روایت مشاور تیم ملی وزنه برداری زنان از پناهندگی یکتا جمالی : «آدم ربایی‌ کلاسیک بود»

روایت مشاور تیم ملی وزنه برداری زنان از پناهندگی یکتا جمالی : «آدم ربایی‌ کلاسیک بود»

ماجرای خروج یکتا جمالی ملی پوش وزنه برداری زنان ایران از محل حضور تیم در مسابقات قهرمانی جهان در یونان در روزهای اخیر بسیار خبرساز شده و بار دیگر شاهد پناهندگی یکی از چهره های آینده دار ورزش کشورمان بودیم. اکبر خورشیدی فر مشاور فنی وزنه برداری زنان ایران در مصاحبه ای به بررسی زوایای مختلف پناهندگی یکتا جمالی به آلمان پرداخته است که شرح آن را در ادامه آورده ایم.

روایت مشاور تیم ملی وزنه برداری زنان از ماجرای پناهندگی یکتا جمالی
اکبر خورشیدی فر مشاور فنی وزنه برداری زنان

تعداد نفرات همراه ورزشکاران اعزامی به یونان در ۲ هفته گذشته به سوژه برای منتقدان تبدیل شده؛ انتقاد سازنده را با دل و جان می‌پذیریم اما انتقاد با تخریب و توهین فرق دارد. کسانی که شمار همراهان را برجسته کردند آیا می‌دانند طبق قانون هر ورزشکار می‌تواند سه مربی را به همراه داشته باشد. این یک واقعیت در مسابقات جهانی و بین‌المللی است. در پشت صحنه و اتاق گرم یک مربی نمی‌تواند هم کُوچ کند و هم در کنار تابلو باشد. باید حداقل ۲ نفر در کنار ورزشکار باشند. برای اعزام به یونان من به عنوان مشاور، خانم عبدالمالکی به عنوان سرمربی زنان و سعید علی‌حسینی به عنوان سرمربی مردان اعزام شدیم. نماینده حراست نیز در تمام سفرها هستند که امر تازه‌ای نیست.

برخی تصور می‌کنند که از میان روسای فدراسیون کشورهای مختلف تنها علی مرادی به یونان رفته است اما در آن کشور روسای فدراسیون کشورهایی مانند آلمان، فرانسه، گرجستان، عربستان، عراق و شمار زیادی از کشورها حضور داشتند. حضور مرادی در یونان برای ما نعمت بود زیرا به خاطر دیر رسیدن روادید، مشکلات زیادی در آن کشور داشتیم. اگر رایزنی مرادی نبود شاید برای گرفتن هتل نیز با مشکل مواجه می‌شدیم. چند ساعت در فرودگاه بودیم که با رایزنی علی مرادی با مسوولان فدراسیون بین‌المللی مشکل حل شد. او در سطح جهان شخصیت مورد احترامی است. برخی به دنبال آن هستند که وی را تخریب کنند اما مرادی که سال‌ها دبیرکل وزنه‌برداری آسیا بود اکنون اعتبار ورزش ایران به شمار می‌رود. چرا واقعیت‌ها را وارونه جلوه می‌دهیم چرا از تعاملات رییس فدراسیون وزنه‌برداری با مقامات جهانی سخنی به میان نمی‌آید؟

روایت مشاور تیم ملی وزنه برداری زنان از ماجرای پناهندگی یکتا جمالی

بحث سرپرستی نیست آوردگاه‌های جهانی جایی برای تعامل کشورها در رشته‌های مختلف به شمار می‌رود در این مسابقات نیز علی مرادی با استفاده از ظرفیت‌هایی که دارد رایزنی‌هایی را انجام داد. تعامل ورزشی بین کشورها در این مسابقات به وجود خواهد آمد و مرادی نیز توانایی خوبی در برقراری ارتباط با دیگران دارد. او صاحب کرسی بین‌المللی بوده و این یک حُسن برای رییس فدراسیون به شمار می‌رود. نباید عامدانه دست به نقد بزنیم. هیچ مجموعه‌ای خالی از ایراد نیست اما در فدراسیون کارهای مثبت زیادی انجام شده که برخی آن را نمی‌بییند. نمی‌دانم چرا منتقدان امروز رییس فدراسیون حضور مسوولان ورزش کشورهای صاحب نام در مسابقات جهانی را نمی‌بینند. اینکه مسوولانی از اروپا، آمریکا و کشورهای صاحبنام در یونان حضور داشتند ایراد محسوب می‌شود؟

من نمی‌دانم از چه حرف می‌زنند. ریحانه طریقت ادعا کرده که عده‌ای در وزنه‌برداری زنان نابود شدند. منظور ایشان چه کسی است. باید به درستی اعلام کند. ما هر دختر علاقمند به رشته وزنه‌برداری را به اردو دعوت کردیم و اعزام نیز صورت گرفت. از دل همین اردوها یکتا جمالی و غزاله حسینی به جهان معرفی شدند. الهام حسینی تا یک‌قدمی مدال رفت و پریسا جهانفکریان نیز سهمیه المپیک کسب کرد. اگر اعزام به گزینشی‌های المپیک نبود چگونه سهمیه به ایران می‌رسید؟ برخی شاید نخواهند فعالیت ورزشی خود را در این رشته ادامه دهند، نمی‌توانیم به زور آنان را نگه داریم. در ضمن تا رسیدن به قله قهرمانی هر رشته‌ای ریزش زیادی خواهد داشت و وزنه‌برداری زنان از این قائده مستثنی نیست. تنها عده کمی به سکوی جهانی و آسیایی می‌رسند. در چند سال گذشته وزنه‌بردارانی که رکورد خاصی از خود به جای گذاشتند به تیم دعوت شدند. برای دختران وزنه‌بردار امکاناتی فراهم کردیم.

نمی‌دانم از کدام شرایط گلایه داشته، اگر منظور خوابگاه بود که ما شرایط بسیار خوبی را برای دختران فراهم کردیم. در این خوابگاه‌ها هم جمالی حضور داشت و هم الهام حسینی که مدرک تحصیلی دکترا دارد. در بخش تغذیه هم هیچ تفاوتی بین غذای یکتا جمالی با کیانوش رستمی، رسول معتمدی و علی داودی وجود نداشت. خانم جمالی چرا نمی‌گوید که ما به وزنه‌برداران مرد یک میلیون و ۸۰۰ و به وزنه‌برداران زن یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پرداخت کردیم. آیا این را هم تکذیب می کند؟ قهرمانی که در اردو باشد حقوقش پرداخت می‌شود. در بخش تغذیه جمالی در هر وعده غذایی۲ پُرس دریافت می‌کرد و غذای وی هیچ تفاوتی با بزرگان این رشته در بخش زنان و مردان نداشت. چرا باید سیاه نمایی کنیم؟

روایت مشاور تیم ملی وزنه برداری زنان از ماجرای پناهندگی یکتا جمالی

جمالی اکنون به دنبال تخریب یک کشور برای بزرگ کردن خودش است. برخی حرف‌ها به دلیل عقده‌های فردی و اجتماعی است. او به خارج رفته و نیاز به این حرف‌ها دارد اما واقعیت امکانات و شرایط اردوهای ما کاملا مشخص است.جمالی در حالی از شرایط و امکانات گلایه دارد که با همین امکانات نایب قهرمان جهان شد. سیاه‌نمایی اکنون در دستور کار جمالی قرار گرفته و او برای گرفتن تابعیت به این ترفند روی آورده است. رفتار خودسرانه جمالی ۴۰ وزنه‌بردار زن را مایوس کرده و اعزام دختران ایرانی به مسابقات قهرمانی آسیا را در هاله‌ای از ابهام قرار داد. واقعیتی که وجود دارد این است که دختران این رشته با من در ارتباطند و آنها مایوس هستند. امیدوارم که با کمک وزارت ورزش بتوانیم این قضیه را جمع کنیم.

جمالی در یکسال گذشته چهار سفر خارجی داشته و همه در اردو به وی احترام می‌گذاشتند. من او را به مانند دخترم دوست داشتم و حتی من را پدر خطاب می‌کرد. اصلا قرار بر مهاجرت وی نبود اما تصمیمی گرفت که همه را تحت تاثیر قرار داد. متاسفانه هیچکس به وی شک نکرد. چند هفته قبل از اعزام نیز بحث عروسی خواهرش با من مطرح کرد و به دنبال مرخصی بود. ما حتی زمان اردوها دختران را به مجموعه‌های گردشگری می‌بریم تا تحت تاثیر فشار روانی اردو نباشند. رفتار هیچ کسی با جمالی بد نبود اما وی از طریق فضای مجازی نقشه فرار خود را آماده کرده بود.

گذرنامه جمالی تا روز مسابقه در دست ما بود و روز مسابقه به خاطر وزن‌کشی و تست دوپینگ به او تحویل دادیم تا همراه داشته باشد. متاسفانه فرصت نشد بگیریم و این موجب شد تا وی تنها گذرنامه و مدال را به همراه خود ببرد. البته اگر گذرنامه هم نبود وی با رابط خود فرار می‌کرد. شیوه انتقال جمالی به آلمان بیشتر شبیه به آدم ربایی‌های کلاسیک بود و باید این مهم از طریق مجامع بین‌المللی پیگیری شود. سود و زیان این فرار به خود جمالی بازخواهد گشت اما او رویه بد سیاه نمایی را در دستور کار قرار داده که بی‌انصافی محض نسبت به ورزش ایران است. وی در حالی از تبعیض گلایه دارد که از طریق استعدادیابی به ورزش جهان معرفی شد.

بله همه فرار یکتا جمالی را می‌بینند و کسی از شناگر جوانی که نابغه این رشته در ایران بود سخنی به میان نخواهد آورد چون آنجا منتقدان به دنبال تخریب نیستند. کسانی که در چند سال گذشته از فدراسیون جدا شدند به دنبال انتقام هستند. انتقام از ورزش ملی کار درستی نیست. ما انتقاد را با دل و جان می‌پذیریم اما تخریب و انتقام مقوله‌ای متفاوت است. روند مهاجرت یا فرار ورزشکاران زیاد شده باید ریشه یابی شود با انتقام کار به جایی نخواهد رسید.

بیشتر بخوانید:

یکتا جمالی پناهندگی اش به آلمان را تأیید کرد؛ روایت سرمربی وزنه برداری زنان از ماجرا

دختر تاریخ ساز وزنه برداری به ایران برنگشت؛ آیا یکتا جمالی پناهنده شد؟

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۲۸ نظر

ورود

  • سلطان غم خرداد ۳, ۱۴۰۱

    سلام.این دختر بزرگترین خیانت کرد به مملکتش.این دختر که ابرو یک کشوررازیرسوال برده بایدازطریق دادستان وقضاموردپیگیری قرارگیردنمیشود به خاطر یه نفرابرو چندین وچندساله یه کشورزیرسوال برود.اونم به خاطر نظرات یامشکلات یه نفرکه ادعامیکند که ایران بداست امکانات ندارد اگه ایران بده وامکانات نداشته توچطوری یکتاجمالی شدی؟خدالعنت کنه هرکسی خون هزاران شهیدونادیده میگیره ودل دشمنان ایران روشادمیکنه.خانوم جمالی تو اگه میخواستی بری دنبال خوشگذرانیهای خودت این راهش نبودکشورت تخریب کنی.البته ایران بزرگترازاین حرفات که امثال توبخواهندتخریبش کنند.راهی انتخاب کردی ورفتی که اخرش ندامت وپشیمانی نیست.توپشت کردی به مملکت ومردمت.توبدون مردمت اگه بزرگترین افتخارات کسب کنی اگه زن اول دنیاهم بشی ارزش پوست پیازهم نداره.ورزشکارها داشتیم به خاطر وطنشون ازمدال گذشتن ازپول ودارایی گذشتن ولی مملکت ومردمشون رونفروختن به اجنبی.تواینقدمغزت کوچکه هیچی نشده وطن فروش شدی.باباحونت هم تهدیدکرده ماطایفه بزرگی هستیم قشون کشی میکنم واسه تهران ببینم دخترم کجاست من دخترم میخوام.این طرز تفکرابویه.زاده این ابوی چی شود.خخخخخ

    • حمیداجرائی خرداد ۳, ۱۴۰۱

      جناب سلطان غم خزعبلات شما دیگه خریدار نداره کجا دیدی وزنه بردار با صدکیلو لباس وزنه بزنه کجا دیدی یه حراست بزارن بالاسرت حتی تا پشت دستشویی دنبالت بیاد یه چی فقط بهت میگم کلا حکومت و نظامی که مشروع نباشه اینطوری آقا بالاسر میزاره سر مردمش وورزشکاراش چون بر حق نیست وگرنه منطق وعقلانیت نیاز به زور نداره لطفا کمی روی وجدان نداشته ت کار کن

      • یگانه خرداد ۳, ۱۴۰۱

        دم شما گررررم

      • ناشناس خرداد ۳, ۱۴۰۱

        این خانم حالا که رفته خارج ومیخواد اقامت بگیره مجبوره این حرفارو بزنه مجبوره علیه کشورش دست به تخریب وبدگویی بزنه چون اگه اینکارو نکنه اونجا کارش راه نمیافته مشکل اصلی این دختر حجاب بوده وبقیه موارد که به ماغذا نمیدادنو امکانات نبودو این حرفا همش دروغ محضه اگه راست میگه پس چطوری تونست به قهرمانی جهان برسه باشکم گشنه وبدون امکانات.. چطور میشه آخه همچین هیکل گنده ای به هم زد به قول خودشون هروعده دو پرس غذا کوفت میکرده ازظاهرشم بعید نیست ولی چون میخواست بره خارج واز حجاب داشتن راحت بشه این مزخرفاتو مجبوره سرهم کنه وگرنه برش میگردونن…الان مجبوره هرکاری اونا میگن بکنه وطن فروشی کنه هرحرفی اونا میخوان بزنه فقط بخاطره اقامت گرفتن
        دردو بلای ورزشکاران باغیرت کشور مثل حسین رضا زاده کیانوش رستمی مهرداد سلیمی و…بخوره تو سرش

        • آرش کمانگیر. خرداد ۴, ۱۴۰۱

          تواونجابودی دیدی دروغ میگه ازخودت حرف میزنی اکثرورزشکاران واونایی که پناهنده شدن ازهمین وضعیت ناراحت بودن رفتارباورزشکاران خارج ازایران بسیارزشت ودیکتاتوریست والااگه مشکلی نباشه مگه مریضه بره پناهنده بشه میگفت تمام تیمهابراخودشون میرن گردش وخریدبعدمارابزورمیبرن دعای توسل ویابزورتوخوابگاه حبس میکنن اگه یه نفریا۲نفرپناهنده شده بودن حق بااینهاست الان بشین حساب کن چندنفرتاامروزرفتن اوناییم که نرفتن الان مدشده میرن تابعیت میگیرن پسرجان زودقضاوت نکن به دیگران نیزتهمت نزن بروتوشرایط قراربگیربعدقضاوت کن!!!

      • ناشناس خرداد ۳, ۱۴۰۱

        این دختر عشق خارج رفتن داشته وگرنه حالا به فرض که ورزش کشور امکانات نداشت یاکلا فدراسیون خوب نبود خب دیگه ادامه نمیدادی پدر مادرتم بد بودن که بی خبرازشون فرار کردی رفتی کسی که به این راحتی قیده خانوادشو میزنه چه ارزشی برای مملکتش قائله؟؟؟

      • ناشناس خرداد ۳, ۱۴۰۱

        صدکیلو لباس؟!!!!!! مگه زره آهنی تنش میکرده که صدکیلو لباس داشته اگه زره هم میپوشید صدکیلو نمیشد یه چیزی بگو که خنده دار نباشه دیگه یه متر پارچه که اونقدرا وزن نداره اونم برای یه ورزشکار وزنه برداری !!!!

      • ناشناس خرداد ۳, ۱۴۰۱

        فعلا چرت و پرتارو تو میگی با همین لباسا دوبارمدال آورده ها لی بندو بتری هاتون نزارین منطق مگه به جز ایران ما کم کشور بالباس داریم کم مسلمان ورزشکار در حهان داریم

    • ایرانی خرداد ۳, ۱۴۰۱

      خیانت رو آن دختر نکرده خیانت رو مسولین این مملکت به جوانان کردند که مجبور میشود ترک دیار کنند تو این چند سال چقدر نخبه و ورزشکار از ایران مهاجرت کردند چرا اونموقع ساکت بودید ولی این یکی بهتان فشار امده.
      وقتی در ایران همه چی مهیا باشد هیچ انسانی مهاجرت نمیکند.
      وقتی تمامی مسولین فرزندانشان مقیم اروپا و امریکا هستند صدات در نمیاد
      کمی انصاف و وجدان داشته باش

    • فریاد سادات خرداد ۴, ۱۴۰۱

      اون آبرویی که تو داری میگی دقیقا همین شماها برباد دادینش همه دنیا هم می‌دونه مشکل ایران مردمش هستن یا حکومتش،،پس قضاوت رو بزار بر عهده همون خارجی ها

  • حمید خرداد ۳, ۱۴۰۱

    دختری که این لباسها راپوشیدودراین جلسات وتمرینات شرکت کردنبایدازاوانتظارِحیاداشت.

    • یگانه خرداد ۳, ۱۴۰۱

      ببخشد آقا یادمون نبود..
      از این ب بعد با چادر میریم وزنه میزنیم تا شما چشم ناپان و کوته فکران خیال بد نکنید

      • آرش خرداد ۳, ۱۴۰۱

        جناب اجرایی، اتفاقا اونی که خریدار نداره مزخرفات شما و امثال شماست که عادت کردید با دروغ گویی و خیال پردازی خودتون و افکار بی ارزشتون رو موجه جلوه بدید،شما ا کجا تشریف آوردی و سطح سوادت در حد هست که لباس ورزشکاران خانم که در نهایت یک کیلو هم نیست ۱۰۰ کیلو معرفی میکنید؟ تا بحال ورزش های دیگه رو ندیدید انگار؟کجای دنیا بجز ورزش شنا لخت در میدان حاضر میشن که در وزنه برداری حاضر بشن؟حتی ورزشکاران مرد هم در بسیاری از رشته ها لباس کامل دارند.شما اگر با حجاب مشکل داری نیازی نیست مثل هم پالکی های خودت دروغ پردازی کنی،در همین رشته و دیگر رشته های ورزشی صدها ورزشکار زن مسلمان با لباس و حجاب کامل شرکت میکنند و به حجابشون افتخار میکنند.فکر کنم اگر شما مسئول بودید رشته هایی مثل رگبی و حاکی روی یخ و ورزشهای زمستانی رو بواسطه حجم لباس بیش از نیم تن بازد تعطیل میکردید

      • آرش خرداد ۳, ۱۴۰۱

        شما یه لطفی به خودت و همه بکنی و اظهار نظر نکنی کفایت میکنه.وزنه زدن با چادر باشه طلب ما.شما که درکت نمیرسه منظور طرف از یه جمله رو تجزیه تحلیل کنی ،نظر دیگران رو‌نقد هم میکنی،طرف به بهانه حجاب و نبود امکانات به کشورش و حتی شما با همین درک‌ پایینه خیانت کرده و سالها از بیت المال استفاده کرده به اینجا رسیده و بعدش ول کرده رفته ،امثال تو ازش حمایت میکنید،بیش از یک‌میلیارد مسلمان در دنیا داریم که بعضا زنان مسلمان با حجاب و پوشش کامل و با افتخار در رشته های مختلف شرکت میکنند و قهرمان هم هستند.چرا اونها ازین بهانه های مزخرف نمیارن؟یه رشته هایی مثل جودو و خیلی از ورزشهای رزمی،لباسهای ضخیم به تن آرند و خیلی اوقات حتی آقایون سربند یا کلاه به سر دارند،اگر حرف امثال شما درست باشه پس اینها چطور ورزش میکنند؟ورزشی که توش برهنگی نباشه ورزش نیست؟

        • آرش کمانگیر. خرداد ۴, ۱۴۰۱

          توحالاحرص نخورشیرت خشک میشه شرایط اردوهای ایران بشدت امنیتی وزجرآوره توکه نرفتی زودقضاوت نکن اوناکشورای دیگه هم نگاه میکنن وقتی بزورمیبرنت نمازودعای توسل ودعای کمیل آخروعاقبتشدهمینه بیخودی هی حرف مفت نزن شلوغشم نکن مردک بیکار!!!

  • ناشناس خرداد ۳, ۱۴۰۱

    این دختر عشق خارج رفتن داشته وگرنه حالا به فرض که ورزش کشور امکانات نداشت یاکلا فدراسیون خوب نبود خب دیگه ادامه نمیدادی پدر مادرتم بد بودن که بی خبرازشون فرار کردی رفتی کسی که به این راحتی قیده خانوادشو میزنه چه ارزشی برای مملکتش قائله؟؟؟

    • ناشناس خرداد ۳, ۱۴۰۱

      یه عده جونشون رو برای وطن فداکردن اونوقت یکی مثل این بخاطره شکمش که کم غذا بهش میدادن کشورشو فروخت به بیگانه!!!!! حالا تامیتونی اونجا غذا بخورو بی حجاب بگرد که عقده هات خالی شه

      • mahdirezaei خرداد ۴, ۱۴۰۱

        … نکنید همون عده الان از ثروت ایران میخورن میخابن ورزشکاری که نون گیرش نیاد بهتره از این خراب شده بره فسیل زادهای عقب مانده

  • کارآزموده خرداد ۳, ۱۴۰۱

    یک سوال از خانم یکتا جمالی:
    خانم جمالی خجالت نمی کشی؟؟؟
    می ارزید؟؟؟؟

  • خله خرداد ۳, ۱۴۰۱

    بابا مام امکان شو نداریم والا میزفتیم تو مملکتی که حقوقت ده درصدی اضافه بشه ومخارج سیصد درصدی چگونه زندگی کنیم یه سری بیخود حرافی میکنن

  • هیوا خرداد ۳, ۱۴۰۱

    بهتر چرت و پرت نگید نه این خانم عشق رفتن به خارج داشته و نه داره دروغ میگه کسانی که دروغ میگند مسولین گشور مون هستند که جوان های این کشور رو تخریب کردند خیلی خوب کاری کرد که رفته من خیلی خوشحالم یه تو دهنی زد به اونایی که خیلی ادعاشون میشه مدیر و مسولین ورزشی که فقط دنبال باند و باند بازی هستند دمش گرم که تو این سن سال جرات داشت فرار کرد منم بودم میرفتم کشوری که توش هیچ کس امنیت شعلی مالی و ورزشی نداشته باشه باید رهاش کرد

  • ناشناسم خرداد ۳, ۱۴۰۱

    این خانم بخاطر حجابش ازایران رفته یک عکسی ازخودش درحال تمرین کردن بایک زیرپوش وموهای بسته شده به بالا گرفته که بگه من همون روز اول تمریناتم رو شروع کردم ولی برای کمپ پناهندگان افغانی ایرانی. گرچه اولشه سوژه رو آخر پائیز میبینند

  • شاهرخ10 خرداد ۳, ۱۴۰۱

    وطن فروش باید محکوم بشه

  • آرش خرداد ۳, ۱۴۰۱

    صد و‌پنجاه سال قبل یه خانم ۲۵ ساله فرانسوی با امکانات کم اون زمان و نبود راههای مواصلاتی،میاد ایران و بخشی از آثار تخت جمشید و دیوارهای اون رو با اون امکانات ضعیف از کشور ما به سرقت میبره و ماه ها مشقت رو برای انتقال این آثار به فرانسه تحمل میکنه که امروز موزه لوور پاریس بشه یکی از بزرگترین مراکز جذب توریست و درآمدزایی برای فرانسه و همت بلند زن ها و مردان این کشور به رخ جهانیان کشیده بشه.اون وقت توی کشور ما با ادعای تاریخ و فرهنگ چندهزار ساله،افرادی مثل یکتا جمالی بی غیرت و وطن فروش،از امکانات هر چند ضعیف این کشور استفاده کردند تا به اینجایی که هستند رسیدند،و به محض اینکه یک مدال کسب کردند و به شهرت نسبی رسیدند،به بهانه های غیر قابل توجیه ،به ایران و ایرانی خیانت میکنند و به طمع زندگی بهتر به کشور خودشون خیانت میکنند.انگار قراره تا آخر عمر قهرمان باقی بمانند و مدال بیارن،غافل از اینکه عمر ورزش حرفه ای در بهترین حالت به ۱۰ سال هم نمیرسه و بعدش مثل تفاله کنار گذاشته میشن و نا راه پس دارند نه راه پیش.و همین تفاوت بزرگ راز موفقیت و‌پیشرفت اروپاییها و درجا زدن و پس رفت ما ایرانیها با این همه ادعاست.اکثر ما ای اینها علیرغم ادعامون کمترین عرق ملی رو داریم.و این بی غیرتی در برخی از اقوام به قدری زیاد هست که در تقابل با قومی دیگر ، در استادیوم ها دوش به دوش اعراب خلیج فارس رو خلیج عربی صدا میزنند.

  • حمید خرداد ۳, ۱۴۰۱

    سلام روی سخن من با مسئولین است چرا چنین افراد بی شخصیتی را به اردوی تیم ملی دعوت می کنید؟ چرا الان به خانواده بی شخصیت او اجازه نیز داده اید طلبکارانه صحبت کنند و طلبکار نیز بشوند؟
    و بگویند شما دختر ما را برده اید چرا او را بر نگردنده اید!
    من حاضرم عواقب دنیا و آخرتش را بپذیرم این خانواده سیاه بازی می کنند و کاملا در جریان رفتم و برنگشتن او بوده اند و الان دست پیش را گرفته اند که پس نیفتند!!
    این دختر و امثالهم فکر می کنند عددی هستند!
    این ها عده ای بی شرف هستند که به مردم خیانت کرده و با پول آنها به خارج از کشور رفته اند!
    اگر ایشان شرف می داشت رسما از ایران خارج می شد و خرج سفرش را نیز خودش می پرداخت

  • مهدی خرداد ۴, ۱۴۰۱

    آب رو بریزین اونجایی که میسوزه

  • وریا خرداد ۴, ۱۴۰۱

    آفرین به این دختر با دل و جرأت ??

  • مجیید خرداد ۴, ۱۴۰۱

    ببین‌خیلی‌هوا‌برداشته،جوگیرشدی،ایران‌سرتاپاش‌بدشده،داریم‌تحملش‌میکنیم،درضمن‌خانم‌جمالی‌خوب‌کاری‌کرد،دمش‌گرم‌منم‌بودم‌همینکارامیکردم،حرف‌حق‌دارد‌میزند،حقیقت‌تلخ‌است،درک‌میکنم،میگن۲۹روز‌رمضان‌یه‌روزشم‌شعبان،چیه‌همش‌به‌به‌چه چه لاف‌کنی‌انگل‌زادها‌دیدی‌فکر‌کردی‌جای‌خبری