صدای زهرا چخماقی خبرنگار جنجالی ۲۰:۳۰ نیز از افزایش اجاره بها درآمد!

صدای زهرا چخماقی خبرنگار جنجالی ۲۰:۳۰ نیز از افزایش اجاره بها درآمد!

فکر می کنید خنده‌دارترین خبر ماه گذشته چه بود؟ زهرا چخماقی، خبرنگار جنجالی ۲۰:۳۰ تلویزیون، که در اواخر آذرماه سال گذشته به مدت چند هفته به کما رفته بود، پاسخ این سوال را در یک پیام توییتری می دهد: افزایش اجاره بها بالای ۲۵ درصد ممنوع.

زهرا چخماقی، خبرنگار ۲۰:۳۰ ، در توئیتی از افزایش شدید نرخ اجاره‌بها انتقاد کرد.

وی در توئیتی نوشت: 

«اجاره خونه برادرم از ۳ شد ۶ میلیون ، اون یکی برادرم یک ماه دیگه سر سالش میرسه و استرس داره ،صاحب خونه خواهرم اجاره رو از ۳ کرد ۷ تومن، خودمون هم ۲/۵ اجاره مون شد ۵ و من هنوز به خنده دارترین خبر یکماه گذشته از طرف مسئولان کشور فکر میکنم که:

«افزایش اجاره بها بالای ۲۵ درصد ممنوع.»

افزایش اجاره بها

به تازگی ، عضو اتحادیه مشاوران املاک، یدالله اوتادی درباره افزایش جهشی قیمت اجاره بها و در پاسخ به این سوال که اساسا مبنا و پایه افزایش نرخ اجاره‌بها در فصل پیک نقل و انتقالات مستاجران چیست؟ اظهار داشت:

«در مورد افزایش اجاره بهای مسکن، دولت باید پاسخگو باشد که بر چه منطقی سقف افزایش اجاره‌بها در کلانشهرها را ۲۵ درصد اعلام کرده چراکه همین اجازه افزایش اجاره تا سقف ۲۵ درصد، عامل افزایش قیمت‌ها شده‌است.»

وی ادامه داد:

«باید به این موضوع توجه شود که علاوه بر این اجازه رسمی دولت برای افزایش ۲۵ درصدی اجاره بها، مالکان نرخ تورم عمومی را هم در نظر می‌گیرند. تنها در سه سال گذشته میزان افزایش اجاره‌‌بها به ۳۰۰ درصد رسیده و بخش عمده‌ای از این عدد متوجه همین چند ماه اخیر برمی‌گردد و می‌توان گفت که میزان اجاره‌بها در چند ماه گذشته به طور وحشتناکی افزایش یافته است. «به طور مستمر» در مشاوران املاک شاهد این هستیم که مستاجران برای تامین رهن و اجاره، ماشین و دارایی‌های خود را به فروش می‌رسانند.»

ماجرای فوت یک خبرنگار

چند روز پیش نیز «فریدون بهرامی» ، روزنامه‌نگار باسابقه ، به دلیل فشار عصبی ناشی از افزایش اجاره‌بهای منزلش دچار سکته قلبی شد و فوت کرده است.

فرشاد عباسی، عکاس ورزشی، در توییتر نوشته است:

«آقا نمیتونم باور کنم. این همکارم چهارشنبه صحیح و سالم از ما خداحافظی می‌کنه و میره، پنجشنبه سکته می‌کنه. صاحب‌خونه تو فشار گذاشته بود که اجاره‌شو زیاد کنه. این هفته آخر خیلی اذیت شد اما پولش ردیف نشد. محجوب، اخلاق‌مدار، پدر دو فرزند، آدم‌حسابی…»

یاسین نمکچیان، شاعر و روزنامه‌نگار هم نوشته است:

«کرایه خانه‌اش از ۸۰ میلیون پول پیش و پنج میلیون اجاره به دویست میلیون پیش و ۱۵ میلیون اجاره افزایش یافت. چند روز دنبال خانه گشت و گزینه‌ای متناسب با بودجه‌اش پیدا نکرد. پنجشنبه رفت دنبال خانه، باز چیزی نبود. با غصه خوابید و دیگر هرگز بیدار نشد. این سرنوشت یک همکار مطبوعاتی بود.»

زهرا چخماقی کیست؟

زهرا چخماقی متولد پنجم اردیبهشت‌ماه ۱۳۶۳ در بندرعباس، مجری و خبرنگار است. اولین بار در دوره نوجوانی به همراه خواهرش زینب به عنوان گزارشگر و مجری وارد برنامه موج مروارید شدند و یک و سال نیم روی آنتن بودند. به پیشنهاد مادرش و علاقه شخصی‌اش به خبرنگاری وارد باشگاه خبرنگاران جوان شد و دوره‌های خبرنگاری را زیر نظر مرتضی حیدری گذراند و در بخش فرهنگ و هنر شروع به فعالیت کرد.

پدر زهرا چخماقی نظامی بوده و خانم فریده فرخ نژاد از گویندگان قدیمی صدا و سیما و مجری خبر شبکه یک، مادر زهرا چخماقی است و مدت هاست که بازنشسته شده و فعالیتی ندارد. خواهرش زینب نیز مانند مادر و خواهرش وارد صدا وسیما شده و در این سازمان مشغول به کار است.

چرا زهرا چخماقی به کما رفت؟

مادر زهرا چخماقی، خانم فرخی نژاد، علت احتمالی بیماری دخترش را گرفتگی‌های ریز عروق در ناحیه ریه خواند و افزود:

«مشکل زهرا با سردرد و تنگی نفس شروع شد و در حالی که او را به بیمارستان منتقل می‌کردیم از هوش رفت. »

زهرا چخماقی در ۶ دی ماه ۱۴۰۰ بعد از سپری کردن ۱۰ روز در حالت اغما، از کما خارج شد و سلامت خود را به دست آورد.

گزارش‌های جنجالی زهرا چخماقی

زهرا چخماقی خبرنگار از جمله خبرنگاران و گزارشگران چادری صدا و سیماست. او به تازگی در بخش خبر نیز فعالیت می کند و برنامه ای را با چالش کشیدن سلبریتی ها و خبرهای داغ فضای مجازی با نام داغ های مجازی را اجرا می کند.

برنامه ای که تاکنون با چالش کشاندن فعالیت و جنجال های چهره های مشهور ایرانی مخصوصا بازیگران و خوانندگان به آنها حمله کرده و انتقادهای تندی را از آنها می کند.

حمله به مسعود صادقلو و حمله به ماجرای عروس سفیر ایران در دانمارک و از این قبیل جنجال ها که به برنامه ای پر حاشیه تبدیل شده است.

پیشنهاد می کنیم این مطالب را هم بخوانید:

زهرا چخماقی ، مجری خبر ۲۰:۳۰ ، از کما خارج شد

به کما رفتن زهرا چخماقی خبرنگار ۲۰:۳۰

بهترین فایل‌های خرید و اجاره را در محله‌های گران‌قیمت تهران از کیلید بخواهید

رونق آگهی های اجاره پشت بام و کانکس نشینی در تهران

دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • ali خرداد ۲۴, ۱۴۰۱

    تا برا خودتون اتفاق نیوفته صداتون در نمیاد. همیشه میگفتن دروغ و شایعه و هجمه هست. ۲ سال پیش رهن خونمون بود ۵۵. سال پیش شد ۸۰. امسال شده ۲۱۰ میلیون. تا مرداد ماه وقت داریم. تازه پیام داده که ۲۱۰ میلیون مشتری خوابیده. پولو تا اواسط تیرماه جور کنیم وگرنه یکی دیگه هست حاظره همین الان پولو بده و قرارد بنویسه و تیرماه بیاد بشینه.
    تازه اجاره رو نگو. اجاره از ماهی یک و هشتصد شده دو و پونصد.
    پدرم میگه قدیما اینطور نبود. یا رهن بود و اجاره صفر. یا اجاره بود و رهن نبود. اا الان هردوتاشه.
    هم رهن هم اجاره شدیدا بالا رفته.
    ما تو اهنگ میشینیم. متاسفانه پدرمون یکم بی عقلی کرد تو اصفهان یه اپارتمان داشتیم فروخت . باهاش اومدیم تهران و پولش تو رهن رفت. به قول پدرم قرار بود دو سه ساله پس انداز کنه و با پول اون اپارتمان اصفهان یه اپارتمان تو افسریه بخریم. نشد.

    کتابو بگو. من دانشجوم. رفتم یه کتاب رفرنس ریاضی بخرم ۱۸۰ هزار تومن. دوتا جلد. دست دوم میگردم نیست. پی دی افشو پیدا کردم از رو همین پی دی اف میخونم.
    به هر حال ما خس خاشاکیم. امام علی هم همینطور حکومت میکرد.