متراژ واحدهای طرح ملی مسکن چقدر است؟

متراژ واحدهای طرح ملی مسکن چقدر است؟

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اطلاعات تازه ای را در مورد متراژ واحدهای طرح ملی مسکن و میزان آورده متقاضیان ارائه کرد. اکبر نیکزاد در این باره گفته است:

دولت و مجلس عزمشان را جزم کرده‌اند که مردم را صاحب خانه کنند. بنابراین در قالب طرح نهضت ملی مسکن زمین رایگان، تخفیفات شهرداری، نظام مهندسی و تسهیلات تا سقف ۴۵۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود. متراژ واحدها نیز طبق بررسی‌هایی که از مناطق مختلف درخصوص نیاز منطقه و توان متقاضیان صورت می‌گیرد متفاوت خواهد بود. حداقل مساحت واحدها ۶۰ متر و حداکثر ۱۰۰ متر در نظر گرفته شده است.

متراژ واحدهای طرح ملی مسکن چقدر است؟

فرضا اگر واحدهای ۸۰ متری ساخته شود و هزینه آن متری ۶.۵ میلیون تومان باشد قیمت تمام شده ۵۲۰ میلیون تومان خواهد بود. اگر تسهیلات واحد مذکور ۳۵۰ میلیون تومان باشد متقاضی باید ۱۷۰ میلیون تومان پرداخت کند اما تلاش این است که حدود ۱۰۰ میلیون تومان از این مبلغ در پایان پروژه دریافت شود؛ زیرا ممکن است متقاضی مستاجر باشد و پول پیش خود را در زمان تخلیه دریافت کند.

وزارت راه و شهرسازی تلاش می‌کند در کل کشور و استان تهران مسکن احداث کند. شهر جدید فردوس در نزدیکی پردیس دارد طراحی می‌شود. برای مساله تردد در شهرهای اطراف تهران مثل پردیس، پرند و هشتگرد نیز اقداماتی در جریان است…اطمینان دارم که در نیمه دوم سال پروژه نهضت ملی مسکن سرعت بیشتری به خود می‌گیرد.

متراژ واحدهای طرح ملی مسکن چقدر است؟

بنیاد مستضعفان و سازمان اوقاف همکاری خوبی دارند و اعلام آمادگی کرده‌اند تا ظرفیت زمینهای خود را در اختیار پروژه‌ها قرار دهند. برخی دیگر از دستگاهها درخصوص در اختیار گذاشتن اراضی خود مقاومت می‌کنند. بنابراین رییس‌جمهور اعلام کرد که برای ساکنان واجد شرایط دستگاههایی که زمین در اختیار دارند خانه ساخته شود. البته قانون جهش تولید و تامین مسکن این اختیار را داده که در صورت امتناع دستگاهها از واگذاری اراضی، آنها را به تملک دولت درآورد ولی معتقدم کار به آنجا نمی‌رسد و عزیزان همکاری مورد نظر را خواهند داشت.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • محمدحسین زینلی تیر ۱, ۱۴۰۱

    سلام . یعنی واقعا دستوری که مسوولان میدن و کسانی که باید انجام بدن زمین تا آسمان فرق میکنه . بعداز ثبت نام اسم من به عنوان واجد شرایط بودن در اومد . بعداز کلی دوندگی تعهد دادن تکمیل پرونده .کارفرما دستور داده برای شروع کار هر متقاضی باید ۲۰۰ میلیون برای شروع کار پرداخت کنه چون که بانک به ما تحصیلات نمیده و ما مجبوریم از آوردهای خود متقاضیان استفاده کنیم و خونه برای متقاضی در میاد ۸۵۰ میلیون که متقاضی باید ۵۵۰ میلیون پرداخت کنه ۲۰۰ میلیون موقه امضای قرارداد ۳۵۰هرماه به صورت اقساط طی ۶ ماه پرداخت کنه و بانک ۳۰۰ میلیون وام بیشتر نمیده . کسی هم از مسوولان نیست پیگیری کنه . خواهش میکنم پیگیری کنید.
    من اهل رفسنجانم خواهشا به گوش مسوولان برسونید