متخصص سئو؛ شغلی پردرآمد با چشم‌انداز عالی

متخصص سئو؛ شغلی پردرآمد با چشم‌انداز عالی

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

بسیاری از افراد گمان می‌کنند که سئو به معنی استفاده از چند کلمه کلیدی در متن، عنوان و متاتگ است، اما حقیقت سئو فراتر از کلمات کلیدی است. گوگل همواره در تلاش است تا خود را به انسان‌ها نزدیک‌تر کرده و از این نظر رضایت آنها را جلب کند. او این کار را به‌وسیله الگوریتم‌های خود انجام می‌دهد.

الگوریتم bert یکی از ده‌ها الگوریتم گوگل است که به درک انسان‌ها توسط گوگل کمک می‌کند. یک متخصص سئو با داشتن دانش، تکنیک و اصول بهینه‌سازی موتورهای جستجو، باعث کسب رتبه ‌سایت‌ها می‌شود. در ادامه با روند کار متخصصین سئو، تکنیک‌ها و الگوریتم‌های گوگل آشنا خواهیم شد.

۳ مهارت های حیاتی یک متخصص سئو

داشتن مهارت‌های زیر برای یک متخصص سئو لازم است. او با استفاده از این مهارت‌ها بهینه‌سازی سایت را انجام داده و از این طریق کمک می‌کند گوگل سایت را باارزش تشخیص داده و به آن رتبه دهد. پورفیض یکی از متخصصین خبره در حوزه سئو است که تجربه موفقیت چندین سایت را در کارنامه خود دارد. این مهارت‌ها شامل موارد زیر است.

هر آنچه که باید درباره متخصص سئو خبره پورفیض بدانید

یک متخصص سئو با داشتن دانش، تکنیک و اصول بهینه‌سازی موتورهای جستجو، باعث کسب رتبه ‌سایت‌ها می‌شود.

تجزیه‌وتحلیل

یکی از مهارت‌های ضروری برای متخصص سئو توانایی آن در تجزیه‌وتحلیل است. او با این کار متوجه می‌شود که ‌سایت‌ها چگونه رتبه خود را افزایش داده یا چه اقداماتی باعث افت رتبه آنها شده است. همچنین کسب اطلاعاتی درباره جامعه هدف از مهم‌ترین بخش سئو به شمار می‌رود.

آنها به این دانش دست پیدا می‌کنند که چه کسانی جذب محتوای سایت شده و باعث می‌شوند تا رتبه سایت ارتقا پیدا کند. به همین دلیل نیز سایت را برای این دسته افراد بهینه می‌کنند. این باعث می‌شود که نیاز کاربران به‌درستی پاسخ داده شود. هرچه یک سایت بتواند اطلاعات ارزشمندی را در اختیار کاربران خود بگذارد می‌تواند ترافیک ارگانیک را افزایش داده و از این طریق رتبه بالاتری را به دست آورد.

تحقیق و پژوهش

کارشناسان سئو برای اینکه بتوانند اطلاعات به روزی داشته باشند همواره در حال تحقیق هستند. در واقع سئو مجموعه اقداماتی است که هیچ‌وقت ساکن نشده و همواره در جریان است. یک متخصص سئو مانند موج‌سواری است که باید بررسی کند که کدام امواج به‌سوی او در حال حرکت هستند و چگونه باید از آنها استفاده کند.

حرکات اشتباه یا دیر اقدام کردن تنها باعث عقب ماندن سایت از سایر رقبا می‌شود. این می‌تواند ضربه مهلکی برای یک کسب‌وکار باشد. الگوریتم‌های گوگل همواره در حال آپدیت شدن هستند و کارشناس سئو باید آنها را زیر نظر داشته و سایت را بر همین اساس بهینه کند.

اگر شما صاحب یک کسب‌وکار هستید و می‌خواهید سئو سایت خود را انجام دهید، ممکن است وقت زیادی از شما گرفته شود. زیرا باید همواره اخبار را دنبال کرده و اقدامات لازم را روی سایت انجام دهید؛ بنابراین در این شرایط بهتر است تا یک سئوکار را استخدام کنید.

ارتباط

یک متخصص سئو خبره ارتباط خوبی با اعضای تیم خود و صاحبان پروژه برقرار می‌کند. این باعث می‌شود تا درباره روند کار آنها اطلاعات لازم را به دست آورده و در صورت نیاز اصلاحاتی را انجام دهد. از طرفی داشتن ارتباط مناسب با مشتریان یا صاحبان پروژه می‌تواند در درک اهداف آنها برای داشتن یک سایت برتر کمک کند.

این ارتباط باعث می‌شود تا درمورد نحوه کار، اهداف و مواردی که باید در سایت ارائه شود، اطلاعاتی به دست بیاید. پورفیض با داشتن یک ارتباط قوی با مشتریان اهداف آنها را درک کرده و سایت را بهینه می‌کند.

وظایفی که متخصصین سئو روزانه انجام می‌دهند

همان‌طور که گفته شد سئو، کاری فراتر از کلمات کلیدی است. یک سئوکار باید روزانه عملکرد سایت را زیر نظر بگیرد و اخبار و اطلاعات خود را در این زمینه آپدیت کند. درواقع می‌توان گفت که سئوکاران دارای یک شغل هیجان‌انگیز هستند که هر روز چیزهای جدیدی را در آن یاد گرفته و روی ‌سایت‌ها پیاده می‌کنند.

آنها به سئو تکنیکال، سئو داخلی و خارجی اهمیت می‌دهند. پورفیض، متخصص سئو، با داشتن مهارت در سئو و انجام وظایف در این حوزه، رشد سایت را رقم می‌زند. در یک روز معمولی، سئوکاران ممکن است کارهای زیر را انجام دهند.

تحقیق کلمات کلیدی

گوگل همواره در حال به‌روز کردن الگوریتم‌های خود است. یکی از مواردی که همواره به‌عنوان یک پایه ثابت برای کسب رتبه در سئو وجود دارد، کلمات کلیدی است. سئوکاران در گذشته تنها با ریختن تعداد زیادی کلمه کلیدی در محتوای یک سایت، باعث کسب رتبه آن می‌شدند، اما عملکرد گوگل با وجود الگوریتم‌ها تغییر کرده است.

او با معرفی الگوریتم‌هایی چون الگوریتم bert سعی دارد تا تمرکز خود را روی مفهوم محتوا بگذارد. همچنان استفاده اصولی از کلمات کلیدی در کسب رتبه سایت نقش اساسی را ایفا می‌کنند. زیرا کاربران عموماً با سرچ کلمه کلیدی به دنبال محتوای مورد نظر خود هستند.

لینک Building

گوگل فقط به محتوا و سایت شما نگاه نمی‌کند، بلکه او بررسی می‌کند تا ببیند دیگران درمورد سایت شما چه نظراتی دارند. این نظرات همان لینک‌هایی است که در سایر ‌سایت‌ها استفاده می‌شود. هرچه میزان لینک‌ها در ‌سایت‌های معتبر بیشتر باشد، نشان می‌دهد که سایت شما اطلاعات باارزشی را به کاربران ارائه می‌کند و این می‌تواند رتبه سایت را ارتقا دهد. متخصص سئو، پورفیض، علاوه بر ایجاد محتوای با ارزش و مناسب مخاطب، ‌سایت‌ها را برای ایجاد یک لینک معتبر آماده می‌کند.

بهینه‌سازی موبایل

این بهینه‌سازی با سئو تکنیکال مرتبط است. بهینه‌سازی سایت برای موبایل چیزی است که گوگل اهمیت زیادی برای آن قائل است، به نحوی که بهینه‌سازی سایت برای موبایل را بر بهینه‌سازی آن برای دسکتاپ برتر می‌داند. امروزه استفاده از گوشی‌های موبایل بیش از هر چیز دیگری رایج شده است. حالا ‌سایت‌ها باید تلاش کنند تا بتوانند محتوایی مناسب با گوشی‌های همراه نیز ایجاد کنند.

مخاطب به هنگام کلیک روی سایت در گوشی همراه خود باید بتواند به ‌راحتی محتوای سایت را مشاهده کند. متخصصین سئو با بررسی رفتار مخاطبان و الگوریتم‌های مهمی که گوگل ارائه می‌کند مانند الگوریتم bert، پاندا، مرغ مگس‌خوار و بسیاری دیگر، سایت را طراحی می‌کنند.

نحوه کار متخصصین سئو به چه صورت است؟

اکثر متخصصان سئو عضو یک گروه بازاریابی دیجیتال هستند. در واقع سئوکار بر وب‌سایت یک شرکت تأثیر زیادی می‌گذارد. بخش عظیمی از فعالیت شرکت‌ها در دست متخصصین سئو به همین دلیل بسیار مهم است که از تجربیات یک متخصص کاربلد استفاده شود.

سئوکاران ممکن است به استخدام یک شرکت درآمده و فعالیت‌های آن را به عهده بگیرند. در این حالت سئوکار یک قرارداد بلندمدت با شرکت دارد و ماهیانه حقوق ثابتی را دریافت خواهد کرد. میزان حقوق می‌تواند با توجه به تجربیات و مهارت کارشناسان سئو متغیر باشد. علاوه بر این، فریلنسری سئو نیز بسیار رایج است.

یعنی سئوکاران به‌صورت آزاد و در قالب قراردادهای کوتاه‌مدت پروژه‌هایی را دریافت کرده و آن را به اتمام می‌رسانند. در این حالت حقوق سئوکار متناسب با تعداد پروژه‌هایی که در طول ماه انجام می‌دهد، برآورد می‌شود.

آیا برای سئوکار شدن به تحصیلات دانشگاهی نیاز است؟

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید برای تبدیل‌شدن به یک کارشناس سئو نیازی به تحصیلات دانشگاهی نیست. در واقع هیچ دانشگاهی مدرکی در خصوص سئو ارائه نمی‌کند. سئو یک مهارت است که با آموزش و تجربه حاصل خواهد شد.

شرکت در دوره‌های سئو و طراحی سایت و کار روی آن برای تبدیل‌شدن به یک متخصص سئو لازم است. پورفیض در این زمینه، دوره‌های مجازی و حضوری را برگزار می‌کند که در آن اصول اساسی سئو را آموزش می‌دهد. شما با شرکت در این دوره‌ها می‌توانید صفر تا صد سئو را فراگرفته و از این شغل درآمدهای قابل توجهی کسب کنید.

چشم‌انداز شغلی سئو

به عقیده بسیاری از متخصصان این حوزه فعال، سئو همچنان پیشرفت خواهد کرد. این موضوع باعث توجه بسیاری از کسب‌وکارها به این حوزه شده است. مشاغل برای اینکه شانس بیشتری برای پیشرفت داشته باشند، به حوزه دیجیتال مارکتینگ روی می‌آورند. این باعث شده تا هرسال تعداد زیادی سایت در گوگل راه‌اندازی شود.

هرچه میزان این مشاغل افزایش یابد، تقاضا برای کارشناسان سئو نیز افزایش خواهد یافت؛ بنابراین می‌توان گفت که کارشناسان سئو آینده روشنی را پیش رو دارند. آنها می‌توانند در موقعیت شغلی خود پیشرفت کرده و به‌عنوان مدیر سئو فعالیت کنند.

الگوریتم bert؛ افزایش‌دهنده هوش گوگل

گوگل با معرفی الگوریتمی چون الگوریتم مرغ مگس خوار نشان داد که علاوه بر کلمات کلیدی به ارتباط آن با محتوا و عنوان نیز توجه دارد. الگوریتم bert یکی دیگر از الگوریتم‌های گوگل است که به درک بیشتر کاربران توسط گوگل کمک می‌کند. با وجود این الگوریتم، گوگل به کوچک‌ترین کلمه در عبارت جستجو شده توجه می‌کند و ‌سایت‌های مرتبط با آن را به کاربران نمایش می‌دهد. این باعث شده تا ارتباط بیشتری بین محتوا و عبارت جستجو شده به وجود بیاید.

درباره الگوریتم bert، مغز متفکر گوگل، بیشتر بدانید

یک متخصص سئو با داشتن دانش، تکنیک و اصول بهینه‌سازی موتورهای جستجو، باعث کسب رتبه ‌سایت‌ها می‌شود.

توجه همه‌جانبه گوگل به سایت با سئو تکنیکال

سئو تکنیکال مربوط به بخش فنی سایت است. برخی از افراد فکر می‌کنند که سئو فنی یا تکنیکال به سئو داخلی مرتبط است. این در حالی است که سئو تکنیکال به‌صورت جداگانه بر عملکرد سایت تاثیر می‌گذارد. بهبود سرعت وب‌سایت، نمایه‌سازی، سازگاری با موبایل و شکل ظاهری وب‌سایت، عواملی که مربوط به بخش فنی سایت است. این موارد مربوط به اصول و پایه وب‌‌سایت‌ها هستند که باید توجه ویژه‌ای به آنها شود.

با سئو تکنیکال بیشتر آشنا شوید

مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود