انتقاد از بوسه جنجالی نوید محمدزاده و فرشته حسینی روی آنتن زنده تلویزیون + ویدئو

انتقاد از بوسه جنجالی نوید محمدزاده و فرشته حسینی روی آنتن زنده تلویزیون + ویدئو

محمود گبرلو، مجری تلویزیون و کارشناس سینما در یک برنامه زنده تلویزیونی به انتقاد از بوسه جنجالی نوید محمدزاده و فرشته حسینی در جشنواره کن پرداخت.

حضور عوامل فیلم «برادران لیلا» در جشنواره کن با حواشی زیادی همراه بود اما یکی از جنجالی ترین این حواشی، بوسه ی نوید محمدزاده، بازیگر فیلم «برادران لیلا» و همسرش فرشته حسینی روی فرش قرمز جشنواره کن بود که با واکنش های زیادی در ایران مواجه شد.

بخشی از واکنش ها به این بوسه منفی بود. برخی این رفتار را در ملأعام درست نمی دانستند و برخی هم به دلیل همزمانی این اتفاق با ایام سوگواری ملت ایران به خاطر فاجعه متروپل، حرکت جنجالی این زوج مشهور را بی تفاوتی به شرایط کشور می دانستند و منتقد وقت نشناسی آن ها بودند.

پس از این اتفاق، در نشست خبری فیلم «برادران لیلا» از نوید محمدزاده درباره ی این بوسه ی جنجالی شد که او در پاسخ، این کار را در راستای قدردانی از همسرش و احترام به عشق توصیف کرد. محمدزاده در اینباره گفت: «درباره آن بوسه باید بگویم که زنم است و دوست داشتم ماچش کنم. به نظرم واکنش‌ها به این ماجرا هم بیشتر مثبت بوده است. واقعیتش در دوره‌ای که زندگی می‌کنیم، به نظرم واجب است که به عشق احترام بگذاریم. در شرایط امروزی، آدم‌ها با هم مهربان نیستد، برخورد خوبی با یکدیگر ندارند، حواس‌شان به یکدیگر نیست. من وظیفه‌ام بود که حتما از کسی که باعث شد زندگی من آرامش داشته باشد، قدردانی کنم.»

اما ماجرا به اینجا ختم نشد و انتقادها از این زوج کماکان ادامه دارد.

در تازه ترین مورد، محمود گبرلو، مجری و کارشناس سینما در یک برنامه زنده تلویزیونی در شبکه خبر به طور غیرمستقیم از بوسه نوید محمدزاده و فرشته حسینی در جشنواره کن انتقاد کرد.

گبرلو با اشاره به اینکه هنرمندان ایرانی گاهی رفتارهای بی تدبیرانه ای در جشنواره های خارجی دارند، گفت: «یک بازیگر خوبی که در ایران بسیار محبوب هم هست یک رفتار هرچند شرعی اما غیرعرفی را انجام داد، در صورتی که در آن فرصت طلایی می توانست خیلی حرف ها درباره ی مردم و مشکلات ایران بزند.»

علاوه بر این پایگاه خبری شهدای ایران در بیانیه ای که گفته است توسط هیأت خانواده شهدا و ایثارگران نوشته شده، خواستار محاکمه و برخورد با بازیگران ایرانی حاضر در کن به خاطر برخی رفتارها و اظهارات آن ها در این جشنواره شده است. فرشته حسینی هم یکی از بازیگرانی است که در این بیانیه از وی انتقاد شده و هیأت خانواده شهدا و ایثارگران خواستار ممنوعیت فعالیت وی در ایران شده اند.

در بخشی از این بیانیه آمده: «خانم “فرشته حسینی” بازیگر افغانی الاصل که ظاهرا به نمایندگی از ایران که در این جشنواره شرکت کرده بود، بدون در نظر گرفتن فرهنگ ایران اسلامی، اقدام به قبح شکنی کرده و کار را تا جایی پیش برد که علاوه بی حجابی و همچنین پوشیدن لباس مبتذل و نامناسب،روابط زناشویی اش را روی فرش قرمز برد و این در حالی است که بسیاری از مردم عزیز افغانستان به کشورشان برگشت داده می شوند و فرشته حسینی افغانستانی آزادانه خون شهدای ایران را روی فرش قرمز کن پایمال کرده و جولان می دهد!»

سیدضیا هاشمی، رئیس جامعه صنفی تهیه‌کنندگان سینما هم در توییتی درباره ی حواشی حضور بازیگران ایرانی در جشنواره کن نوشت: «مردم از هنرمندان می‌خواهند در عرصه‌های بین‌المللی صدای‌شان باشند و از فشار ناجوانمردانه تحریم اقتصادی و تنگناهای ناشی از آن بگویند. اوج کج‌فهمی و بی‌هنری‌ است که فرش قرمز کن را به جای بیان حقایق، تبدیل به صحنه معاشقه کودکانه، تقلیل مطالبات ملی و نادیده گرفتن منشا مصائب مردم نمایید.»

انتقاد مسعود فراستی از فیلم برادران لیلا

همچنین مسعود فراستی، منتقد مشهور و جنجالی سینما، در پستی اینستاگرامی به نقد جایزه‌ ای که فیلم سعید روستایی در حاشیه جشنواره کن دریافت کرد، پرداخت.

فراستی در این پست نوشت:

دوستان کن رفته کن زده، نه فقط در کن، که در ونیز و برلین و اسکار و… دهه هاست که دیگر خبری و اثری از هنر نیست. هر چه هست مفهوم زدگی است و سیاست زدگی بورژوایی. در مورد فیلمهای غیر اروپایی و امریکایی، پرچم اگزوتیسم همچنان در اهتزاز است و فیلمهای مضمحل غیر انسانی بی هنر با ظاهر عوامفریب، به دفاع جدی از سرمایه داری مشغولند ( «پارازیت» را بیاد بیاورید) و طبعا جایزه میگیرند.

دوستان از خود بیخود نشوید و مرعوب زرق و برق و فرش قرمز. آنها هرگز فیلم ایرانی را بهتر از مردمتان نمیفهمند.و شما نیز یک شبه، «جهانی» نمیشوید. پس ملی شوید و همیشه ملی بمانید تا بعد احیانا جهانی.

به جایزه بی‌ارزش منتقدان «فیبرشی» که در ید قدرت راستهای نئولیبرال است، نبالید. این جایزه چند دهه قبل به فیلم اگزوتیک بهمن قبادی: زمانی برای مستی اسبها، « به خاطر تصویر رقت آمیز اما دقیق از مشکلاتی که بین انسانها و اسبها مشترکند» داده شده بود. و جایزه امروز به برادران لیلا ، بخاطر «تصویر دقیق از جامعه پدر سالار» نیز در امتداد همان نگرش پاترنالیستی است. به آن افتخار نکنید و جاهلانه به مردم داغدار همیشه سربلند آبادان تقدیمش نکنید. تحمل حقارت بار گدایی جایزه فرنگی را نپذیرید. فیلمتان را برای مخاطب اینجا، نه آنجا با همه جوایزش، بسازید. هیچ فیلمساز جدی برای جایزه فیلم نمیسازد.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۲۴ نظر

ورود

  • محبوبه خرداد ۱۱, ۱۴۰۱

    فکر نمی‌کردم کسی راضی بشه همسر نوید محمد زاده بشه…آدم عصبی هست …ولی این رفتارش رو قضاوت نمی‌کنم

    • حرف حق خرداد ۱۱, ۱۴۰۱

      کی گفته ایشون یک آدم عصبی هستن؟!

  • حرف حق خرداد ۱۱, ۱۴۰۱

    بابا زنش بوده دلش خواسته ب شما چه آخه؟!

    • م. خرداد ۱۱, ۱۴۰۱

      درسته زنش هست.اما مگه بقیه زن ندارند اگر قرارباشد هرکس بیاد تو خیابون یا جلوی دوربین رسانه اینطور بوسه بزند که نمیشه مگه فیلم وکلیپ عروسی بوده.عقده داره .البته ایشون فقط همسر خودشو نبوسیده فیلم بوسه بر صورت باران کوثری هم هست.(میتونست دستش راببوسد یا پیشانی یاگونه اش.)نه بوسه برلب فکر کرده شب عروسیشه.خدا یکم شعور وفهم بده

    • فاطیما خرداد ۱۲, ۱۴۰۱

      خوب زنده بره خونه مگه خونه نداره

    • رضا خرداد ۱۲, ۱۴۰۱

      احمق این گداگشنه دیروزامروزتوسط وهابیت و اسراییل بطورهدفمنداستخدام شده تافسادرادربین جوانان رواج دهدتوحالیت نیست

    • امین خرداد ۱۲, ۱۴۰۱

      زنشه اما بعضی کارها خصوصیه نه عمومی…. اکیییییی؟!!!

  • اکبرزاده خرداد ۱۱, ۱۴۰۱

    واقعا خجالت نمی کشید؟؟؟!همه چیز رو ول کردید و چسبیدید به جشنواره کن!!!!!انتظار دارید هنرمندا مشکلات رو حل کنن؟؟این حجم از پررویی تو تاریخ بی سابقه اس،قبول دارم هنرمندا هم سهیم هستن توی بیان کردن مشکلات توی حل کردن و به اشتراک گذاشتنشون،اما کدوم مسئولی به طور رسمی از مردم ابادان یه عذر خواهی ساده کرد؟؟هنرمند مملکت تو جشنواره بین المللی چی بگه؟؟وقتی مسئولینش برا مردم تره خرد نمیکنن دیگه چه انتظاری از دیگران دارید؟؟

    • امین خرداد ۱۲, ۱۴۰۱

      قاطی کردی مسائل را… ضمنا این همه همراهی دولت و ملت را در حادثه متروپل آبادان نمی بینی؟ ….

  • ببوس دوباره خرداد ۱۱, ۱۴۰۱

    خود من بهترین دوست دخترم افغانستانی بود. محدودیتها نبود ازداج میکردم باهاش .
    بعدم زنشه خب. اونم تو فرانسه رفته بوسیده. به بقیه چه.

    راستی درباره این پرستاری، دو هفته پیش مریض شدم رفتم بیمارستان پرستار نبود اصلا. خودم چون برادرم پرستاره و همونجا کار میکنه پرسیدم گفتش که خیلیا یا سر کار نمیان یا رفتن خارج یا در شرف رفتن هستن. پرسنلش نصف شده. حتی برا امپول زدن نیم ساعت منتظر میشدن تا یکی سرش خلوت بشه. حتی زمان کرونا چندبار رفتم اما مثل این دو هفته گذشته نبود. پسر یکی از عموهام مریض شده بود یه شب کامل بستری شد تا صبح بهش برسن. حتی اوژانس کمبودداشت.

  • رضا خرداد ۱۲, ۱۴۰۱

    این دختر بیشعوروشوهربیغیرتش آبروی ایران رامیبرند.فرشته حسینی جاسوسه اسراییل است که به راحتی ازطریق یک احمق به سینمای ایران وصل شده وهدفش به ابتذال کشیدن جوانان ایرانی و افغانی است بایدارایران بیرونش کنندوالسلام

    • چیزی میزنی ؟ خرداد ۱۲, ۱۴۰۱

      چیزی میزنی ؟ این همه نیروی اطلاعاتی کشکن؟ تهش یه غلطی کردن دیگه

    • T.a شهریور ۳, ۱۴۰۱

      ماشالا قوه تخیل توم خیلی قویه هاا..

  • Ali Akbari خرداد ۱۲, ۱۴۰۱

    جوجه کوچولو لپ نانازی بدبخت خنگ ابلح تو هم یک خنگی هستی که هرچی به خوردت دادن رو خوردی و یک چرت و پرت دیگه هم اضافه کردی امیدوارم تو و آن کسانی که جهل و نادانی را تبلیغ می کنند در آتش جهنم بسوزید

  • Ali Akbari خرداد ۱۲, ۱۴۰۱

    کار خیلی خوبی کرده خب زن و شوهر هستن لباسشون هم قشنگ هست کسی هم ناراحت شده به جهنم خب خوبه بهت بگن به تو رو سننن

    • امین خرداد ۱۲, ۱۴۰۱

      چقدر مودبانه پاسخ می دی!!!!!!!!!!!!!!!

  • احمد خرداد ۱۲, ۱۴۰۱

    واقعا تو دگه خیلی تخته هات کمه والا مشکلات ما بدتر از این حرفاست دولت از اینور به فرزند آوری ملت را تشویق میکنه از اونور املاکیا به خانواده بچه دار خونه نمیده حالا این مشکلو که حل کنه

  • محمدرضا حجتی خرداد ۱۴, ۱۴۰۱

    عزیزم نوید عملگراست رفته اونجا جلوی هزاران دوربین ورسانه فرزند اوری تبلیغ کرده..کاری ک هزاران نفر وهزاران میلیارد نمیتونست انجامش بده شب هم زده توی خال نه ماه دیگه میره کانادا مثل خیلیای دیگه ک تومیبینی وچشمات رو میبندی چون با القائات تو تضاد داره و باید خودت رو بزنی کوچه علی چپ

  • خخخ خرداد ۱۴, ۱۴۰۱

    یه دست هم فلااااان ، تهش بگه زنمه دوس داشتن
    این اقا فکر کرده دیگران زن ندارن؟؟
    از فردا هر کی بیاد جلوی انظار عمومی زنشو ببوسه بگه زنمه دوس داشتم
    حالا خوبه امروز عقد میکنن دو روز دیگه طلاق میگیرن اونوقت برای ما از عشق حرف میزنن،با این خزعبلات عشق رو به گند نکشید،این عشق نیس این عقده هس،اروپازدگیه،این ندیدبدید بازیه

  • موسی قریبی خرداد ۱۵, ۱۴۰۱

    درود
    البته به خودش مربوطه ،ولی عرف نبود و ب نظرم نمایشی هم بود ، ازینا گذشته یعنی این نوید خان هر دن و دیقه توی کوچه بازار زنشو بوس میکنه؟ یا دیگران زناشون رو دوس ندارن که تو خیابون و بیابون بوس نمیکنن؟ پس نمایشی و شایدم برنامه ریزی شده بود ولی در کل حالب نیست و به فرهنگ ما ایرانیا نمیخوره این موارد

  • P king خرداد ۱۹, ۱۴۰۱

    Zendeghi khososi har kasi be khodesh marbote pas bikhodi dekhalat nakonin patono az khafsh baghie biarin biron

    • امین خرداد ۱۹, ۱۴۰۱

      توی خیابون و جای عمومی، زندگی خصوصیه؟!!!!!