جشن تولد در سفره خانه ای در شهریار ۸ قربانی گرفت + ویدیو

جشن تولد در سفره خانه ای در شهریار ۸ قربانی گرفت + ویدیو

شب گذشته بر اثر وقوع انفجار در قهوه خانه ای در فاز یک شهرک اندیشه هشت نفر جان خود را از دست دادند.

قربانیان این حادثه سه کودک ۳ تا ۶ ساله، سه زن ۲۰ تا ۴۰ ساله و یک مرد ۴۰ ساله (احتمالا صاحب کافه) بودند که هفت نفر از آنها در محل وقوع حادثه و یک کودک سه ساله پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست دادند. یک نوزاد نیز به بیمارستان منتقل شد.

سخنگوی اورژانس شب گذشته در جمع خبرنگاران به توضیح در خصوص این حادثه پرداخت و گفت: «حوالی ساعت ۲۰ امشب در محدوده یک قهوه‌خانه در فاز یک شهرک اندیشه، گزارش یک انفجار و آتش‌سوزی در مراسم تولد را دریافت کردیم. در این حادثه سه کودک، سه خانم و یک آقا فوت شدند و یک نوزاد به بیمارستان انتقال داده شد.»

مجتبی خالدی گفت حادثه انفجار در سفره خانه شهرک مریم اندیشه شهریار تا کنون مصدوم جدی نداشته است. او همچنین درباره علت بروز این حادثه گفت: «گمان می‌رود استفاده از بادکنک هلیومی باعث این انفجار شده باشد، اما بررسی درباره جزئیات علت این حادثه ادامه دارد.»

انفجار در سفره خانه ای در شهریار ۸ قربانی به جا گذاشت + ویدیو

علت فوت قربانیان حادثه انفجار شهریار چه بود؟

دادستان شهریار درباره این حادثه گفت: «در آتش سوزی رستورانی در شهرک اندیشه شهرستان شهریار، هفت نفر بر اثر استنشاق دود و گازهای سمی و در نهایت خفگی کشته شده‌اند و آثار سوختگی روی بدن آنها بسیار خفیف بود.»

حمید عسگری پور گفت: «پس از شعله ور شدن فضا، حاضران به سمت انتهای رستوران تا نزدیکی آشپزخانه فرار کردند، اما در نهایت در همین نقطه بر اثر خفگی جان خود را از دست دادند.»

او اضافه کرد: «تمامی دیوارها و اشیای موجود در این کافه قابلیت اشتعال داشتند و مراسم تولد در نزدیک خروجی سفره خانه در حال برگزاری بود که حادثه رخ داد. بررسی های اولیه نشان می‌دهد بادکنک حاوی گاز هلیوم دچار انفجار و اشتعال و در نهایت آتش سوزی در سطح رستوران شده است.»

دادستان شهریار در خصوص موقعیت مکانی این سفره خانه گفت: «سفره خانه سنتی چتر شهرک مریم فاز یک اندیشه شهرستان شهریار در زیرزمین قرار داشت و نزدیک به ۱۵ پله به پایین می‌خورد.»

مطالب مرتبط
۳ نظر

ورود

  • حمیدرضا خرداد ۲۵, ۱۴۰۱

    وقتی دادستان یه کشور نمی دونه گاز هلیوم اشتعال زا نیست و یک گاز بی اثر هست، واقعا آدم باید متاسف باشه. به فرض که رشته ایشون شیمی نیست، اما واقعا بدون اطلاع حرف زدن و گرفتن مشاوره از یه متخصص ساده و یا حتی یک دانش آموز دبیرستانی که درس شیمی را خوانده است، مایه تاسف هست…

  • محمد مهدی خرداد ۲۵, ۱۴۰۱

    سواد…صفر هلیوم گاز بی اثر اگر هم مشکل از بادکنکا بوده از هیدروژن پر شده

  • گاز شهری خرداد ۲۶, ۱۴۰۱

    گاز شهری بوده. خودمون بارها پر کردیم.
    ولی مواظب بودیم همیشه.
    و بادکنکهامون که توش گاز شهری بوده چندتاش ترکیده و شمع روشن بوده ولی اتیش نگرفتن.