چرا رژیم‌های پرطرفدار این روزها مثل رژیم گیاهخواری مضر هستند؟

چرا رژیم‌های پرطرفدار این روزها مثل رژیم گیاهخواری مضر هستند؟

خوردن رژیم های غذایی وگان (گیاهخواری) و افزایش مصرف فیبر ممکن است سالم به نظر برسد، اما به گفته کارشناسان این تصمیمات می تواند برای روده شما مضر باشد.

برخی از شیوه های سبک زندگی وجود دارد که می تواند سلامت روده را از بین ببرد، اما آیا می دانستید که پیروی از رژیم های غذایی وگان می تواند یکی از آنها باشد؟

تحقیقات اخیر نشان داده است که تصمیمات غذایی رایج که به عنوان “سالم” تلقی می شوند، در واقع می توانند برای روده شما مضر باشند.

در افراد خوش‌نیتی که تصادفاً تصمیم‌های نادرستی در مورد رژیم غذایی خود گرفته‌اند افزایش بی‌سابقه‌ای در سلامت ضعیف روده مشاهده شده است.

متخصصان روده نشان دادند که حدود ۲۰ درصد موارد در این دسته قرار می گیرند.

مضرات مصرف زیاد فیبر و سبزیجات

به گفته کارشناسان، محدودیت های گندم و لاکتوز، افزایش شدید مصرف فیبر و پیروی از رژیم های غذایی وگان در واقع می تواند باعث ضعیف شدن روده شود.

کارشناسان در گفتگو با روزنامه دیلی تلگراف از زن جوانی نام بردند که پس از ایجاد تغییرات “سالم” در رژیم غذایی و ورزش منظم، دچار مشکلات گوارشی شد.

او پس از این که از رژیم غذایی جدید پیروی کرد، متوجه شد مقادیر زیادی فروکتان و فروکتوز می خورد؛ مانند اسموتی اسفناج و کلم پیچ و خرما.

به گفته پروفسور رایان، این خوراکی ها در واقع باعث بروز علائم نفخ او می شد زیرا میوه و فیبر زیادی می خورد.

به همه ما گفته شده است که باکتری های روده خود را تغذیه کنیم، که برای سلامت کلی شما کار بسیار خوبی است، اما اگر مقدار زیادی فیبر مصرف می کنید، باکتری های روده شما می توانند آواز بخوانند اما روده شما می تواند فریاد بزند!

کارشناسان توصیه می کنند رویکردی برای افزایش فیبر کم و کند اتخاذ کنید. با مصرف روزانه ۲۰ گرم شروع کنید.

مضرات پیروی سفت و سخت از رژیم های گیاهخواری

علاوه بر این، آنها در مورد خطرات پنهان پیروی دقیق از قوانین رژیم غذایی هشدار دادند.

پروفسور رایان توضیح داد:

«ما افراد بیشتری را می بینیم که رژیم های غذایی بسیار سفت و سختی دارند و با این حال احساس خوبی ندارند. آنها چیزهای بیشتری را حذف می کنند، زیرا سعی می کنند علائم روده خود را مدیریت کنند، اما این کار را به روش اشتباه انجام می دهند.»

چیزی که با تلاش برای داشتن تغذیه کمی سالم‌تر شروع می‌شود، می‌تواند منجر به تلاش برای حذف قندها و مصرف کمتر چربی‌های اشباع شده شود.

پروفسور رایان به دیلی تلگراف گفت:

«این رژیم خیلی سریع به سمت رژیم های غذایی محدودتر مانند حذف لبنیات و گندم می رود.»

بخش بزرگی از مشکلات روده رژیم‌های گیاهی است.

به گفته کارشناسان تغذیه، شما باید واقعاً سخت تلاش کنید تا تمام نیازهای تغذیه ای خود را برآورده کنید و انجام این کار بدون خوردن غذاهای نفاخ زیاد دشوار است.

نکاتی برای سلامت روده

متخصصان روده نکات زیر را برای تنظیم مجدد سلامت روده توصیه می کنند:

  • سرعت غذا خوردن خود را کاهش دهید: هضم با آنزیم های موجود در دهان شروع می شود. این مهم است که غذای خود را بجوید. همچنین سریع غذا خوردن می تواند باعث بلع هوا شود
  • نوشیدنی های گازدار را ترک کنید: این نوشیدنی ها می توانند گاز را به ناحیه شکم اضافه کرده و گشادی ایجاد کنند
  • پرخوری نکنید: بین غذا به روده خود استراحت دهید. وقتی حدود چهار ساعت چیزی نمی خورید، چیزی به نام موج خانه‌داری به سراغتان می‌آید، زمانی که شکمتان از گرسنگی غرغر می کند. این مجموعه حرکتی در حال مهاجرت برای پاکسازی بقایای باکتری ها بسیار مهم است و به حرکت روده های ما کمک می کند
  • حدود دو تا سه ساعت طول می کشد تا غذاهای جامد از طریق معده وارد روده شود و یک ساعت برای مایعات. تا آن زمان از دراز کشیدن خودداری کنید.

چگونه متوجه شوم که سلامت روده من در معرض خطر است یا نه؟

علائم بد سلامت روده می تواند هر چیزی از درد شکم، نفخ یا سردرد باشد. داشتن دفتر یادداشت‌ غذایی و علائم، ابزاری عالی برای کمک به شناسایی آلرژی‌ها و عدم تحمل به برخی غذاها است. علاوه بر این، می‌تواند به شما کمک کند تا بفهمید چه چیزی یک وضعیت موجود را بدتر می‌کند، مانند سندرم روده تحریک‌پذیر (IBS) یا میگرن.

به شما پیشنهاد می کنیم این مطالب را هم بخوانید:

این نشانه ها می گویند رژیم گیاهخواری مناسب شما نیست

آیا سطح تستوسترون در مردان با رژیم گیاهخواری و گوشتخواری متفاوت است؟

سلبریتی هایی که رژیم گیاهخواری را کنار گذاشتند

کاهش وزن با گیاهخواری؛ رژیم های غذایی گیاهی چگونه باعث کاهش وزن می شوند؟

رژیم غذایی گیاهخواری چه تغییراتی در بدن ایجاد می‌کند؟

۱۱ دلیل برای استفاده از رژیم مدیترانه ای برای لاغری ، تناسب اندام و سلامت

منبع: mirror
دیجیاتو
بدون نظر

ورود