی از مطالبی که در فضای مجازی در خصوص این حادثه منتشر شده سندیت نداشته و قابلیت پاسخگویی ندارد. باید اجازه داده شود کارشناسان ویژه دستگاه قضایی با اطمینان خاطر تمامی جزئیات را بررسی کنند. این اطمینان خاطر را به شهروندان می‌دهیم که دستگاه قضایی تمام توان و تلاش کارشناسی خود را برای بررسی زوایای این حادثۀ غم‌انگیز بدون اغماض‌ و کوتاهی به‌کار خواهد گرفت و نتیجه را بدون کم‌وکاست به اطلاع عموم‌ خواهد رساند.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود