قانون طلایی تام هنکس برای پیشرفت در کار و زندگی: هنر «نه گفتن»!

قانون طلایی تام هنکس برای پیشرفت در کار و زندگی: هنر «نه گفتن»!

آیا می دانید چگونه افراد باهوش هیجانی از «قانون تام هنکس» برای بهره‌وری بیشتر از کار و زندگی استفاده می‌کنند؟ تام هنکس، یکی از موفق ترین بازیگران تمام دوران، یک کلید اصلی موفقیت خود را فاش می کند: هنر نه گفتن !

یادگیری هنر نه گفتن

زمانی بود که تام هنکس شهرت و ثروت امروزی را نداشت. او زمانی مجبور بود که بفهمد چگونه با بودجه ۴۵ دلاری در ماه خانواده خود را تغذیه کند و زمانی هم مجبور شد برای اجاره خانه از تولیدکنندگان پول قرض کند.

البته اینها در خیلی وقت پیش اتفاق افتاده بود. تام هنکس به سرعت پیشرفت کرد و حالا به یکی از مشهورترین ستاره های سینما در جهان تبدیل شده است.

در گذشته نه چندان دور، وقتی تام هنکس شروع به چشیدن طعم موفقیت و گرفتن پیشنهادات جدید کرد، گفت درس مهمی آموخته است؛ درس مهمی که می تواند به نفع کارآفرینان، مشاغل آزاد و دیگر صاحبان مشاغل کوچک باشد و شهرت آنها شروع به رشد کند. او درباره این صحبت می کرد که چگونه به جایی رسید که بتواند فیلم هایی را که واقعاً می خواست تولید کند بسازد. هنکس می گوید برای انجام این کار، او باید یاد می گرفت که یک کلمه بسیار سخت را به مردم بگوید.

آن کلمه نه! بود.

هنکس در مصاحبه‌ای گفت: «درس عجیب این است که من فهمیدم اینطوری کار مطلوبی را که می خواهی انجام می‌دهی. بله گفتن و انجام کار راحت است. اما نه گفتن به این معنی است که نوع داستانی را که می خواستی تعریف کنی و نوع شخصیتی را که می خواهید بازی کنید، انتخاب کرده اید.

حکمت زیادی در هنر نه گفتن نهفته است. سعی کنید برای خودتان اولویت‌هایتان را تعیین کرده و کسب‌وکاری ایجاد کنید که به شما در رسیدن به اهداف شخصی‌تان کمک کند.

بهره‌وری و سود بردن بیشتر از کار و زندگی به معنای یادگیری «نه گفتن» است

قانون تام هنکس به شما کمک می‌کند تا خود مدیریتی، یکی از جنبه‌های کلیدی هوش هیجانی، را توسعه دهید. این قانون به سادگی بیان می‌کند:

هر بار که به چیزی که واقعا نمی خواهید بله می گویید، در واقع به کارهایی که انجام می دهید نه می گویید.

مهم است که این را به خاطر بسپارید، زیرا گیر افتادن در لحظه آسان است. ممکن است عادت داشته باشید که به دیگران لطف کنید و به درخواست همه بله بگویید اما فقط به این دلیل که می خواهید مفید باشید. یا ممکن است هر کاری که سر راهتان قرار می گیرد را بپذیرید – حتی اگر مانع رسیدن شما به اهدافتان شود.

زمانی که قانون تام هنکس را به یاد می آورید، به خود یادآوری می کنید که هر تصمیمی عواقبی دارد و فقط مقدار مشخصی از ساعات در روز، چند روز در هفته و چند هفته در سال وجود دارد.

به یاد داشتن این نکته مهم است زیرا کسب و کار شما موفق تر می شود. به عنوان یک مالک، ممکن است از ایده رد کردن یک کار حتمی و مطمئن ناراحت شوید. اما بخشی از زیبایی راه اندازی یک کسب و کار موفق این است که می توانید در نحوه گذراندن وقت خود حساس تر باشید.

شما مجبور نیستید با هر مشتری کار کنید. می توانید روی مشتریانی که از کار با آنها لذت می برید تمرکز کنید.

هنر نه گفتن را یاد بگیرید. لازم نیست برای کارهایی که از آنها متنفر هستید وقت بگذارید. می توانید دیگران را برای انجام آنها استخدام کنید و روی جنبه هایی از کسب و کار تمرکز کنید که از نقاط قوت شما استفاده می کند.

اگر نمی خواهید مجبور نیستید هر هفته ۶۰ یا ۷۰ ساعت کار کنید. می توانید برنامه کاری خود را حول چیزهای دیگری بسازید که به همان اندازه برای شما مهم هستند، اگر نه بیشتر.

البته نباید به همه چیز نه گفت. بخشی از ایجاد رابطه، و احتمالاً چیزی که در وهله اول به شما کمک کرد تا یک کسب و کار موفق را بسازید، در صورت امکان کمک کردن است.

اما هر روز با انتخاب های سختی در مورد نحوه صرف وقت و انرژی خود روبرو خواهید شد. وقتی این کار را انجام دادید، قانون تام هنکس را به خاطر بسپارید: احساسات خود را کنترل کنید و فقط به چیزهایی که برای شما مهم نیستند، نه بگویید، تا زمان بیشتری برای چیزهایی که هستند داشته باشید.

پیشنهاد می کنیم این مطالب را هم بخوانید:

چرا باید «نه» گفتن به دیگران را بیاموزیم؟

راز روانشناسانه دروغگویی: چرا بعضی افراد به دروغ گفتن بیمارگونه اعتیاد دارند؟

منبع: inc
مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود