ماجرای هواپیمای بوئینگ ۵۰۰ میلیاردی امیر قلعه نویی چیست؟

ماجرای هواپیمای بوئینگ ۵۰۰ میلیاردی امیر قلعه نویی چیست؟

روزنامه جام جم مدعی شده است که امیر قلعه نویی سرمربی کنونی تیم فوتبال گل گهر و بازیکن و سرمربی سابق تیم فوتبال استقلال تهران یک هواپیمای بوئینگ به ارزش ۵۰۰ میلیارد تومان خریده است، خبری که با واکنش سریع قلعه نویی و تکذیب آن همراه شد. این روزنامه مدعی شده که سرمربی کنونی گل گهر بعد از تمدید قرارداد با این تیم سیرجانی، علاوه بر فعالیت اقتصادی در زمینه خرید و فروش ملک و زمین، یک هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۲۷ خریداری کرده که بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان قیمت داشته و اکنون قیمت آن بالاتر نیز رفته است. در گزارش روزنامه جام جم به فعالیت های اقتصادی دیگر چهره های ورزشی مانند علیرضا منصوریان و سردار آزمون نیز اشاره شده است اما تمرکز اصلی روی بخشی از فعالیت های اقتصادی امیر قلعه نویی است.

هواپیمای بوئینگ 727 امیر قلعه نویی به ارزش بیش از 500 میلیارد تومان

در این مقاله چنین آمده است:

امیر قلعه‌نویی هواپیما خرید!

چهره‌های فوتبالی گاهی تجار موفقی هستند. آنها تلاش می‌کنند درآمدهای کلان خود را در فوتبال سرمایه‌گذاری کنند و البته برای ورود به عرصه‌های شغلی دیگر، حساسیت زیادی دارند.

مثلا علیرضا‌منصوریان سال گذشته قصد داشت یک لنج صیادی بخرد ولی منصرف شد. لنج مورد نظر او ۴‌میلیارد تومان بود ولی وقتی پول به دستش رسید که قیمت آن به ۱۰ میلیارد تومان رسید. علی دایی نیز از چهره‌هایی است که شم اقتصادی بالایی دارد. از بازیکنان فعلی تیم‌ملی هم سردار آزمون در فعالیت‌های اقتصادی غیرفوتبالی خود موفق شد. یکی از چهره‌های اقتصادی فوتبال ایران، امیر‌قلعه‌نویی است. سرمربی گل‌گهر که قراردادش را با این باشگاه تمدید کرده علاوه بر خریدو فروش ملک و زمین، اخیرا یک فروند هواپیمای مسافربری خریده است! قلعه‌نویی که دوستان زیادی در شرکت‌های هواپیمایی دارد بعد از بررسی کامل در این زمینه تصمیم گرفت یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۲۷ بخرد و آن را در خطوط مسافربری قرار دهد. می‌گویند سود قلعه‌نویی تا امروز بابت خرید این هواپیما خوب بوده چراکه ارزش آن هم در بازار افزایش پیدا کرده است. او برای خرید این هواپیما نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه کرد ولی حالا اگر بخواهد می‌تواند با قیمت بالاتری آن را بفروشد. البته هزینه‌های نگهداری و سرویس هواپیماهای مسافربری زیاد است ولی با این حال قلعه‌نویی از تجارت جدید خود راضی است.

واکنش امیر قلعه نویی به خبر خرید هواپیمای بوئینگ 727 از سوی او

امیر قلعه نویی در واکنش به خبر خرید هواپیمای بوئینگ ۷۲۷ توسط خود در پستی اینستاگرامی نوشته است:

خلاقیت بعضی خبرنگاران در ساختن خبر بی نظیر است! من هواپیمایی نخریدم. اگر بنا به خرید هم بود، بوئینگ ۷۲۷ از رده خارج شده نمی‌خریدم. در حالت پرواز خبر ننویسیم… حق شکایت برای این خبر کذب را برای خود محفوظ می‌دانم.

هواپیمای بوئینگ 727 امیر قلعه نویی به ارزش بیش از 500 میلیارد تومان

هواپیمای بوئینگ ۷۲۷ یک هواپیما باریک پیکر ساخت کمپانی آمریکایی بوئینگ است که در زمره هواپیماهای مسافربری کوچک برای مسافت های کوتاه تر در نظر گرفته شد و اولین بار در دسامبر سال ۱۹۶۰ به پرواز درآمد. بوئینگ ۷۲۷ تنها هواپیمای مسافربری سه موتوره ساخته شده توسط بوئینگ است که از توربوفن های Pratt & Whitney JT8D در زیر دم تی شکلی سود می برد که در قسمت عقب هواپیما قرار گرفته اند. این هواپیما ۴۰.۵ متر طول داشته و معمولا ۱۰۶ یا ۱۲۹ مسافر را بسته بنوع کلاس مسافری در خود جای می دهد. بوئینگ ۷۲۷ بیشتر برای سفرهای درون کشوری و گاهی هم سفرهای خارجی کوتاه مورد استفاده قرار می گیرد. در فوریه ۲۰۲۲، تنها ۳۸ فروند هواپیمای بوئینگ ۷۲۷ در سفرهای تجاری فعال بوده اند، هواپیمایی که تولید آن در سال ۱۹۸۴ و پس از تولید ۱,۸۳۲ فروند به پایان رسید.

ماجرای هواپیمای بوئینگ 500 میلیاردی امیر قلعه نویی چیست؟

بیوگرافی امیر قلعه نویی

امیر قلعه نویی که نام واقعی او اردشیر قلعه نویی است در تاریخ اول آذر سال ۱۳۴۲ در محله نازی آباد شهر تهران به دنیا آمد. اگر چه پدرش نام اردشیر را برای او و بابک را برای برادرش انتخاب کرد اما از همان ابتدا او را با نام امیر صدا می زدند. بعد از اینکه در هفت سالگی پدرش را از دست داد، امیر قلعه نویی در کنار فوتبال بازی کردن، برای کمک به تامین هزینه های خانواده به کار کردن روی آورد. او فوتبالش را در اواخر دهه ۵۰ با تیم جوانان راه آهن آغاز کرد و بعدها در سن ۱۷ سالگی توسط ناصر ابراهیمی به تیم بزرگسالان این تیم دعوت شد. قلعه نویی در سال ۶۰ به تیم ملی جوانان پیوست و در ادامه به تیم شاهین تهران رفت.

ماجرای هواپیمای بوئینگ 500 میلیاردی امیر قلعه نویی چیست؟

قلعه نویی در ۲۲ سالگی توانست به عنوان کاپیتان تیم شاهین انتخاب شود، در حالی که بازیکنانی مسن تر و باتجربه تر از او نیز در تیم وجود داشت. او دو بار با تیم شاهین قهرمانی باشگاه های تهران را بدست آورد. وی در سال ۶۶ شاهین را ترک کرد و به السد قطر پیوست. در طی یک سال حضور در السد، قلعه نویی به قهرمانی لیگ و جام حذفی قطر دست یافت و یک سال بعد به استقلال تهران پیوست. وی تا پایان دوران بازی اش در استقلال ماند و جالب اینکه اولین بازی اش برای استقلال نیز برابر تیم پرسپولیس در روزهای آخر سال ۶۷ صورت گرفت. این بازی در جریان جام حذفی برگزار شده و در حالی که بازی به ضربات پنالیت کشیده شد، قلعه نویی پنالتی خود را از دست داد.

ماجرای هواپیمای بوئینگ 500 میلیاردی امیر قلعه نویی چیست؟

آخرین فصل حضور قلعه نویی در استقلال پیش از بازنشستگی در فصل ۷۵-۷۶ بود که با مصدومیت طولانی از ناحیه زانو برای وی همراه شد و در نهایت در پایان فصل از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. او چهار سال پایانی حضورش در استقلال را با بازوبند کاپیتانی تیم سر کرد و به خاطر تسلط بر توپ و قدرت بازیگردانی اش در میانه میدان، لقب ژنرال را از طرفداران تیم فوتبال استقلال دریافت کرد. امیر قلعه نویی ۲۰ بازی ملی هم برای تیم ملی فوتبال ایران انجام داد. وی پس از بازنشستگی، سرمربیگری تیم های کشاورز، برق تهران، استقلال اهواز، استقلال تهران (چهار دوره)، مس کرمان، سپاهان اصفهان، تراکتورسازی تبریز و گل گهر سیرجان را در کارنامه داشته و یک بار نیز در سال ۸۵ و بعد از برانکو ایوانکوویچ به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال بزرگسالان انتخاب شد.

ماجرای هواپیمای بوئینگ 500 میلیاردی امیر قلعه نویی چیست؟

در مسابقات جام ملت های آسیا در سال ۲۰۰۷ بود که ایران در مرحله یک چهارم نهایی در ضربات پنالتی مغلوب کره جنوبی شده و از دور مسابقات کنار رفت. در طول دوران سرمربیگری قلعه نوعی در تیم ملی فوتبال، ایران در ۱۷ بازی توانست ۱۰ برد، ۶ مساوی و یک باخت را کسب کند. امیر قلعه نویی پسری به نام محمد هوتن و یک دختر به نام ثمر (خاتون) دارد.

ماجرای هواپیمای بوئینگ 500 میلیاردی امیر قلعه نویی چیست؟

افتخارات امیر قلعه نویی

افتخارات دوران بازی

  • قهرمانی در اولین دوره لیگ قدس (۱۳۶۴) همراه با تیم تهران الف
  • قهرمانی در لیگ فوتبال قطر (۱۹۸۸/۱۳۶۷) همراه با السد قطر
  • قهرمانی در جام حذفی فوتبال قطر (۱۹۸۸/۱۳۶۷) همراه با السد قطر
  • قهرمانی در لیگ باشگاه‌های ایران (لیگ قدس) (۱۳۶۹) همراه با استقلال تهران
  • قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا (۱۳۷۰) (۹۱–۱۹۹۰) همراه با استقلال تهران
  • قهرمانی در جام باشگاه‌های تهران (۱۳۷۰) همراه با استقلال تهران
  • قهرمانی در سوپر جام تهران (۱۳۷۳) همراه با استقلال تهران
  • قهرمانی در جام حذفی فوتبال ایران (۱۳۷۵) همراه با استقلال تهران
  • نایب قهرمانی در جام حذفی تهران ۱۳۵۹ همراه با راه‌آهن تهران
  • نایب قهرمانی در جام باشگاه‌های تهران ۱۳۶۴ و ۱۳۶۵ همراه با شاهین تهران
  • نایب قهرمانی در جام باشگاه‌های تهران ۱۳۶۸ و ۱۳۶۹ همراه با استقلال تهران
  • نایب قهرمانی در جام حذفی فوتبال ایران ۱۳۶۹ همراه با استقلال تهران
  • نایب قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا (۱۳۷۰) (۹۲–۱۹۹۱) همراه با استقلال تهران
  • نایب قهرمانی در جام باشگاه‌های ایران (لیگ آزادگان) ۱۳۷۱ و ۱۳۷۳ همراه با استقلال تهران

ماجرای هواپیمای بوئینگ 500 میلیاردی امیر قلعه نویی چیست؟

دوران سرمربیگری

  • قهرمانی در جام حذفی ۸۱–۱۳۸۰ به همراه تیم استقلال تهران
  • قهرمانی در لیگ برتر ۸۵–۱۳۸۴ به همراه تیم استقلال تهران
  • قهرمانی در بازی‌های قهرمانی غرب آسیا ۲۰۰۷ به همراه تیم ملی فوتبال ایران
  • قهرمانی در جام حذفی ۸۷–۱۳۸۶ به همراه تیم استقلال تهران
  • قهرمانی در لیگ برتر ۸۸–۱۳۸۷ به همراه تیم استقلال تهران
  • قهرمانی در لیگ برتر ۸۹–۱۳۸۸ به همراه تیم سپاهان اصفهان
  • قهرمانی در لیگ برتر ۹۰–۱۳۸۹ به همراه تیم سپاهان اصفهان
  • قهرمانی در لیگ برتر ۹۲–۱۳۹۱ به همراه تیم استقلال تهران
  • نایب قهرمانی در لیگ برتر ۸۳–۱۳۸۲ به همراه تیم استقلال تهران
  • نایب قهرمانی در جام حذفی ۸۳–۱۳۸۲ به همراه تیم استقلال تهران
  • نایب قهرمانی در لیگ برتر ۹۱–۱۳۹۰ به همراه تیم تراکتورسازی تبریز
  • نایب قهرمانی در جام حذفی ۹۶–۱۳۹۵ به همراه تیم تراکتورسازی تبریز
  • نایب قهرمانی در لیگ برتر ۹۷–۱۳۹۶ به همراه تیم ذوب‌آهن اصفهان
  • نایب قهرمانی در لیگ برتر ۹۸–۱۳۹۷ به همراه تیم سپاهان اصفهان

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۳ نظر

ورود

  • بهمن خرداد ۲۴, ۱۴۰۱

    قلعه نوعی هواپیما خریده. مبارکش باشه . انشااله ده تا دیگه ام بخره . مکه باید میامد ازشما اجازه میگرفت؟

  • محمد رضا خرداد ۲۷, ۱۴۰۱

    البته با این درآمد نجومی باید از ما عدالتی سخن بگوید،درباره فعالیت اقتصادی ، بسیاری از این افراد با بنگاه‌های املاک شمال ،قرارداد دارند که هر وقت زمین آس که مالک حالا بخاطر بیماری ، بدهکاری و…پیدا کردند براشون با زیر قیمت می خرند و به موقع با قیمت بالا می فروشند . از قدیم گفتن پول روی پول میاد ، و یا ، پول آدم رو زرنگ می کنه ،

  • حسین خرداد ۲۷, ۱۴۰۱

    مبارکه پول حروم در آوردن همینه دیگه اون دنیا همشون باید جواب بدن میدونم پول بخاطر فوتبال و مربیگری گرفته. مگه اینها چه زحمتی میکشن که همچین پولی گیر میارن یه کارگر بدبخت نون نداره بده زن و بچش بعد اینا خودشون رو کاره ای میدونن زحمت کشیدن