واکنش سعید پورصمیمی به اتهام تعرض کتایون ریاحی + ویدئو

واکنش سعید پورصمیمی به اتهام تعرض کتایون ریاحی + ویدئو

پس از ادعای کتایون ریاحی درباره ی تعرض سعید پورصمیمی به او، پریزاد سیف، کارگردان و بازیگر تئاتر و همکار ۱۶ ساله ی سعید پورصمیمی توضیحاتی درباره ی پاسخ این بازیگر پیکسوت به این اتهام ارائه کرده است.

پریزاد سیف در گفتگویی در کلاب هاوس از قول سعید پورصمیمی درباره ی اتهام تعرض کتایون ریاحی گفت:

در حال جمع آوری مدارک برای تنظیم شکایت هستیم تا به محض بازگشت آقای پورصمیمی از خانم ریاحی خواسته شود به طور واضح در اینباره توضیح دهند.

قضیه مربوط به ۲۵ سال پیش است. آقای پورصمیمی از طرف وزارت ارشاد به عنوان داور خانه سینما انتخاب شده بودند تا به مشکلات و شکایات مختلف در سینما رسیدگی کنند.

آن زمان خانم ریاحی در یک سریال مشغول بازی بودند که شکایت های بسیار زیادی از پشت صحنه ی آن سریال درباره ی خانم ریاحی به دست خانه سینما می رسد.

خانم ریاحی در رابطه با این شکایت ها به خانه سینما احضار می شوند و در جلسه ای با حضور آقای داوود رشیدی و آقای پورصمیمی از خانم ریاحی سؤال می شود.

آقای پورصمیمی تنها کاری که انجام می دهند این است که عضویت خانم ریاحی در خانه سینما را موقتاً لغو می کنند. به خانم ریاحی گفتند “تا زمانی که من هستم اجازه ی عضویت شما را در خانه سینما نمی‌ دهم”.

خانم ریاحی با هوشمندی تمام از کلمه ی تجاوز ، آزار جنسی یا خشونت جنسی استفاده نکردند اما در مورد کلمه تعرض هم توضیح ندادند.

چند روز قبل کتایون ریاحی در پستی اینستاگرامی مدعی شد سعید پورصمیمی ۲۵ سال قبل او را مورد تعرض قرار داده بود.

ریاحی در این پست که با عکسی قدیمی از او همراه بود نوشته بود: «این عکس مربوط به بیست و پنج سال پیش است. آن سال‌ها آقای داوود رشیدی ریاست هیئت‌مدیره خانه سینما و آقای پورصمیمی دستیار یا معاون بودند. من توسط همکاران خودم و در خانه سینما به اتهامات واهی بازجویی و مواخذه شدم. آقای پورصمیمی که در نقش بازجو وارد شده بود با سوء‌استفاده از موقعیت خود به من تعرض کرد. روزگار سختی بود و من هیچ نگفتم. هنوز پس از ۲۵ سال روح و روانم از این حادثه تلخ التیام نیافته و آزرده است. به یاد داشته باشیم اگر ثروت، شهرت و قدرت مهار نشود، اگر اخلاق و قانون اقتدار نداشته باشند، این فساد است که همه جا با قلدری حکومت می‌کند.»

پس از آن لادن طباطبایی، بازیگر سابق سینما و تلویزیون ایران که چند سالی است به آمریکا مهاجرت کرده هم در یک استوری اینستاگرامی با اشاره به پست کتایون ریاحی نوشت: «ظاهراً این سیستم اون سال ها بوده! عیناً برای من هم اتفاق افتاد.»

این ادعای کتایون ریاحی با انتقاد جمعی از بازیگران ایرانی رو به رو شد و تعدادی از زنان سینماگر، از جمله مستانه مهاجر، هنگامه قاضیانی، پانته‌آ بهرام و هدی زین‌ العابدین در حرکتی اعتراضی، امضای خود را از بیانیه‌ ای که پیش تر در اعتراض به آزار جنسی زنان در سینمای ایران به امضای ۸۰۰ زن سینماگر رسیده بود، پس گرفتند. انتقاد آن ها به اتهام زنی آشکار به مردان سینماگر ایران بدون سند و مدرک و پیش از اثبات جرم است.

 

بیشتر بخوانید:

انتقاد حمید فرخ نژاد، پانته آ بهرام و دو زن سینماگر از جنبش «می تو» زنان هنرمند + ویدیو

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۶ نظر

ورود

  • حامدزارعی خرداد ۱۱, ۱۴۰۱

    خانم ریاحی دلیلی نداره ابروی خودش روالکی ببره اقای پورصمیمی بایدسنگساربشه

    • محسن خرداد ۱۲, ۱۴۰۱

      واقعا خاک بر سرت ?‍♂️ چرا باید سنگسار بشه چون یک نفر بهش تهمت زده؟ خانم ریاحی چی رو با این تهمت زدنش از دست میده؟ می دونی فقط توی ۳ روز بعد از این تهمت ۳۰۰ هزار نفر به فالوورهاش اضافه شد؟ می دونی فمینیستهای ایرانی چطور دارند ازش حمایت می کنند و افرادی مثل پانته آ بهرام و هنگامه قاضیانی که فقط گفتن فقط با حرف یک نفر درست نیست یک آدم رو محکوم کنید چطور فمینیستها صفحاتشون رو مورد حمله قرار دادند؟ تازه اگر آقای پورصمیمی ازش شکایت هم بکنه مطمئنا حمایتهاشون رو چند برابر می کنند و بعید هم هست شکایتش به جایی برسه.
      یک آدم بی طرف اگر یک درصد هم احتمال میداد که این حرکت ۸۰۰ زن سینماگر واقعا به دنبال حقوق افراد آزار دیده است با این کاری که خانم ریاحی کرد و حمایت بی پایه و اساس فمینیستها ازش در فضای مجازی (فقط به خاطر زن بودنش) باید فهمیده باشه که هدف واقعی این حرکتها چیه. اینها فقط دنبال قدرت بیشترند. دنبال این هستند که فردا توی قرارداد بستن هاشون توی شرایط کاری شون دست بالا رو داشته باشند. هیچ کارگردان و تهیه کننده و بازیگر مرد یا حتی زنی نمی تونه بهشون بگه بالای چشمت ابروهه وگرنه فردا به تجاوز و تعرض متهم میشه یا برچسب حمایت از تجاوزگر بهش میزنند (همونطوری که بهرام و قاضیانی و اسکندری و … رو که تازه خودشون جزو امضاء کننده های بیانیه بودند مورد حمله قرار دادند)

  • ناشناس خرداد ۱۲, ۱۴۰۱

    من به عنوان یک شهروند ایرانی اطمینان صد در صد به خانم ریاحی دارم آخه همکار محترم پور صمیمی با چه عناوین گول زننده ای از پور صمیمی دفاع کرده ای که با هیچ عقلی جور در نمی‌آید مگر خانم ریاحی بدون دلیل میآید خو برای خودش حواشی درست کند صمیمی بور و بقیه سینما گرایان مردی که درایت ردیف قرار دارید به خود آیید و از خدا طلب بخشش کنید و جبران کنید و بدانید که این کار شما با چهار شاهد حکم سنگسار دارد

    • محمدامین سلطانی خرداد ۱۳, ۱۴۰۱

      خوب شد گفتی الان دیگه هیچ شک و شبهه ای باقی نموند. یک شهروند ایرانی ناشناس حرف خانم ریاحی رو تایید کرد!! وای خدای من چه مدرکی از این محکمتر؟!
      کار امثال تو که بدون دلیل و مدرک تهمت میزنید از صدتا متجاوز و جنایتکار بدتره. جالبه که برای دیگران حکم هم صادر می کنید! اینقدر خودتون رو برحق می دونید.

  • احمد خرداد ۱۷, ۱۴۰۱

    با عرض سلام خدمت مردم شریف ایران
    قبل از حرف زدن می خام یه داستانی رو براتون تعریف کنم
    چند وقت پیش توی تلویزیون وتوی برنامه ای یک آدم معلولی رو که دوتا دست نداشت و کارش دست فروشی وسیله ها تو خیابون بود داشتن باهاش مصاحبه می کردند، که مجریه ازش یه سوالی می پرسه که چه چیز برای تو خیلی ناراحت کننده است؟
    گفت مردمی که تو خیابون از کنارم رد میشن و برام دلسوزی بیجا میکنند و میگن آخی بمیرم، چون با این کار نه تنها خودشون کاری برام نمی کنند بلکه منو از کار کردنم همینطور زندگیم ناامید میکنن
    مردم از شما خواهش میکنم اگه کاری از دستتون بر نمی یاد، مشکل رو بدتر نکنید و اجازه بدید هر کی مشکل خودشو حل کنه، بجای اینکه دنبال مقصر باشیم بهتر که خودمون رو اصلاح کنیم

  • رضا فروردین ۱۰, ۱۴۰۲

    دوستان سالها پیش اقای پور صمیمی که رئیس خانه سینما بوده کتایون ریاحی رو موقتا از کار در خانه سینما منع میکنن ریاحی هم که میبینه جناب اقای صمیمی گل گلاب عزیز به کن راه پیدا کردن و معروفتر شدن داغ ریاحی بخاطر همان دلیل تازه و این کلمه تعرض رو حالا از بی سوادی سن بالا و تفکر اشتباه بکار میبره وگرنه اون چیزی که شماها مد نظرتونه و تعرض به معنای تماس فیزیکی هرنوع و جنسی نبوده .بعضیها میگن کتایون ریاحی ادم بسیار خوب و حقیقت گوییه و اهل کینه و اینها نیست .این حرفها وجود نداره موجودی که از روی حماقت و حسادتو کینه تمام برای بازیگر خوب و مظلومی مثل اقای پور صمیمی که سن بالایی هم دارن این حاشیه زشت رو ببار میاره چه دلی داره؟اقای صمیمی حتی گوشی موبایل و اهل اینترنت هم نیست تعداد فالورهای کتایون ریاحی در پیجش بخاطر همین ادعای نابخردانه کلی زیاد شدن کار درستی نیست اینجور کارها و ابروی یه هنرمند پیشکسوت .خانوم ریاحی ازتو همچین انتظاری نداشتیم میدونی مردم ماهم زودباورن این حرکتو انجام دادی؟