مهمترین تجهیزات و لوازم کوهنوردی و طبیعت گردی در تابستان

مهمترین تجهیزات و لوازم کوهنوردی و طبیعت گردی در تابستان

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

با فرارسیدن فصل تابستان و گرم تر شدن هوا، حس و حال گردش ها و سفر ها نیز تغییر می کند، چه مشغول کوهنوردی باشید و چه کمپینگ برای فصل تابستان و بهبود تجربه خود نیاز به برخی لوازم خواهید داشت که در ادامه می خواهیم لیستی از تجهیزات و لوازم کوهنوردی در تابستان به شما ارائه دهیم .

فصل تابستان است و می خواهید کوهنوردی را آغاز کنید اما نمی دانید چه وسایلی باید داشته باشید؟

باید این را بدانید که کوهنوردی در تابستان به وسایلی نیاز دارد که همراه داشتن آنها به شما کمک می کند با خیال راحت و بدون دغدغه به کوهنوردی بپردازید.

همچنین کوهنوردان حرفه ای نکاتی را می دانند که باعث می شود با کمترین خطر قله ها را صعود کنند. در فصل تابستان نیز با دانستن این نکات، سلامت خود و وسایلشان را حفظ کنند.

اما شما که به تازگی کوهنوردی را آغاز کرده اید و یا اینکه قصد شروع آن را دارید، حتما باید با وسایل مورد نیاز برای کوهنوردی در تابستان آشنا شوید.

برای فصل تابستان و بهبود تجربه خود نیاز به برخی لوازم خواهید داشت که در ادامه می خواهیم لیستی از تجهیزات و لوازم کوهنوردی در تابستان به شما ارائه دهیم .

کفش کوهنوردی و طبیعت گردی تابستانی

کفش شما شاید در میان استایلتان از همه چیز مهم‌تر باشد. قطعا در هنگام کمپینگ راه زیادی تا رودخانه یا کوهپایه دارید و یا ممکن است که قدم زدن در طبیعت را برای رسیدن به یک آبشار انتخاب کرده باشید، پس باید دقت کنید ببینید به کفش سبک احتیاج دارید یا سنگین، کفش ضد آب می‌خواهید یا کفشی که با ردکردن هوا پای شما را خنک‌تر نگه دارد و یا به کفش ساق‌دار احتیاج دارید یا کفش ساق کوتاه.

رنگ کفش مناسب در کمپینگ:

طوسی و خاکی بهترین رنگ‌ها برای پوشش پا هستند. خاک بیشترین چیزی است که با کفش شما در ارتباط است و این رنگ‌ها خاک را بسیار کم نشان می‌دهند.

در صورتی که قصد دارید در مسیری کوهنوردی کنید که ساده است و دارای سنگ و چاله نیست و بیشتر حالت پیاده‌روی دارد تا کوهنوردی، بهتر است از کفش‌هایی استفاده کنید که کف آن‌ها صاف و بدون استوک است. این کفش‌ها باعث می‌شوند تا بتوانید راحت‌تر حرکت کنید. امثال این کفش‌ها به‌گونه‌ای است که سطح خیلی صافی ندارد و شبیه به کفش‌هایی که در خیابان می‌پوشید نیست و استوک زیادی هم ندارد که سنگین باشد و با هربار راه رفتن احساس کنید پای شما به زمین چسبیده است!

کوله کوهنوردی و طبیعت گردی

با توجه به اینکه در طبیعت گردی و گشت و گذار های مشابه ممکن است از اتومبیل خود فاصله بگیرید و یا اینکه با خودرو غیر شخصی سفر کنید، لزوم به همراه داشتن کوله پشتی ضروری به حساب می آید. در این میان با توجه به حجم و میزان لوازم پیشنهاد ما خرید کوله پشتی کوهنوردی است.

کوله کوهنوردی پس از کفش دومین وسیله ضروری برای کوهنورد است. کوله، خانه کوهنورد محسوب می شود و هر آنچه را که برای این سفر نیاز دارد را باید درون آن جای دهد. خرید یک کوله باکیفیت و حرفه ای اهمیت زیادی دارد. زیرا کوله نیز همچون کفش می تواند در کیفیت سفر و میزان راحتی کوهنورد طی مسیر تاثیر گذار باشد. جادار بودن کوله، جنس آن و استاندارد بودن از مهمترین فاکتورهایی است که در هنگام خرید بایستی درنظر بگیرید.

توجه داشته باشید که کوله کوهنوردی با کوله های معمولی تفاوت بسیاری دارد. قیمت بالاتر آنها خود گواهی برای این تفاوت است. بنابراین اگر کوله ای را انتخاب کنید که دوام خوبی نداشته باشد به زودی مجبور به تعویض آن و صرف هزینه مجدد خواهید شد.

چادر کوهنوردی تابستانه

راز انتخاب درست یک چادر کوهنوردی این است که اطلاعات کاملی از مسیر و شرایط آب و هوایی آن داشته باشید. چادر تابستانی برای آب و هوای گرم و معتدل استفاده می شود.این چادرها نسبت به چادر های دیگر وزن کمتری دارند.

مهمترین تجهیزات و لوازم کوهنوردی و طبیعت گردی در تابستان

 عینک آفتابی و کرم ضد آفتاب

فصل تابستان با توجه به اینکه گرم ترین فصل سال است و خورشید با شدت بیشتری و با زاویه نزدیک به ۹۰ درجه به زمین می تابد که در صورت عدم مراقبت از چشم و پوست می تواند صدماتی را به همراه داشته باشند.

به همین منظور به همراه داشتن عینک آفتابی استاندارد و کرم ضد آفتاب و استفاده از آنها در زمان مناسب می تواند شما را از این صدمات محفوظ بدارد.

کلاه آفتابی لبه دار و دستمال سر

از دلایل آفتاب زدگی عدم استفاده از کلاه و پوشش و محافظ بر روی سر و گردن در هنگام پیاده روی زیر آفتاب و مخصوصا آفتاب کوهستان نیز می باشد .

کلاه لبه دار نیز مانند موارد بند پیشین یکی از ضروریات برای قرار گیری در مقابل آفتاب است و می تواند شما را از گرمای شدید تابستان (تا حدودی) نجات دهد. با توجه به این موارد بهتر است از کلاهی با پارچه خنک و تابستانی با وزن سبک استفاده کنید تا وجود آن باعث نشور آزرده خاطر شوید

کلاه لبه دار  به شما کمک می کند تا در هنگام کوهنوردی و طبیعت گردی در فصل های گرم سال از تابش شدید و مستقیم نور خورشید به قسمت سر و گردن شما جلوگیری شود .

پوشاک کوهنوردی مناسب تابستان

در فصل تابستان عموم مردم به استفاده از لباس های خنک و آستین کوتاه می کنند. این پوشش برای استفاده در فضای عمومی و سایه مناسب است اما برای شرایطی همچون قرار گیری در مقابل آفتاب، بهتر است از لباس های آستین بلند اما خنک و نازک استفاده کنید. پوشیدن لباس های روشن بدون شک می تواند در حفظ تعادل دمای بدن شما مناسب باشد.

ضخامت شلوار شما بستگی بسیار زیادی به آب و هوا در زمان کمپینگ‌تان دارد. اما همیشه باید حالت کش‌سانی داشته باشد تا برای بالا رفتن از کوه، صخره و رد شدن از رودخانه راحت باشید. در هوای گرم به خنک بودن پارچه شلوارتان فکر کنید. گرما، هنگام راه رفتن شما را کلافه خواهد کرد.

مهمترین تجهیزات و لوازم کوهنوردی و طبیعت گردی در تابستان

بطری آب و قمقمه

برای این منظور بهتر است تا از قمقمه های عایق استفاده کنید. که قابلیت نگه داشتن نوشیدنی های گرم را نیز داشته باشند.

برای نگهداری از آب می توانید از قمقمه و فلاسک استفاده کنید، برای نگهداری از غذا هم بهتر است ظروف یا کیسه خنک نگهدارنده داشته باشید تا با قرار دادن غذای خود در آن، بتوانید در زمان طولانی تری از غذای خود نگهداری کنید.

اجاق

برای پخت و پز در طبیعت همواره به یک اجاق نیاز خواهید داشت، این اجاق می تواند از انواع مختلفی باشد که بسته به فضایی که در اختیار دارید می توانید انواع مختلفی را به همراه خود داشته باشید. به عنوان مثال سرشعله های کوچک فضای کمی در کوله پشتی میگیرند و سوخت آنها نیز گاز پروپان است. اجاق های مختلفی هم تا به امروز تولید شده اند که علاوه بر سوخت پروپان و LPG می توانند توسط سوخت های دگری مانند بنزین و یا الکل نیز روشن شوند که باعث می شود حمل و نگهداری از آن در طولانی مدت که خرید گاز های ویژه کپسول ها میسر نیست، ساده تر شود. اما راه دیگری که دارید استفاده از فایرباکس و اجاق های مخصوص کوهنوردی است که فضای کمی را اشغال می کنند و مانند یک دفتر یادداشت در گوشه کوله پشتی شما قرار میگیرند. اگر هم که فضای کافی در هر شرایطی ندارید و به طبیعت جنگلی سفر می کنید می توانید با استفاده از جوب های خشک اقدام به روشن کردن آتش کنید.

دوش کمپینگ

اگر در هنگام سفر نمی توانید عدم استحمام را تحمل کنید، باید بگوییم که خوشبختانه محصول جدیدی به نام دوش کمپینگ وجود دارد که دارای یک کیف دوش خورشیدی بوده که با انرژی خورشید آب را گرم میکند و با داشتن یک سردوش کوچک امکان استحمام را برای شما فراهم می آورد.

برای خرید کلیه لوازم ضروری کمپینگ و طبیعت گردی می توانید به فروشگاه کوهسایت مراجعه کنید. این فروشگاه برای رفاه حال مشتریان اقدام به تاسیس فروشگاه اینترنتی نیز نموده است. کلیه لوازم مخصوص کوهنوردی و کمپینگ در این فروشگاه از برندهای معتبر با تنوع بالا و قیمت های مناسب عرضه می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر از ویترین فروشگاه در وب سایت کوهسایت دیدن کنید.

www.koohsite.com

ولیعصر، بالاتر از میدان منیریه، نرسیده به چهارراه سپه، پاساژ المپیک، طبقه سوم، واحد۳، لوازم کوهنوردی رشیدی-

ساعات کار همه روزه به جز ایام تعطیل از : ۱۰ صبح الی ۷ شب

تلفن فروشگاه ۶۶۴۶۰۲۰۸ – ۶۶۹۶۲۵۵۲

بدون نظر

ورود