سلامت کنکور ۱۴۰۱ در تمامی رشته ها و گروه ها تایید شد

سلامت کنکور ۱۴۰۱ در تمامی رشته ها و گروه ها تایید شد

بعد از کش و قوس های فراوان و شایعات متعددی که در مورد تقلب گسترده در کنکور ۱۴۰۱ و فروش سوالات وجود داشت، بالاخره هیئت منتخب تحقیق و بررسی ابعاد آزمون سراسری ۱۴۰۱ که به دستور رییس جمهور تشکیل شده بود، سلامت کنکور ۱۴۰۱ تایید شد. این اتفاق در حالی رخ می دهد که گمانه زنی هایی در مورد ابطال کنکور ۱۴۰۱ در صورت مسجل شدن تقلب و فروش سوال ها مطرح شده بود. با این وجود و علیرغم تمام حواشی و انتقادات، سلامت کنکور سراسری ۱۴۰۱ در تمامی رشته ها و گروه ها مورد تایید قطعی هیئت تحقیق و بررسی آن قرار گرفت. در گزارش این هیئت بررسی که وزارت علوم آن را منتشر کرده چنین آمده است:

پس از بررسی دقیق تمامی گزارشات و مستندات ارائه شده از سوی دستگاه‌های مذکور صحت برگزاری این آزمون در بخشهای مختلف شامل طراحی سؤالات، چاپ، قرنطینه، توزیع و دیگر مراحل فرایند اجرایی، هیچ گونه شائبه و کمبودی نداشته و با توجه به اقدامات سازمان سنجش آموزش کشور و همکاری تمامی دستگاه‌های دست‌اندرکار در امر برگزاری این آزمون، سلامت کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ در تمامی رشته‌ها و گروه‌ها مورد تأیید قطعی می‌باشد.

با توجه به پیش‌بینی‌های چند لایه کنترلی و امنیتی و اشراف کامل دستگاه‌های نظارتی و شناسایی تجهیزات الکترونیکی که بکار گیری آنها در جهت ارتکاب تخلف و تقلب متصور بوده و نیز برخورد قاطع با این گروه محدود از داوطلبان به هنگام ورود به حوزه‌ها و همچنین در ساعات بعدی برگزاری آزمون، با اطمینان ابراز می‌دارد که هیچ حقی از هیچ یک از داوطلبان تضییع نشده و سازمان سنجش آموزش کشور و برگزارکنندگان کنکور در جهت حفظ حقوق داوطلبان و رعایت عدالت آموزشی تمامی تلاش خود را بکار گرفته‌اند در این راستا لازم است از تلاش‌های شرکت‌های دانش‌بنیان که طی ماه‌های گذاشته با بکارگیری فناوری‌های نوین و دستیابی به آخرین تکنولوژی‌های امنیت آزمون در اجرای این مهم نقش بسزایی ایفا کرده‌اند تشکر و قدردانی نماییم.

لازم است از تلاش‌های تمامی دستگاه‌های نظارتی و اجرایی به ویژه وزارت کشور، وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی، وزارت نیرو، قوه قضائیه و ضابطان قضایی که در سلامتی برگزاری آزمون تلاش مجدانه‌ای داشته‌اند کمال تشکر را ابراز دارد.

 

دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • بنده خدا تیر ۱۵, ۱۴۰۱

    لازم است ۴۸۰ نفری که بازداشت شدند و تجهیزات همراه داشتند بازجوئی دقیق شوند و رابطان آنها پیدا و از طریق آنها نیز دانش آموزانی که احتمالا در جلسه کنکور از طریق آنها از تقلب استفاده کرده و دستگیر نشده اند را شناسائی , بازداشت و محروم کنند تا واقعا حق هیچ دانش آموز کوشائی ضایع نگردد.