افشاگری مهران مدیری از رشوه نجومی که کارگردانان برای اعطای نقش می‌گیرند + ویدیو

افشاگری مهران مدیری از رشوه نجومی که کارگردانان برای اعطای نقش می‌گیرند + ویدیو

مهران مدیری، بازیگر، کارگردان و مجری تلویزیونی در برنامه دورهمی از رشوه گرفتن کارگردانان و تهیه کنندگان سینما برای اعطای نقش به افراد علاقه‌‌مند به بازیگری پرده برداشت و از آن انتقاد کرد.

در برنامه دورهمی یکشنبه ۱۲ تیر که با حضور مهران رجبی از شبکه نسیم پخش شد، مدیری به مساله رشوه در سینمای ایران پرداخت و از آن به عنوان «یک کار کثیف» یاد کرد.

در بخشی از این قسمت برنامه دورهمی، مهران رجبی، بازیگر سینما و تلویزیون بحث رشوه گرفتن در ادارات را مطرح کرد که باعث شد مهران مدیری هم به مساله رشوه در سینما اشاره کند و مدعی شود رشوه فقط در بانک ها و ادارات اتفاق نمی‌افتد و در سینما هم شاهد این موضوع هستیم.

افشاگری مهران مدیری از رشوه گرفتن کارگردانان برای اعطای نقش + ویدیو

مدیری در این باره گفت: «یک کار کثیفی که در کار ما انجام می‌دهند این است که از شما پول می‌گیرند تا بازی کنید. این هم اسمش رشوه است. به یک بازیگر می‌گویند ۲۰۰ میلیون بده، چهار تا سکانس بازی کن.»

او از فرصت پیش آمده استفاده کرد و به جوانان علاقه‌مند به ورود به حرفه بازیگری توصیه کرد چنین کاری انجام ندهند و گفت: «تهیه کننده باید سرمایه ساخت فیلم یا سریال را از جای دیگری تهیه کند. قرار نیست شما ۱۰۰ یا ۲۰۰ میلیون بدهید تا دو سکانس بازی کنید. شما باید قرارداد ببندید و حقوق هم بگیرید. حتی اگر اولین کارتان است و قرار است بازی کنید باید قرارداد بنویسید، امضا کنید و دستمزد بگیرید.»

افشاگری مهران مدیری از رشوه گرفتن کارگردانان برای اعطای نقش

مهران رجبی، مهمان این قسمت برنامه دورهمی نیز در همین راستا خاطره‌ای تعریف کرد: «یک بار یک آقایی از من پرسید هزینه ساخت یک سریال خوب الان چقدر است؟ گفتم مثلا ۱۰ میلیارد تومان. به من گفت ۱۰ میلیارد می‌دهم به شرطی که دخترم نقش اصلی را بازی کند. گفتم به فرض که ۱۰ میلیارد بدهی و دخترت هم نقش اصلی را بازی کند، معلوم نیست دخترت واقعا بازیگر شود.»

رجبی در ادامه خاطره دیگری هم از دوران جوانی‌اش و ساخت یک فیلم استانی تعریف کرد و گفت: «در یکی از شهرستان‌ها یک نفر آمد و گفت آقای رجبی نمای بسته چقدر است، من تعجب کردم و بعد گفت، من ۷ میلیون پول داده‌ام تا چند نمای بسته از من بگیرند. هر نمای بسته یک میلیون تومان است و هر لانگ‌شات ۲۰۰ هزار تومان.»

بیشتر بخوانید:

صحبت های مهران مدیری درباره اینکه چرا دیگر سریال طنز نمی سازد + ویدئو

حمله تند سحر زکریا به مهران مدیری، گوهر خیراندیش و رامبد جوان + ویدئو

دیجیاتو
بدون نظر

ورود