نمره قبولی آزمون آیلتس، چند است؟

نمره قبولی آزمون آیلتس، چند است؟

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

اگر می‌خواهید که در خارج از کشور ادامه تحصیل دهید، باید چندین مرحله را پست سر بگذارید. مراحلی که از جمله آن‌ها می‌توان به آزاد کردن مدرک تحصیلی، ترجمه مدارک تحصیلی و قبولی در آزمون زبان همانند آیلتس اشاره کرد.

آیلتس یکی از مهم‌ترین و معتبرترین آزمون‌های بین‌المللی برای ارزیابی و بررسی سطح توانایی‌های زبان انگلیسی شماست. ما در این مقاله قصد داریم که در مورد سیستم نمره‌دهی آزمون آیلتس صحبت کنیم. سیستم امتیازدهی آیلتس احتمالا در ابتدا کمی عجیب به نظر می‌رسد ولی در واقعیت پیچیدگی خاصی ندارد.

برای آشنایی با شیوه نمره‌دهی آزمون آیلتس و معیارهای سنجش زبان انگلیسی شما در آزمون آیلتس، همراه ما باشید.

سیستم نمره‌دهی آزمون آیلتس چگونه است؟

معیارهای بسیاری برای ارزیابی سطوح مهارت زبان انگلیسی وجود دارد. آیلتس از سیستم امتیازدهی ۹ سطحی استفاده می کند. نمره ۱ نشان می‌دهد که فرد عملاً هیچ توانایی انگلیسی ندارد. در حالی که امتیاز ۹ نشان‌دهنده این است که توانایی زبان انگلیسی فرد همانند افراد بومی است.

آیلتس آکادمیک و جنرال هر دو از سیستم امتیازدهی ۹ نمره‌ای استفاده می‌کنند.

فرم گزارش آزمون (TRF) نمره کلی و نمرات گروهی شما را برای هر یک از چهار بخش Listening، Reading، Writing و Speaking ارائه می‌دهد.

درک نحوه عملکرد سیستم امتیازدهی بسیار مهم است، به‌خصوص اگر نیاز به شرکت در آیلتس برای تحصیل در خارج از کشور دارید.

نمره نهایی آزمون آیلتس

نمره کلی شما میانگین نمرات چهار بخش شنیداری، مکالمه، درک مطلب و نوشتاری است. میانگین امتیاز شما در این چهار بخش، به نزدیک‌ترین نمره کامل یا نیمه، گرد می‌شود. هر چهار بخش ضریب نمره یکسانی دارند.

فراموش نکنید که نمرات آیلتس روی کاغذ و آیلتس کامپیوتری یکسان است.

نمره هر بخش آزمون آیلتس

در این بخش امتیاز هرکدام از مهارت‌های چهارگانه زبان انگلیسی را به تنهایی بررسی می‌کنیم.

بخش شنیداری یا IELTS Listening

بخش شنیداری آیلتس دارای ۴۰ سوال است. در لیسنینگ آیلتس، به هر پاسخ صحیح، یک نمره داده می‌شود. نمره شما از ۴۰ به مقیاس ۹ باندی آیلتس تبدیل می‌شود.

نمره قبولی آزمون آیلتس چند است؟

درک متن یا Reading IELTS

بخش درک مطلب آیلتس ۴۰ سوال دارد. به هر پاسخ صحیح در ریدینگ آیلتس یک نمره داده می‌شود. به نسبت هر نمره‌ای که از ۴۰ کسب کنید، امتیازی از ۱ تا ۹ دریافت می‌کنید.

نمره‌دهی بخش خواندن آیلتس، برای آیلتس آکادمیک و جنرال متفاوت است. معمولاً برای به دست آوردن نمره معینی در آزمون ریدینگ عمومی نسبت به ریدینگ آکادمیک، باید به تعداد بیشتری از سوالات پاسخ صحیح دهید.

بخش نوشتاری یا Writing IELTS

در این بخش شما باید ۲ متن ۱۵۰ و ۲۵۰ کلمه‌ای بنویسید. رایتینگ آکادمیک بیشتر درباره موضوعات دانشگاه و علمی است. اما رایتینگ جنرال بیشتر درباره موضوعات روزمره است.

ممتحنین آیلتس از یک رویه مشخص برای ارزیابی پاسخ‌های شما استفاده می کنند. ممتحنین آموزش دیده‌اند تا به دقت از استاندارهای مشخصی پیروی کنند. معمولا تفاوت کمی بین ممتحنین وجود دارد.

مکالمه یا Speaking IELTS

ممتحنین آیلتس از یک مصاحبه حضوری و رو‌به‌رو، برای ارزیابی مهارت‌های گفتاری داوطلبان استفاده می‌کنند. معیارهای اصلی سنجش مهارت گفتاری زبان انگلیسی شما به شرح زیر است: روانی و انسجام، دامنه لغات، تسلط به گرامر و دقت و تلفظ.

۴ معیار وزن یکسانی دارند و نمره نهایی شما میانگینی از این ۴ معیار است.

فرم گزارش آزمون (TRF) چیست؟

TRF مخفف عبارت Test Report Form است که کپی کاغذی از نمره آزمون آیلتس شما است. این فرم به شما این امکان را می‌دهد که نتیجه خود را بررسی کنید.

موسسات آموزشی که برای آن‌ها درخواست می‌دهید، به نسخه اصلی TRF شما نیاز دارند. به همین دلیل است که تا پنج نسخه اضافی از گواهی آیلتستان برای دانشگاه‌های مختلف یا سفارتخانه‌هایی که به آن‌ها درخواست داده‌اید، ارسال می‌شود.

حداقل نمره آیلتس برای یافتن شغل چه‌قدر است؟

انگلیسی یکی از رایج‌ترین زبان های صحبت در جهان است. شرکت در آزمون آیلتس به شما کمک می‌کند تا در صورت دریافت نمره ۶ و بالاتر، در شرکت‌های بین المللی شغلی پیدا کنید. هرچه امتیاز شما بهتر باشد، شانس شما برای استخدام در فرصت‌های شغلی بهتر بالاتر است.

با این حال، دانستن نمره مناسب و دقیق مورد نیاز برای کار به شرکت، کشور و نوع کار بستگی دارد.

کدام صنایع از شما مدرک آیلتس می‌خواهند؟

بسیاری از نهادها و موسساتی که آیلتس را می‌پذیرند، در زمینه مراقبت‌های بهداشتی مانند پرستاری فعالیت می‌کنند. هم‌چنین این صنایع شامل زمینه‌هایی مانند پزشکی و داروسازی می‌شود که در آن‌ها مهارت زبان انگلیسی از اهمیتی حیاتی برخوردار است.

نمره قبولی آزمون آیلتس چند است؟

سایر نهادهای حرفه‌ای در کشورهای خاص که به نتیجه آیلتس نیاز دارند عبارتند از حسابداری، مهندسی، حقوق و دامپزشکی.

طیف گسترده‌ای از کارفرمایان دیگر در بخش‌هایی مانند امور مالی، دولتی، ساخت و ساز، انرژی، هوانوردی و گردشگری نیز از شما آیلتس می‌خواهند.

چه نمره آیلتسی برای دانشگاه‌های معتبر مورد نیاز است؟

اگر می‌خواهید که وارد دانشگاهی معتبر در هر کجای دنیا شوید، باید ثابت کنید که واجد شرایط هستید. این بدان معناست که شما نه تنها باید آن‌ها را با نمرات مدرسه خود تحت تاثیر قرار دهید، بلکه نمره آیلتس مناسبی هم داشته باشید. نمره آیلتس بالا راه شما را برای ورود به برخی از بزرگترین دانشگاه‌های جهان از جمله دانشگاه تورنتو، هاروارد،MIT  و … آسان می‌کند.

برای قبولی در دانشگاه‌های معتبر معمولا به نمره کلی ۷-۶.۵ با حداقل نمره ۶ در هر بخش امتحانی نیاز دارید. با این حال، هاروارد و MIT از شما نمره ۷ می‌خواهند.

به خاطر داشته باشید که هر واحد آموزشی یا دانشکده نسبت به سایر دانشکده‌های همان دانشگاه شرایط متفاوتی داشته باشند. حتما از قبل درباره استانداردهای دانشکده موردنظر خود اطلاعات کافی کسب کنید.

دوره‌های آنلاین آیلتس دبستان ترجمیک

کسب نمره بالا در آیلتس همانند طی کردن مسیری طولانی است که به صرف زمان و تلاش بسیار نیاز دارد. با این حال دوره‌های آیلتس مناسب مسیر را برای شما هموارتر و آسان‌تر می‌کنند.

یکی از مناسب‌ترین موسسه‌های برگزارکننده دوره‌های آیلتس، دبستان ترجمیک است. آموزش آیلتس در دبستان ترجمیک به صورت کاملا آنلاین است. پس از برگزاری هر جلسه فیلم ضبط‌شده آن هم در اختیار شما قرار داده می‌شود.

دبستان ترجیمک از استادان حرفه‌ای و مجرب برای برگزاری دوره‌های آموزش آیلتس بهره می‌برد. تمامی استادهای آیلتس این موسسه سابقه‌ای درخشان در تدریس آیلتس به زبان‌آموزان دارند.

همچنین این موسسه در هر سطحی از زبان انگلیسی که باشید، برای شما دوره‌ای مناسب دارد. کافیست که در آزمون تعیین سطح دبستان ترجمیک شرکت کنید. بعد از آن با کمک خط مشاوره اختصاصی آیلتس دبستان ترجمیک، می‌توانید که دوره‌ای مناسب سطح خود انتخاب کنید.

برای شرکت در کلاس آیلتس آنلاین دبستان ترجمیک تعلل نکنید و همین الان ثبت‌نام کنید.

بدون نظر

ورود