انتقاد تند «دیرین دیرین» از سلبریتی های اینستاگرامی + ویدیو

انتقاد تند «دیرین دیرین» از سلبریتی های اینستاگرامی + ویدیو

مجموعه طنز انیمیشن دیرین دیرین در تازه ترین ویدیویی که منتشر کرده به رفتار سلبریتی های اینستاگرامی در مواجهه با مسائل اجتماعی گوناگون پرداخته و با زبان طنز، شاخ های فضای مجازی را به باد تمسخر و انتقاد گرفته است.

در این قسمت از دیرین دیرین با عنوان «قهوَلیتیا» شخصیت قهویانی این مجموعه را می‌بینیم که در موقعیت‌ های اجتماعی مختلف نظیر مشکل کم آبی، فقر، مواجهه با کودکان کار و خراب شدن یک ساختمان بزرگ (که احتمالا به حادثه متروپل آبادان اشاره دارد) به ظاهر ناراحت و دغدغه‌ مند است، اما در واقع با قرار گرفتن در این موقعیت‌ ها تنها سعی در جذب مخاطب و دیده شدن دارد. قهویانی در این مجموعه عمدتا به عنوان فردی کلاهبردار معرفی می‌شود و حضور او در این قسمت به عنوان یک بلاگر فضای مجازی کاملا گواه نیت سازندگان این اثر است.

طعنه «دیرین دیرین» به شاخ های اینستاگرامی + ویدیو

درباره انیمیشن دیرین دیرین

دیرین دیرین به کارگردانی و تصویرگری علی درخشی، عمدتا در آثار خود به مشکلات اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی می‌پردازد. تهیه کننده مجموعه دیرین دیرین محمد ابوالحسنی بود که فروردین سال گذشته بر اثر ابتلا به کرونا از دنیا رفت.

طعنه «دیرین دیرین» به شاخ های اینستاگرامی + ویدیو

گویندگی تمامی شخصیت های این مجموعه پویانمایی در ژانر طنز به عهده محمدرضا علیمردانی، بازیگر، صداپیشه، دوبلور و خواننده است که پیش از این در انیمیشن های معروفی نظیر کارخانه هیولاها و عصر یخبندان به ترتیب به جای شخصیت های سالیوان و دیه گو صداپیشگی کرده است.

طعنه «دیرین دیرین» به شاخ های اینستاگرامی + ویدیو

طعنه «دیرین دیرین» به شاخ های اینستاگرامی + ویدیو

از شخصیت‌ های مجموعه دیرین دیرین می‌توان به وی، با ۱۸۰۰ سال سن، قرمزانی، قهویانی، آبی کمرنگانی، اینیوئه، خردلانی، زکریای رازی و وازلین اشاره کرد.

این مجموعه اولین بار در نوروز ۱۳۹۴ به صورت روزانه از تلویزیون و بعد از چند سال به صورت سریال ۲۰ تا ۲۵ دقیقه‌ ای از فیلیمو پخش شد. اما عدم پخش دیرین دیرین از صدا و سیما هرگز مانع از پیشرفت آن نشد و این مجموعه انیمیشن همچنان مخاطبین خود را عمدتا در میان بزرگسالان حفظ کرده است.

بیشتر بخوانید:

محمدرضا علیمردانی بازیگر نقش «بائو» در سریال پایتخت و هنرمندی همه فن حریف

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود