واکنش ترانه علیدوستی به ماجرای دستگیری تهیه کننده سریال «شهرزاد» + ویدیو

واکنش ترانه علیدوستی به ماجرای دستگیری تهیه کننده سریال «شهرزاد» + ویدیو

ترانه علیدوستی که همراه با دیگر عوامل فیلم «برادران لیلی» در جشنواره کن حضور یافته، در جریان نشست خبری این فیلم به سوالی در مورد سریال شهرزاد و ماجرای پولشویی و دستگیری تهیه کننده آن، محمد امامی، واکنش نشان داد. علیدوستی در بخش هایی از این نشست خبری چنین گفت:

اتفاقات شهرزاد یک تلنگری به همه ما بود. شاید کسی بعد ۶ سال باور نکند اما من با آقای امامی در پایان فصل اول «شهرزاد» تازه آشنا شدم یعنی از حضور این آدم خبر نداشتم و با تهیه‌کننده دیگری قرار‌داد بستم و همه این اتفاق‌ها بعدش افتاد اما من اصلا توجیه نمی‌کنم.

وظیفه همه ما بود که می‌دانستیم و این کار را نمی کردیم اما صادقانه می‌گویم که نمی‌دانستیم. پای همه هزینه‌هاش هم ایستادیم همه حرف‌هایش هم شنیدیم و برای همه ما خیلی بد شد اما در کنارش توجه داشته باشید یک سریالی پنج برابر سرمایه‌اش را به همان آدم برگردانده و شما چرا سوالتان از من می‌پرسید.

آن پول و سودش دست من نیست. من دستمزدی را گرفتم که نجومی نبود و در هر کار دیگری می ‌گرفتم. سود اون پول دست آن آدمه و آن آدم الان زندانه.

محمد امامی، تهیه کننده سریال شهرزاد در جلسه ی دادگاه خود گفته بود: «من به بیت‌المال یک ریال بدهکار نیستم که هیچ طلبکار هم هستم!». محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینما است که در سال‌ های اخیر نامش با فساد کلان اقتصادی در صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه گره خورده بود. او در سال‌ های اخیر چند باری به همین اتهام بازداشت شده بود. «تابو» خسرو معصومی، «ابد و یک روز» سعید روستایی، «خوب بد جلف» پیمان قاسم‌خانی و «کاناپه» کیانوش عیاری با سرمایه ی او ساخته شده‌ اند.

امامی در ساخت سریال محبوب «شهرزاد» به کارگردانی حسن فتحی نیز به عنوان یکی از تهیه کنندگان فعالیت داشت. هادی رضوی نیز که از محکومان پرونده ی فساد در بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان است، تهیه کننده ی دیگر سریال شهرزاد بود. رضوی به خاطر این پرونده به ۲۰ سال حبس محکوم شد. محمد امامی و هادی رضوی به عنوان نماد‌های فساد در سینما معرفی می‌ شوند.

 

اقدامات مجرمانه محمد امامی در ۷ محور مشخص شده است:

  • تحصیل مال ازطریق نامشروع از طریق دریافت غیرقانونی مجموعا به میزان ۹۰ میلیارد تومان تسهیلات مشارکت مدنی از بانک سرمایه به نام شرکت‌های مختلف
  • تحصیل مال ازطریق نامشروع از مجرای دریافت غیرقانونی ۲۶ فقره ضمانت‌نامه بانکی فاقد پشتوانه به مبلغ ۵٠٩ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از بانک سرمایه برای پنج فقره شرکت‌های مختلف
  • تحصیل مال نامشروع به میزان ۱۳۵ میلیارد تومان از بانک سرمایه
  • تحصیل مال نامشروع از مجرای دریافت غیرقانونی مجموعا ۱۱۲ میلیارد و ۴٣٢ میلیون تومان از شرکت‌های سرمایه گذاری فرهنگیان متعلق به صندوق ذخیره فرهنگیان در پوشش قرار داد‌های حق‌العمل کاری
  • تحصیل مال از طریق نامشروع از مجرای دریافت غیر قانونی وجوه به میزان ۴۱ میلیارد و ۴۹۵ میلیون تومان در پوشش انعقاد قرارداد‌های حق العمل کاری
  • تحصیل مال نامشروع از بانک سرمایه به میزان ۱۲۶ میلیارد و ۹۳۰ میلیون تومان در فرآیند دریافت املاک لواسان و چناران از بانک سرمایه و انتقال ملک خیابان شهید فیاضی از مجرای گران نمایی
  • اقدام مجرمانه متهمان در مقام تسویه مطالبات بانک سرمایه با توسل به گزارشات کارشناس خلاف واقع و جعل اسناد رسمی بوده است.

همچنین قهرمانی، نماینده دادستان، محمد امامی را متهم کرد که در عزل و نصب‌های بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان از سال ۹۲ تا ۹۵ نقش داشته است.

بیشتر بخوانید:

تهیه کننده سریال شهرزاد به ۲۰ سال حبس محکوم شد؛ اتهامات محمد امامی چیست؟

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود