حجت الله عبدالملکی از سمت وزارت کار دولت رییسی استعفا داد

حجت الله عبدالملکی از سمت وزارت کار دولت رییسی استعفا داد

خبرگزاری های داخلی از استعفای حجت الله عبدالملکی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و انتخاب شدن محمدهادی زاهدی وفا به عناون سرپرست این وزارتخانه خبر می دهند. عبدالملکی همچنین در حساب توییتر خود از استعفایش از مقام خود خبر داده است. وی در یک رشته توییت در مورد استعفای خود چنین نوشته است:

بسمه تعالی

حضرت آیت الله رییسی

رییس محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام و تحیات و آرزوی توفیق و عافیت؛

ضمن تشکر از حسن نظر جنابعالی به اینجانب جهت تصدی مسئولیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و قدردانی از اعتماد مجلس محترم شورای اسلامی، به منظور افزایش هماهنگی در دولت… استعفای خود را از این سمت اعلام می نمایم. اینجانب در طول ۳۰۰ روز فعالیت در این وزارتخانه، همه تلاش خود را برای خدمت صادقانه به مردم عزیز کشور به کار بستم و از همراهی صمیمانه همکاران این وزارتخانه در این مدت تشکر میکنم… خود را سرباز کوچک نظام اسلامی و دولت مردمی میدانم و تا پای جان در مسیر تحقق آرمان های رفیع آن و تحقق اهداف گام دوم انقلاب اسلامی مجاهدانه تلاش خواهم کرد و از هیچگونه خدمتی در این عرصه فروگذار نخواهم کرد ان شاءالله

با احترام

حجت الله عبدالملکی

حجت عبدالملکی از سمت وزارت کار دولت رییسی استعفا داد

گفته می شود استعفای عبدالملکی توسط رییس جمهور پذیرفته خواهد شد و احتمالاً معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رییس جمهور به عنوان سرپرست وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی جای عبدالملکی را خواهد گرفت. از نارضایتی عمومی کارکنان شاغل در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بابت پایین ماندن دریافتی ماهانه گرفته تا نارضایتی شماری از نمایندگان مجلس و اعتراض روزهای اخیر بازنشستگان به نحوه افزایش مستمری سال ۱۴۰۱ سازمان تامین اجتماعی از جمله دلایل این استعفا عنوان شده اند.

عبدالملکی به خاطر گفته هایش مبنی بر اینکه می توان با یک میلیون تومان نیز کارآفرینی کرد به شدت مورد انتقاد کاربران شبکه های اجتماعی قرار گرفته بود. گفته می‌شود قرار بوده نمایندگان مجلس از طریق استیضاح پروژه خروج عبدالملکی از کابینه سیزدهم را آغاز کنند اما در نهایت قرار است این جابجایی از طریق برکناری توسط شخص رئیس جمهور صورت بگیرد. ظاهراً استیضاح وزیر صمت به دلیل گرانی های بی سابقه و بی برنامگی دولت در این عرصه و افزایش نرخ دلار و سکه نیز در برنامه مجلس قرار دارد. فاطمی نیا وزیر صمت نیز امروز از مجلس کارت زرد گرفت و ممکن است دومین وزیر برکنار شده دولت رییسی باشد.

محمدهادی زاهدی وفا جانشین احتمالی حجت الله عبدالملکی در وزارت کار کیست؟

بعد از پذیرش استعفای حجت الله عبدالمکلی از سمت خود، محمدهادی زاهدی وفا به عنوان سرپرست وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی انتخاب شده است. محمدهادی زاهدی‌ وفا ۵۹ ساله، دارای دکترای اقتصاد از دانشگاه اتاوا در کانادا است. وی در سال‌های گذشته عضو هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، رئیس هیات مدیره هلدینگ صنایع نوین، رئیس هیات مدیره رایتل و عضو شورایعالی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت بود.

در سوابق مدیریتی زاهدی‌ وفا، معاون امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی در دولت نهم، نماینده وزارت اقتصاد در شوراها و کمیسیونهای تخصصی شورای عالی تحقیقات و فن آوری، شورای اقتصاد، کمیسیون اقتصادی دولت، شورای پول و اعتبار و شورای عالی انرژی دیده می‌شود.

محمدهادی زاهدی‌ وفا همچنین سابقه عضویت در کارگروه ویژه نفت، شورای عالی توسعه صادرات غیر نفتی، ستاد تنظیم بازار، ستاد تدابیر ویژه اقتصادی شورای عالی امنیت ملی، کارگروه طرح تحول اقتصادی، شورای عالی تدوین برنامه پنجم، شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی، شورای آمایش سرزمین، شورای عالی آمار، کمیته ملی اهداف توسعه هزاره و کارگروه تدوین ضوابط حمایت از صادرات غیر نفتی را در کارنامه خود دارد.

زاهدی‌ وفا همچنین در دولت سیزدهم معاون اقتصادی معاونت اول ریاست جمهوری را بر عهده داشت. از مسئولیت‌های علمی و پژوهشی زاهدی وفا می‌توان به استادیاری دانشگاه امام صادق(ع)، مدیر مسئولی دوفصلنامه مطالعات اقتصاد اسلامی و سردبیری مطالعات امنیت اقتصادی اشاره کرد.

دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • ارژنگ خرداد ۲۴, ۱۴۰۱

    تورم و قیمت دلار چه ربطی به وزیر کار داره ؟ این حقوق های نجومی کارمندان مفت خور وزارت کار رو نداده ، اونها هم اول اعتصاب بعد هم کارشکنی کردند .